Employer branding poprzez edukację młodzieży

Employer branding poprzez edukację młodzieży

Coraz więcej firm zastanawia się jak stworzyć swój wizerunek atrakcyjnego pracodawcy i dotrzeć do młodych talentów, by ci w przyszłości mogli zasilić ich szeregi.  Niektóre organizują w tym celu targi pracy czy spotkania na uczelniach, a inne starają się bezpośrednio wspierać kompetencje młodzieży. W tym kierunku poszła właśnie Enea, która prowadzi już kilka projektów edukacyjnych jak na przykład Akademia Talentów oferująca stypendia uzdolnionym uczniom. Od niedawna zaangażowała się także w Olimpiadę Zwolnieni z Teorii, gdzie wiedzą oraz doświadczeniem dzieliła się z dziewięcioma zespołami, które realizowały projekty społeczne związane z edukacją i naukami ścisłymi.

Employer branding to dziś jedno z kluczowych działań przedsiębiorców, którym zależy na pozytywnym odbiorze swojej marki.  Jest to kreowanie spójnego wizerunku firmy w opinii pracowników, partnerów biznesowych, klientów, ale także potencjalnych kandydatów. Odpowiedzialne przedsiębiorstwa, tworzą swoją markę m.in. poprzez wspieranie edukacji współczesnej młodzieży. Enea od lat działa na rzecz kształcenia młodych, angażując się w projekty edukacyjne, dzięki którym ich odbiorcy zdobywają wiedzę m.in. z zakresu bezpieczeństwa, energetyki, ekologii i wielu innych dziedzin.
– Edukacja to jeden z filarów, na którym budujemy społeczną odpowiedzialność biznesu Grupy Enea. Od lat w ramach konkursu Enea Akademia Talentów wspieramy rozwój młodych wynalazców oraz organizacje, które wdrażają nowatorskie, edukacyjne rozwiązania – powiedziała Agata Goor, Kierownik Biura Społecznej Odpowiedzialności Enei. Olimpiada Zwolnieni z Teorii, której partnerem była Enea, powstała jako odpowiedź na brak praktycznych kompetencji u młodych ludzi, który utrudnia im znalezienie pierwszej pracy. Uczestnicy poprzez platformę internetową, prowadzą prawdziwe projekty społeczne, rozwijają kompetencje przyszłości takie jak współpraca, komunikacja czy przywództwo.

– Efektem ostatniej edycji olimpiady Zwolnieni z Teorii, w którą włączyła się Enea były ponad cztery tysiące zaangażowanych młodych ludzi z całej Polski i prawie tysiąc zrealizowanych projektów społecznych, z których skorzystało ponad sześć milionów osób. Przez kilka ostatnich miesięcy uczniowie szkół ponadpodstawowych i studenci przy wsparciu naszych pracowników realizowali projekty, które realnie wpłynęły na ich otoczenie – powiedziała Agata Goor,. Enea wsparła m.in. takie projekty jak: „Glow on Road”, którego celem była poprawa bezpieczeństwa dzieci na drodze oraz „Code::Girls”, kampanię społeczną pokazującą potencjał kobiet w dziedzinie IT.

By podnieść kompetencje uczestników olimpiady, Enea zorganizowała warsztat dla zespołów objętych programem partnerskim. W trakcie spotkania z ekspertami młodzież dowiedziała się jak prowadzić swoje kanały komunikacji, tak aby wzbudzić zainteresowanie i kształtować wizerunek marki projektu. Dodatkowo, by zmotywować uczestników do działania, Enea we współpracy z organizatorami Zwolnionych z Teorii ogłosiła konkurs, który polegał na stworzeniu viralowego posta. Nagrodę w postaci produkcji filmiku przedstawiającego przebieg projektu otrzymał zespół „Glow On Road”.  Jego autorzy nie tylko podbili social media osiągając zasięg organiczny na poziomie prawie 12 tys. osób, ale i serca przedszkolaków. Warsztaty „Glow on Road” dotarły do aż 776 dzieci w wieku przedszkolnym, podczas których młodzież uświadamiała  dzieci o zasadach bezpieczeństwa na drodze i rozdawała odblaski.

Uczestnicy olimpiady Zwolnieni z Teorii w zakończonej już edycji mogli zgłaszać projekty samodzielnie lub skorzystać ze wsparcia partnerów platformy. Decydując się na współpracę z partnerem młodzi ludzie otrzymywali konkretny temat do zrealizowania oraz pomoc ekspertów. Szczególnie istotna okazała się wiedza i doświadczenie przedstawicieli firmy Enea w dobie koronowirusa, który utrudnił, a w niektórych przypadkach uniemożliwił realizację zaplanowanych wcześniej inicjatyw. Enea wsparła m.in. projekt „Code::Girls”,zwycięzcę nagrody specjalnej w postaci Złotego Wilka za zmianę, czyli dostosowanie projektu do nieoczekiwanych okoliczności i warunków związanych z pandemią. – W ramach realizacji projektu rozpoczęłyśmy przygotowania do międzynarodowej konferencji naukowo-praktycznej „Kobiety w IT (nie)możliwy sukces”. Wybuch pandemii niestety nagle uniemożliwił nam jej organizację. Jednak dniami i nocami zmieniałyśmy naszą stronę i koncepcję tak, aby stworzyć platformę konferencyjną i przeprowadzić wydarzenie online. Udało nam się. W konferencji wzięło udział ponad 600 osób z sześciu różnych państw – mówiły podczas gali Wielkiego Finału Patrycja Wasielewska oraz Agnieszka Mańke, realizatorki projektu z VIII Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Film przedstawiający przebieg realizacji projektu „Glow On Road” można obejrzeć pod linkiem: https://tiny.pl/7dbht

O modelu odpowiedzialnego biznesu Enei więcej można dowiedzieć się na: www.enea.pl/pl/grupaenea/odpowiedzialny-biznes

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

NEWSLETTER

HUMAN RESOURCES
HOT NEWS

OSTATNIO DODANE
SOCIAL HR CORNER