Coraz więcej mówi się o tym, że organizacje powinny budować zespoły zróżnicowane pod względem pokoleniowym, płciowym i kulturowym, gdzie każdy traktowany jest z szacunkiem, czuje się ważny i akceptowany.
CZYTAJ WIĘCEJTylko ⅓ osób pracujących w Polsce twierdzi, że obecny pracodawca oferuje im możliwość szkoleń i rozwoju zawodowego. Powodów może być kilka: niektóre firmy szukają w ten sposób oszczędności, inne zaczynają porządkować swoje procesy i dbać o doświadczenia pracowników i pracowniczek.
CZYTAJ WIĘCEJAdaptacja do zmian i funkcjonowanie w złożonej rzeczywistości są czynnikami, które mocno determinują nasze poczucie dopasowania zawodowego.
CZYTAJ WIĘCEJEkspansja na nowe sektory lub rynki (49%) i osiągnięcie wzrostu (47%) to priorytety dla polskich sukcesorów (następna generacja właścicieli firm rodzinnych – NextGen) w ciągu najbliższych dwóch lat. Większość NextGen, 75% w Polsce i 82% na świecie, jest osobiście zainteresowana generatywną sztuczną inteligencją, ale ponad 40% firm rodzinnych w Polsce jeszcze się nią nie zajęło,
CZYTAJ WIĘCEJUmiejętność podejmowania ryzyka, przy jednoczesnym zachowaniu wrażliwości wobec współpracowników, stanowi fundament nowoczesnego przywództwa.
CZYTAJ WIĘCEJZieloni superbohaterowie ratujący nas przed klimatyczną zagładą – specjaliści od OZE. Bez nich ekologiczne plany firmy to tylko zieleń w kuchni.
CZYTAJ WIĘCEJMłodzież coraz lepiej rozumie, jak ważne jest dążenie do zachowania równowagi w życiu. Z jednej strony doceniają potrzebę zdobywania doświadczenia zawodowego, z drugiej – cenią sobie zdrowie psychiczne, rozwój osobisty i relacje z bliskimi. Wskazuje to na ich dojrzałe podejście do przyszłości i przygotowanie do stawienia czoła wyzwaniom.
CZYTAJ WIĘCEJWszyscy wiedzą o tym, że występuje, ale wciąż nie mówimy o tym wystarczająco dużo i głośno. Dosięga nas nie tylko w pracy, ale też w szkołach i innych instytucjach. Zawsze powoduje bolesne straty.
CZYTAJ WIĘCEJWprowadzenie edukacji wdrożeniowej w Polsce w dużej mierze zależy od aktywnego zaangażowania pracodawców. To właśnie firmy mają kluczową rolę w kształtowaniu programów edukacyjnych, które odpowiadają na rzeczywiste potrzeby rynku pracy.
CZYTAJ WIĘCEJW opinii 63 proc. badanych pewność siebie nie jest cechą wrodzoną, ale można nad nią pracować. Okazuje się, że częściej przekonanie, że można budować własną pewność siebie dotyczy kobiet.
CZYTAJ WIĘCEJ