Nie tylko gry. Polska grywalizacja biznesowa oceniana najwyżej na świecie.

Nie tylko gry. Polska grywalizacja biznesowa oceniana najwyżej na świecie.

Wiemy, że Polacy tworzą gry wideo, które podbijają świat. W ostatnim tygodniu pokazaliśmy, że jesteśmy też najlepsi na świecie w pokrewnej dziedzinie – grywalizacji biznesowej. Firma Westhill Consulting – twórca platformy GAMEHILL- zdobyła nagrodę główną podczas dorocznej gali w Londynie Learning Technologies Awards. Doceniono najlepsze na świecie biznesowe wdrożenie rozwojowe.

Rozwiązania grywalizacyjne są wykorzystywane przez polskie organizacje w różnych obszarach: rozwój pracowników, zarządzanie wiedzą procesową i produktową. Wykorzystują one mechanizmy ze świata gierpunkty, pasek postępu, kolekcjonowanie, fabułę – zmieniając elementy codziennej pracy we wciągającą przygodę.

Grywalizacja wspiera cały cykl życia pracownika w firmie: od działań EB, przez onboarding, rozwój talentów i menedżerów, do wzrostu wyników sprzedażowych. Rozwiązania tego typu wybierają firmy otwarte na rynkowe wyzwania: przyciąganie i utrzymanie pracowników, walkę z retencją, zwiększenie zaangażowania, czy współpracę z Millenialsami, Ludzie angażują się w gry wideo – co zrobić, by podobne zaangażowanie wykazywali w czasie pracy? Odpowiedzią dla osób odpowiedzialnych za „najcenniejszy kapitał w firmie” może być mądrze wdrożona grywalizacja. Mądrze, czyli w interdyscyplinarnym zespole – nie tylko z programistami, ale też z twórcami wciągającej fabuły (storytelling), psychologami uczenia się i specjalistami od motywacji.

Czy platforma grywalizacyjna może zwiększyć wyniki sprzedażowe? Czy pozwolić pracownikom grać w trakcie godzin pracy, a może w czasie wolnym? Czy jeszcze ich za to nagradzać? To tylko przykładowe pytania nasuwające się prezesom i dyrektorom firm. Z podobnymi dylematami poradziła sobie firma Inter Cars, gdzie zrealizowano nagrodzony projekt „Autostrada rozwoju” – spójną, zgrywalizowaną formę rozwojową dla kadry zarządzającej i sił sprzedaży firmy.

Każdy pracownik sił sprzedaży Inter Cars powinien znać około 1 mln produktów.  Do tego dochodzą wewnętrzne procesy, projekty, specjalne oferty. Główna część wynagrodzenia zależna jest od wyników sprzedażowych.

Sędziowie byli pod wrażeniem danych, które pokazują spektakularną poprawę w wynikach sprzedaży, porównując tych, którzy korzystali i tych, którzy nie korzystali z platformy grywalizacyjnej. Podejście do wdrożenia skupiało się głownie na indywidualnych potrzebach użytkowników. Tak bardzo, że awatar przewodnika na platformie stał się osobowością samą w sobie.

Wiemy, że olbrzymia ilość dostępnych i obowiązkowych materiałów opisujących produkty i procesy jest dużym wyzwaniem dla naszych pracowników. Stworzyliśmy dla nich „strefę wiedzy” – miejsce, w którym mogą znaleźć wszystkie informacje na temat firmy i jej produktów. Są one dostępne na platformie e-learningowej. Potrzebowaliśmy czegoś więcej – czegoś, co połączy umiejętności sprzedażowe, nie będzie przeładowane treścią, a indywidualnie dostosowane do uczestnika – podkreśla Radosław Sujka, menedżer ds. szkoleń sił sprzedaży w Inter Cars.

Chcieliśmy połączyć rozwój wiedzy produktowej i sprzedażowej z wciągającą fabułą – opisuje zwycięski projekt członek zarządu Westhill, psycholog biznesu, Krzysztof Filarski. Dla naszego Klienta przygotowaliśmy dedykowaną, motoryzacyjną fabułę „Autostrady rozwoju – Drive”, czyli podróż po legendarnej amerykańskiej Route 66.

Radosław Sujka podkreśla, że projekt cieszył się olbrzymim zainteresowaniem wśród przedstawicieli handlowych i sprzedawców. Kierownicy i dyrektorzy filii Inter Cars zaczęli w pełni rozumieć wagę projektu, przekładało się to bowiem na wyniki sprzedażowe. Ci, którzy aktywnie uczestniczyli w projekcie Drive, mieli średnio dwucyfrowe wzrosty punktów procentowych w dynamice sprzedaży.

Wśród uczestników mamy około 350 przedstawicieli handlowych. Około 200 z nich nigdy nie sprzedawało jednego z naszych produktów. Teraz widzimy, że aż 33 proc. zaczęło go sprzedawać i to właśnie oni są bardzo aktywni na platformie. Mają 100 proc. zrealizowanych działań. Jeśli ktokolwiek pyta mnie, czy projekt się opłaca, z dużą pewnością odpowiem „tak”. Dzięki platformie grywalizacyjnej dostęp do wielu typów statystyk z aktywności jest bardzo prosty – podkreśla Radosław Sujka.

Właśnie za efektywność wdrożenia grywalizacji obie firmy – InterCars i Westhill Consulting – otrzymały w listopadzie 2018 roku najwyższą, złotą nagrodę w Londynie. Jedyny finalista z Polski konkurował z kilkudziesięcioma innymi projektami z Singapuru, Wielkiej Brytanii, Kanady, czy z USA.

Kontakt dla mediów:

Arkadiusz Siechowicz

arkadiusz.siechowicz@westhill.pl

tel. 601 321 838

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

NEWSLETTER

HUMAN RESOURCES
HOT NEWS

OSTATNIO DODANE
SOCIAL HR CORNER