CASE’OWNIA HR

Powiedz pracownikowi, ile naprawdę zarabia – czyli Compensation and Benefit Statement

Czy wynagrodzenie za pracę jest formą komunikacji? Jak najbardziej! To przekaz, który mówi pracownikowi, ile jego praca jest warta dla pracodawcy. Problem w tym, że jeśli pracodawca nie pomoże pracownikowi zrozumieć związku pomiędzy wkładem pracy a zarobkami, może to doprowadzić do nieporozumień i w końcu, do odejścia z firmy.
Czytaj więcej

Zakładka kariera – 6 rzeczy, które powinna zawierać

Podstawowe pytanie, które powinniśmy sobie zadać to: co daje nam dobrze zaprojektowana zakładka dotycząca kariery? Mówiąc krótko – bardzo dużo.
Czytaj więcej

BLENDED LEARNING znacznie efektywniejszy

Jeśli kupujesz szkolenia językowe w tradycyjnej formule, to prawdopodobnie marnujesz połowę budżetu. Zmieszanie (ang. to blend) konwersacji z e-learningiem zwiększa efektywność i komfort nauki, daje precyzyjny pomiar aktywności, redukuje problemy organizacyjne oraz daje oszczędności finansowe. Michał Lach
Czytaj więcej

3x TAK dla dobrej atmosfery w pracy

 „Wysiedzieć swoje i iść do domu” – jeśli tak właśnie podchodzisz do swojej pracy, musisz wiedzieć, że w końcu stanie się to uporczywe i nie do zniesienia. Z drugiej strony możemy śmiać się, gdy ktoś mówi, że „praca jest jego drugim domem” i uważać to zdanie za motto sfrustrowanych pracoholików, którzy nie mają życia osobistego. Gdzie leży złoty środek i jaka jest rola pracodawcy w jego odnalezieniu?
Czytaj więcej

Jak zorganizować rekrutację i się w niej nie pogubić – zarządzanie danymi

Chyba każdy zna to uczucie, gdy ma do zrobienia stanowczo zbyt wiele i nie jest w stanie nawet zapamiętać listy swoich obowiązków, nie wspominając już o ich realizacji.
Czytaj więcej

Wszyscy chcą zmian – nikt nie chce się zmienić

Pracownicy bardzo często dostrzegają potrzebę wprowadzenia zmian w firmie. Nie oznacza to jednak, że reagują entuzjastyczne, gdy szefowie zapowiadają, iż zmiany (nawet te pożądane) faktycznie zostaną wprowadzone.
Czytaj więcej

Jak długoterminowo utrzymać zaangażowanie pracowników?

W ciągu ostatnich kilku lat polski rynek pracy przeszedł znaczną transformację. Jeszcze do niedawna karty w grze niemal samodzielnie rozdawali pracodawcy, jednak wraz z wejściem na rynek przedstawicieli Pokolenia Y (tzw. Millenialsów) oraz zmianami demograficznymi w większości branż nastał okres rynku pracy dyktowanego potrzebami pracownika.
Czytaj więcej

Kiedy i jak Polacy szukają pracy? Loteria kontrolowana.

Kiedy najlepiej rozglądać się za pracą? Na co warto zwrócić uwagę pisząc CV? Jakie cechy powinien mieć dobry kandydat? Te i inne pytania zadaliśmy Mateuszowi Kocurowi - Dyrektorowi Działu HR firmy Crowe Horwath, ósmej największej firmy doradczej na świecie.
Czytaj więcej

Jak prawidłowo przeprowadzić exit interview?

Na początek definicja. Czym jest exit interview? To rozmowa przeprowadzana z odchodzącym pracownikiem przez managera działu, w którym pracował lub przez pracownika wewnętrznego działu HR. Jej główne zadanie to poznanie przyczyn odejścia z firmy, jak również poznanie opinii pracownika na temat organizacji. Informacje uzyskane podczas takiej rozmowy są niezwykle cenne dla pracodawcy i w rezultacie mogą pomóc poprawić ogólne funkcjonowanie firmy. – Exit interview to wartościowe narzędzie, które sprawdza się w organizacji. Jego prawidłowe przeprowadzenie i dokładne przeanalizowanie wyników może przynieść firmie wymierne korzyści – wyjaśnia Katarzyna Prażanowska, Talent Acquisition Leader w firmie doradztwa personalnego HRK S.A.
Czytaj więcej

Design Thinking – kreatywność zaczyna się od emocji

Przeobrażenia na rynku pracy zmusiły pracodawców do zmiany koncepcji prowadzenia działań HR, zwłaszcza w tych miękkich obszarach. Mniej ważne stają się ściśle wytyczone schematy i z góry określone procesy. Zamiast nich HR coraz częściej sięga po rozwiązanie kojarzone dotychczas przede wszystkim z innowacjami - Design Thinking, który jest narzędziem idealnie odpowiadającym tym potrzebom.
Czytaj więcej

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco
z newsami
ze świata HR

OSTATNIO DODANE
SOCIAL HR CORNER