HR w czasie rzeczywistym. Case study CPL Jobs Polska

HR w czasie rzeczywistym. Case study CPL Jobs Polska

Zastanawiacie się teraz, czy wrócicie do tego samego świata, który zostawiliście, zanim rozpoczęliśmy krajową izolację? Ja się nad tym nie zastanawiam. Akceptuję to, co jest teraz i przyglądam się uważnie temu, co nadchodzi, ale jestem spokojna. I nie mówię tego, żeby się przechwalać, ale dzielę się tym, jak jest, choć przecież jesteśmy na końcu szóstego tygodnia pracy zdalnej w CPL Jobs. Paradoksalnie przejście wyłącznie na pracę zdalną nie było u nas kwestią przesunięcia środka ciężkości z pracy w biurze i czasami z domu. W naszym przypadku to było przejście z pracy 100% w biurze na pracę 100% zdalną dosłownie w kilka dni, zatem pewnie już lepiej rozumiecie nasze wyzwanie 😊

Wyobrażam sobie, że spokojny dział HR jest w stanie dostarczyć wsparcie tym pracownikom, którzy go będą teraz jeszcze bardziej potrzebowali. Jak pisał H. Murakami w jednej z książek Nic nie poradzisz na to, na co nic nie poradzisz. Dlatego w naszym dziale HR podwinęłyśmy z szefową rękawy i zabrałyśmy się za to, na co możemy coś poradzić.

Przede wszystkim naszym priorytetem na początku było dostarczenie pracownikom bieżących informacji, aby wiedzieli, co się dzieje, jakie są kolejne decyzje i postanowienia, co i jak zorganizujemy. Na pewno była to intensywna komunikacja, ale póki co nasze kolejne mejle są czytane, więc chyba osiągnęłyśmy równowagę komunikacyjną!

Utrzymywanie bliższych relacji zdalnie jest wyzwaniem, ale nie jest niemożliwe. Starałyśmy się stworzyć dla pracowników niezobowiązującą przestrzeń do kontaktu, aby mogli przedzwonić do nas i porozmawiać o wszystkim i o niczym. Każda z nas we środy i piątki prowadzi godzinny HR drop-in session online. Czasem wdzwoni się jedna osoba, albo nikt, innym razem cały zespół, ale my jesteśmy konsekwentne. Rozmawiamy o wszystkim poza pracą lub gramy w gry słowne na rozluźnienie. Pomysły na gry czerpię z książki Joanny Glogazy W to mi graj. 97 gier, dzięki którym wygrasz w życie towarzyskie i naprawdę ją rekomenduję. Spróbujcie zagrać w Tytus idź do sklepu i zapamiętać długą i kreatywną listę zakupów!

Piątki zawsze były u nas #casual, dlatego chciałyśmy zaproponować też kilka inicjatyw na rozluźnienie po całym tygodniu. Jedną z lepiej przyjętych była wymiana GIFów pod hasłem Ja po dwóch tygodniach kwarantanny zorganizowana na TEAMS. Czasem jedno zdjęcie wyraża emocje lepiej niż słowa, a zwycięski GIF jeszcze długo będzie wspominany! W podobnej konwencji zorganizowałyśmy też konkurs na historyjkę Mój typowy dzień w czasie kwarantanny, ale napisaną tylko z pomocą emoji. Wtedy nawet zwykły dzień wygląda ekscytująco, jak na przykład ten: ⏰☕️👨🏼‍💻🥪👨🏼‍💻☕️👨🏼‍💻🍝👨🏼‍💻🍕🍫 🍿🎮💆🏼‍♂️💅🏼📽 🎞😵🌃🛀🛌

Jeśli coś dobrze działa, to warto to testować w różnych warunkach, dlatego regularnie wydawany HR newsletter wykorzystałyśmy nie tylko do update’ów, ale też do przekazania rekomendacji, co robić w czasie #kwarantini czy zabawy #Kiedyśtobyło. Idąc za trendami w SoMe inicjatywa polegała na przesłaniu swojego zdjęcia z dzieciństwa, a my dorzuciłyśmy jeszcze wspomnienia Internetu sprzed 20 lat. Szukając screenshotów winampa, gadu-gadu czy epuls miałam dużo zabawy.

Czasami świetne inicjatywy same wpadają pod ręce, dlatego nie zastanawiałyśmy się długo i wykorzystałyśmy też fantastyczne wsparcie, które zaoferował Benefit Systems. W ramach programu Zdrowie na Etacie uczestniczyliśmy w webinarze na żywo Spokój.. i kropka! o źródłach stresu i technikach na jego redukcję.

Mindfullnes i wellbeing są teraz słusznie akcentowane chyba jeszcze mocniej niż wcześniej, dlatego świętą sprawą jest dostęp dla naszych pracowników do aplikacji ZEVO Health, gdzie na poziomie globalnym bierzemy udział w wyzwaniach i korzystamy z bazy przepisów, inspiracji, warsztatów czy sesji medytacji. Co tydzień mamy też na żywo 15-minutową przerwę pilates czy globalny konkurs plastyczny dla najmłodszych dzieci naszych pracowników.

I jeszcze na sam koniec… zawsze działo się u nas dużo, dlatego, jak widać w tej chwili też nie zwalniamy tempa. Dobra kondycja psychiczna i poczucie bezpieczeństwa wśród pracowników w tak niestabilnym czasie są dla nas bardzo ważne. Wiemy, że nie zapewnią ich jedynie wesołe aktywności. Dlatego co dwa tygodnie nasza CEO na żywo przekazuje informacje o aktualnej sytuacji w firmie i odpowiada na nasze pytania.

Czas pokaże, czy nasz HR w czasie rzeczywistym zdaje egzamin, ale póki działamy wspólnie, to jesteśmy silniejsi!

Autor: Katarzyna Kubrycz, HR Business Partner, CPL Jobs Polska

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

NEWSLETTER

HUMAN RESOURCES
HOT NEWS

OSTATNIO DODANE
SOCIAL HR CORNER