Na dzisiejszym rynku pracy dostrzega się rosnącą potrzebę tworzenia spójnej i kompleksowej strategii employer brandingowej. Wśród pracodawców rośnie świadomość, że incydentalne lub doraźne działania związane z promocją marki pracodawcy, nieosadzone w realiach firmowych (kultura organizacyjna, wartości, misja i wizja), nie są w stanie zaspokoić zarówno potrzeb rekrutacyjnych, jak i zapobiegać rotacji czy spadkom zaangażowania pracowniczego.
Z perspektywy wyzwań stojących przed firmami, oznacza to, że te będą musiały zainwestować czas w rozpoznanie i analizę czynników wpływających na zainteresowanie (bądź jego brak) marką pracodawcy, stopień konkurencyjności czy analizę potencjału wykorzystywanych narzędzi do komunikacji z rynkiem kandydata.
Problemem jest brak dostępnych narzędzi, które uwzględniałyby najważniejsze elementy do analizy „status quo marki”. Dodatkowo, od HR-owców wymaga się dzisiaj z jednej strony analitycznych kompetencji, z drugiej – realizacji wytycznych biznesu. W praktyce oznacza to funkcjonowanie w obszarze kilkudziesięciu różnych narzędzi, które nie tylko są drogie i wydłużają cały proces, ale też nie wskazują konkretnych rekomendacji dla pracodawców – co dalej z uzyskaną wiedzą zrobić? Jak wykorzystać zdobyte dane w komunikacji rekrutacyjnej? Co zrobić, by wyprzedzać konkurencję?
Aby wyjść naprzeciw tym wyzwaniom i potrzebom, powstało narzędzie, które skupia w sobie funkcjonalności kilkudziesięciu narzędzi dostępnych na polskim i zagranicznym rynku. Przedmiotem analiz stają się przede wszystkim najczęściej wykorzystywane obecnie „punkty styku” kandydata
z marką pracodawcy. Są to m.in. ogłoszenia o pracę, strony karierowe, obecność w social mediach oraz forach opiniotwórczych. Oceniana jest nie tylko warstwa techniczna, wizualna czy funkcjonalna, ale przede wszystkim merytoryczna i treściowa oraz poziom jej dopasowania do tzw. persony czy target grupy rekrutacyjnej.
Na tym etapie pracodawca poznaje tzw. „performance” swojej marki oraz efektywność wykorzystywanych narzędzi, także w odniesieniu do bezpośredniej konkurencji rekrutacyjnej. Efektem finalnym jest raport z gotową analizą potencjału marki wraz z rekomendacjami i rozwiązaniami gotowymi do wdrożenia od zaraz.
Inicjatywa GrowHR – employer brandingowej agencji obsługujących na co dzień takie marki jak: DHL Express, MARS, CRH, LINK4 czy PLAY – jest dedykowana wszystkim pracodawcom zamierzającym świadomie budować swoją markę jako pożądanego pracodawcy.
Korzystając z narzędzia EB Performance dowiesz się:
- które metody rekrutacyjne/zakres benefitów/wyróżniki oferty rekrutacyjnej/akcje specjalne wykorzystywane są przez Twoich konkurentów w walce o tych samych kandydatów,
- jak wygląda obecna strategia komunikacji i pozycjonowania się w przestrzeni karierowej (social media, www, portalei ogłoszenia rekrutacyjne, fora internetowe, reklamy sponsorowane, inne narzędzia wykorzystywanew komunikacji marki) bezpośredniej konkurencji rekrutacyjnej,
- jaka jest skuteczność aktualnie stosowanych narzędzi w komunikacji rekrutacyjnej Twojej marki oraz dlaczego warto komunikować się w sposób zdywersyfikowany, dostosowany do aspiracji kandydata,
- jakie są powody, dla których kandydat opuszcza Twoją stronę karierową spędzając na niej zaledwie kilkanaście sekund,
- jak sprawić by publikowanie ogłoszeń rekrutacyjnych było inwestycją, a nie kosztem – przekaz dostosowany do pożądanej persony,
- jak budować zaangażowanie kandydatów wobec swojej marki w przestrzeni social media?
- w jaki sposób reagować na opiniew sieci?
Kontakt do koordynatora projektu EB Performance:
Łukasz Jarota
Prezes Zarządu
lukasz.jarota@growhr.pl
795-115-885