„Lekarstwem” na szklany sufit, który przestaje być tylko metaforą, a staje się bardzo realną przeszkodą dla kobiet aspirujących do stanowisk menedżerskich, jest uzyskanie kompetencji wymaganych przez rynek.
Ekspansja na nowe sektory lub rynki (49%) i osiągnięcie wzrostu (47%) to priorytety dla polskich sukcesorów (następna generacja właścicieli firm rodzinnych – NextGen) w ciągu najbliższych dwóch lat. Większość NextGen, 75% w Polsce i 82% na świecie, jest osobiście zainteresowana generatywną sztuczną inteligencją, ale ponad 40% firm rodzinnych w Polsce jeszcze się nią nie zajęło,
Nadal muszą lepiej, więcej i dłużej. Są lepiej wyedukowane. Potrafią działać wielozadaniowo i uważnie słuchają. Mimo tego kobiety pracujące są nadal w cieniu mężczyzn.
Dźwignią zrównoważonego rozwoju jest właściwa postawa zarządu i managerów. Wyzwaniem pozostaje też transparentna komunikacja korzyści płynących z wdrożenia działań ESG, zarówno w samej organizacji, jak i wśród kluczowych interesariuszy