Młodzież coraz lepiej rozumie, jak ważne jest dążenie do zachowania równowagi w życiu. Z jednej strony doceniają potrzebę zdobywania doświadczenia zawodowego, z drugiej – cenią sobie zdrowie psychiczne, rozwój osobisty i relacje z bliskimi. Wskazuje to na ich dojrzałe podejście do przyszłości i przygotowanie do stawienia czoła wyzwaniom.
CZYTAJ WIĘCEJWszyscy wiedzą o tym, że występuje, ale wciąż nie mówimy o tym wystarczająco dużo i głośno. Dosięga nas nie tylko w pracy, ale też w szkołach i innych instytucjach. Zawsze powoduje bolesne straty.
CZYTAJ WIĘCEJInwestycja w zdrowy ruch pracowników to korzyść zarówno dla niego, jak i dla firmy. Jakie zmiany są konieczne, aby przełamać schematy i szerzej spojrzeć na potrzeby ludzi w organizacjach? Owocowy czwartek i latte z mlekiem sojowym to za mało, aby realnie zatroszczyć się o dobrostan zatrudnionych osób.
CZYTAJ WIĘCEJDopasowanie miejsca pracy do różnorodnych potrzeb przekłada się bezpośrednio na większą produktywność zespołu, mniejszą rotację pracowników czy szerszy dostęp do nowych talentów.
CZYTAJ WIĘCEJZamiast cieszyć się swoimi osiągnięciami, porównujemy się do innych i czujemy, że nie dorastamy do wyśrubowanych standardów.
CZYTAJ WIĘCEJCzy młodzi ludzie mogą edukować starszyznę? Oczywiście, że tak – każda ze stron może sobie zaoferować sporo, szczególnie w materii współpracy na niwie zawodowej.
CZYTAJ WIĘCEJMimo że pakiet medyczny wydaje się być standardem, w rzeczywistości tylko nieliczni pracownicy, głównie z dużych firm, mają do niego dostęp. A przecież to rozwiązanie jest dostępne właściwie dla każdej firmy.
CZYTAJ WIĘCEJNazywani „srebrnym tsunami” – już niemłodzi, ale jeszcze nie seniorzy, urodzeni w latach 1966-1975 Silversi są dyspozycyjni i elastyczni, gdyż na ogół mają już odchowane lub dorosłe dzieci.
CZYTAJ WIĘCEJJeszcze kilkanaście lat temu jedynym z najbardziej popularnych benefitów były tak zwane owocowe czwartki, prywatna opieka medyczna czy karnet na siłownię. Dla firm był to sposób na zwiększenie lojalności swoich pracowników, wzmocnienie swojego wizerunku oraz przyciągnięcie nowych talentów. Wraz z upływem lat jednak zmniejszała się siła takich benefitów. Dlaczego?
CZYTAJ WIĘCEJPonad połowa osób w środowisku pracy (52%) czuje się przeciążona emocjonalnie, a 48% przyznaje, że czuje się zmęczona ciągłymi zmianami w miejscu pracy. To jedne z wniosków płynących z ogólnopolskiego badania „Presja zmian a emocje i zdrowie psychiczne w środowisku pracy”, zrealizowanego w ramach kampanii edukacyjno-informacyjnej „Bliżej Siebie” przez Grupę ArteMis, pomysłodawcę kampanii. Badanie jest
CZYTAJ WIĘCEJ