Dlaczego niektórzy menedżerowie nie są uznawani przez podwładnych za liderów? Zapewne ich zachowania nie są odbierane jako przywódcze (ang. Acts of Leadership). Lider nadaje sens działaniom, kultywuje wartości ważne dla zespołu, ustanawia cele i strukturę, dzięki którym ludzie wiedzą, jak mają pracować.
CZYTAJ WIĘCEJWiele firm traktuje narzędzia optymalizacji procesów i kompetencje przywódcze jako dwie zupełnie odrębne dziedziny. To błąd, bowiem integracja tych obszarów w lean leadership może pomóc firmie w efektywniejszym funkcjonowaniu.
CZYTAJ WIĘCEJMiędzynarodowa organizacja doradztwa biznesowego Turnaround Management Association w jednej ze swoich publikacji (Management Body of Knowledge) zbadała jakie są najczęstsze przyczyny upadku przedsiębiorstw.
CZYTAJ WIĘCEJWedług raportu Deloitte , aż 89 proc. przedstawicieli firm uważa rozwój przywództwa i wykształcenie nowego pokolenia liderów za ważny lub bardzo ważny trend.
CZYTAJ WIĘCEJCzas staje w miejscu i nagle wszystko inne przestaje mieć znaczenie, poza zadaniem, które wykonujemy z pełnym zaangażowaniem bez większego wysiłku? Doskonale! Oznacza to, że udało nam się osiągnąć stan świadomości, nazywany w psychologii „flow”. Charakteryzuje się on wysoką efektywnością w działaniu bądź maksymalną kreatywnością.
CZYTAJ WIĘCEJZaplanowany projekt rozwojowy dla menedżerów to duże oczekiwanie od uczestników i duże wyzwanie dla HR. Na jakie pytania należy sobie odpowiedzieć, jeśli planuje się rozwój kadry kierowniczej w swojej organizacji?
CZYTAJ WIĘCEJW czasach, gdy brakuje liderów, trzeba ich sobie wychować. Jak dostrzec w kandydacie potencjał menedżerski? Oto sześć podpowiedzi serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl, które sprawią, że rekrutacja przebiegnie sprawniej.
CZYTAJ WIĘCEJKłamstwo jest powszechnie stosowane. Występuje ono w różnych sytuacjach w naszym codziennym życiu, także w pracy i podczas rozmów rekrutacyjnych. Dziedzina zajmująca się psychologicznymi przesłankami mówiącymi o nieszczerych zachowaniach to Psychologia kłamstwa.
CZYTAJ WIĘCEJFirmy powołują interdyscyplinarne zespoły ds. Problem Solving, czyli rozwiązywania problemów aby rozwiązywać bieżące problemy; zapobiegać potencjalnym problemom i podejmować nowe wyzwania. Przyjrzyjmy się bliżej tym zadaniom.
CZYTAJ WIĘCEJW potocznym rozumieniu słowo „talent” kojarzy się z umiejętnościami, które można zaprezentować w rozrywkowych programach – na myśl przychodzą śpiew, taniec, magiczne sztuczki… Hasło to można jednak postrzegać także w wymiarze biznesowym – pracodawcy spotykają się z osobami szczególnie uzdolnionymi każdego dnia. Wyzwaniem dla menedżerów jest ich dostrzeżenie i wspieranie.
CZYTAJ WIĘCEJ