14 września 2024 startuje V edycja kampanii społecznej Edurośli „Dni Uczenia się Dorosłych”. Wspominamy o tym nie bez powodu – aktywność edukacyjna dorosłych Polaków w wielu przypadkach kończy się wraz z opuszczeniem murów szkoły lub uczelni, choć nie zawsze jest to (na szczęście!) regułą – a dlaczego? Bo wielu z nas, będąc aktywnymi zawodowo, korzysta z różnych form rozwoju. Od kilku lat powszechnie znane jest pojęcie lifelong learning (LLL), przez wielu ekspertów rozumiane właśnie jako uczenie się dorosłych po zakończeniu obowiązkowej edukacji szkolnej.
Wiedza na temat uwarunkowań dotyczących LLL to ciekawy materiał nie tylko badawczy, ale także społeczno-ekonomiczny. Dla wielu organizacji, bez względu na branżę czy skalę działania, stanowi cenną wskazówkę dotyczącą polityki związanej z rozwojem kadr. Firma Nowe Motywacje postanowiła przyjrzeć się bliżej temu zagadnieniu i stała się inicjatorem badania #LearningEvolution2024: Analiza trendów i preferencji szkoleniowych wśród pracowników i pracodawców, zrealizowanym w dniach 08 – 28.07.2024 pod patronatem Polskiej Izby Firm Szkoleniowych.
Raport, który powstał w ramach badania, jest próbą zdefiniowania odpowiedzi na pytania dotyczące m.in. motywacji, barier czy oczekiwań i preferencji szkoleniowych. W ramach V edycji kampanii społecznej Edurośli „Dni Uczenia się Dorosłych”, zapraszamy do udziału w panelu eksperckim w formie webinaru, na którym organizatorzy opowiedzą o badaniu i wnioskach, jakie wysnuć można na podstawie wyników.
Data: 18 września godz. 13:00 – 14:30
Forma: online
Link do zapisu:https://panel-ekspercki-learning-evolution-2024.grwebsite.pl/
Podczas panelu firma Nowe Motywacje przybliży kluczowe wnioski płynące z badania #LearningEvolution2024. Uczestnicy panelu poznają aktualne dane na temat tego, jak ludzie aktywni zawodowo chcą się uczyć. Organizatorzy opowiedzą o tym, co stanowi dla nich barierę, a co jest motywacją oraz jakie kompetencje będą najbardziej potrzebne w perspektywie najbliższych 3 lat według pracowników i przedstawicieli HR.
Do kogo skierowane jest wydarzenie? Przedstawicieli działów HR i szkoleń oraz osób odpowiedzialnych za kreowanie polityki szkoleń lub zainteresowanych tym obszarem.
Dlaczego warto wziąć udział w panelu? Raport zawiera szereg wniosków, które w kontekście life long learning, stanowić mogą cenną wskazówkę dotyczącą budowania programów szkoleniowych, w oparciu o realne zapotrzebowanie i preferencje uczestników. Udział w panelu jest doskonałą okazją do tego, aby porozmawiać i przeanalizować wyniki.
Gorąco zapraszamy do udziału! Kliknij w link do zapisów.
***
Informacje o badaniu
W badaniu udział wzięło 1926 respondentów, którzy reprezentowali pracowników oraz ekspertów HR. Odpowiedzi pochodziły od przedstawicieli wszystkich grup wiekowych znajdujących się obecnie na rynku pracy. Na poziomie pracowników w badaniu udział wzięły osoby reprezentujące sektor usługowy, produkcyjny, handlowy oraz IT.
Badanie zostało przeprowadzone za pomocą kwestionariusza składającego się z pytań, które dotyczyły różnych aspektów związanych z polityką szkoleniową w firmach oraz rozwoju czy edukacji. Odpowiedzi zostały zebrane, a następnie przeanalizowane pod kątem grup wiekowych, płci, branż oraz stanowisk.Dane te pozwalają na wyciągnięcie wniosków dotyczących aktualnych trendów w obszarze rozwoju pracowników (2 perspektywy pracownik vs HR) oraz na zidentyfikowanie kluczowych wyzwań, z którymi mierzą się zarówno pracownicy, jak i działy HR w różnych sektorach gospodarki.
Patronem badania #LearingEvolution2024:Analiza potrzeb i preferencji szkoleniowych wśród pracowników i pracodawców była Polska Izba Firm Szkoleniowych. Patronat medialny: portal HRnews.pl.
Główny organizator badania: firma Nowe Motywacje.