Zakładka kariera – 6 rzeczy, które powinna zawierać

Zakładka kariera – 6 rzeczy, które powinna zawierać

Zakładka kariera jest często pierwszym miejscem, które odwiedza osoba zainteresowana pracą w naszej firmie. Aby już na wejściu nie stracić potencjalnego kandydata, bardzo ważne jest odpowiednie zadbanie o ten obszar firmowej strony.

Korzyści z dobrze zaprojektowanej zakładki kariera


Podstawowe pytanie, które powinniśmy sobie zadać to: co daje nam dobrze zaprojektowana zakładka dotycząca kariery? Mówiąc krótko – bardzo dużo. Zachęcająca strona, która w przystępny sposób przedstawia najważniejsze informacje o firmie, a do tego pokazuje, jak od środa wygląda organizacja sprawia, że ludzie chętniej odpowiadają na oferty pracy. Sama ilość to jednak nie wszystko – o wiele bardziej znacząca jest jakość. Zakładka kariera powinna więc pokazywać atmosferę, zwyczaje, zasady – jednym słowem wszystko to, co składa się na kulturę organizacji. Dzięki temu kandydaci mogą lepiej ocenić czy pasują do firmy. Te osoby natomiast, które zdecydują się przesłać swoje CV, są potencjalnie bardziej dopasowani do norm panujących w naszym przedsiębiorstwie. Dodatkowo dobra zakładka kariera wpływa korzystnie na wizerunek pracodawcy –  co za tym idzie, zwiększa się pozytywna rozpoznawalność firmy na rynku.

Wiemy już jakie korzyści daje nam strona przeznaczona dla kandydatów. Jakie jednak elementy powinna ona zawierać?

  1. Opis firmy

Wiele osób jeszcze przed wysłaniem CV poszukuje informacji o potencjalnym pracodawcy. Dlatego prostym i przystępnym językiem przedstaw krótką historię firmy, informacje o profilu jej działalności oraz o wielkości organizacji. Pamiętaj również o opisie wartości, którymi kieruje się firma oraz o panującej kulturze. Dzięki temu kandydat nie będzie musiał szukać informacji w innych rejonach internetu.

  1. Opis procesu rekrutacyjnego

Człowiek, kiedy nie wie lub nie jest pewny, co się zdarzy w przyszłości, odczuwa strach. Właśnie dlatego tak bardzo lubimy mieć komplet informacji już na starcie, a posiadanie rozpisanego planu jest zawsze dobrze przyjmowane. Warto o tym pamiętać prowadząc rekrutację a najlepiej zadbać o to jeszcze przed jej rozpoczęciem. W zakładce kariera umieść opis procesu rekrutacyjnego – z jakich etapów się składa oraz co czeka kandydata na każdym z nich. Dobrą praktyką jest również zaznaczenie kto i w jaki sposób będzie się kontaktować z kandydatem oraz w jakim czasie (np. w ciągu tygodnia od wysłania CV).

  1. Aktualne oferty pracy

Punkt, z którym większość osób kojarzy zakładkę kariera. Pamiętajmy, by na stronie zawsze były tylko aktualne oferty. Ogłoszenie z datą sprzed pół roku to sygnał ostrzegawczy dla kandydata – może świadczyć o tym, że nikt nie chce pracować dla danej firmy, dlatego pracownik jest poszukiwany przez tak długi okres. Ważnym jest również, by pod każdym ogłoszeniem był odnośnik umożliwiający aplikację. Trzeba też dać możliwość wysłania CV kandydatom, którzy nie znaleźli ciekawej dla siebie oferty – umieść na stronie więc odnośnik do spontanicznej aplikacji.

  1. Benefity

Pamiętaj, aby pokazać, co oferujecie pracownikom waszej firmy. Nie ograniczaj się tylko do krótkiej wzmianki o benefitach – dokładnie je opisz. Warto też pamiętać, że benefity to nie tylko standardowe już ubezpieczenie medyczne, czy karta sportowa. Macie elastyczne godziny pracy? Co tydzień jecie razem śniadanie? A może organizujecie grupy zainteresować lub wspólne wyjścia? To też są benefity! Na dodatek, często są nawet ważniejsze od tych standardowych, ponieważ pokazują jaką organizacją jesteście. To one są jedną z tych rzeczy, które informują kandydata o waszej kulturze i atmosferze.

  1. Kontakt do rekrutera

Coraz popularniejszym pomysłem jest podanie imienia i nazwiska oraz kontaktu do osoby prowadzącej rekrutację. Często towarzyszy temu również uśmiechnięte zdjęcie rekrutera. Dlaczego warto to robić? Przede wszystkim wskazuje to na pozytywną i otwartą kulturę, która panuje w organizacji. Dodatkowo anonimowy dotąd proces rekrutacji zyskuje ludzką twarz. Kandydat wie również, od kogo może spodziewać się kontaktu oraz do kogo może się zwrócić z ewentualnymi pytaniami.

  1. Pokaż swój zespół

Najlepszą reklamą dla firmy są jej szczęśliwi pracownicy. Nic nie zachęca bardziej do pracy dla danej organizacji niż rekomendacja osoby już zatrudnionej. Dobrym pomysłem jest więc pokazanie swoich pracowników w zakładce kariera. Jak to zrobić? Dodaj wypowiedzi ludzi na temat pracy i Twojej firmy, podziel się zdjęciami ze wspólnych wyjść lub eventów, pokaż jakie macie zespoły i kto do nich należy. To wszystko to tylko przykłady akcji pokazujących firmę od środka – w jaki sposób Ty pokażesz firmę, zależy tylko od Ciebie.

Czy warto poświęcić czas, aby dobrze zaprojektować zakładkę kariera? Zdecydowanie! Korzyści są znaczne a elementy, które powinny zostać w niej zawarte, wcale nie są trudne do stworzenia. Pochyl się więc nad waszą stroną dotyczącą kariery i sam zobacz, czy możesz ją ulepszyć.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco
z newsami
ze świata HR

OSTATNIO DODANE
SOCIAL HR CORNER