W Polsce toczy się debata, której oś wyznacza propozycja, aby na pracodawców nałożyć obowiązek informowania w ogłoszeniach rekrutacyjnych o wysokości oferowanego wynagrodzenia. Projekt nowelizacji Kodeksu pracy został złożony w sejmie. Czy zarobki w Polsce będą jawne?
CZYTAJ WIĘCEJJednym z pytań, które podczas rozmowy kwalifikacyjnej sprawia kandydatom wiele trudności jest pytanie o oczekiwania finansowe. Rekruterzy z firmy doradztwa personalnego PEOPLE w wielu przypadkach rekomendują kandydatom wskazywanie widełek płacowych, których rozpiętość sięga ok. 15-20%.
CZYTAJ WIĘCEJCzy wprowadzenie RODO oznacza koniec rekrutacji w sieci? Czy referencje przestaną mieć znaczenie? Czy i w jaki sposób potencjalny pracodawca będzie mógł zweryfikować informacje podane w CV? Ostatecznie, czy RODO to wróg rekrutacji?
CZYTAJ WIĘCEJCzasy, w których to kandydaci zabiegali o uwagę pracodawców minęły, a stosowane dotąd metody rekrutacji zaczynają zawodzić. Szczególnie w przypadku najbardziej pożądanych kandydatów z branży IT, inżynierii i przemysłu czy centrów usług wspólnych. Video ogłoszenia o pracę, atrakcyjne metody rekrutacji takie jak grywalizacja czy escape room coraz częściej pojawiają się w przeprowadzanych przez firmy procesach.
CZYTAJ WIĘCEJChyba każdy zna to uczucie, gdy ma do zrobienia stanowczo zbyt wiele i nie jest w stanie nawet zapamiętać listy swoich obowiązków, nie wspominając już o ich realizacji.
CZYTAJ WIĘCEJMiędzy wysłaniem do pracodawcy CV, a właściwą rozmową kwalifikacyjną twarzą w twarz, wiele firm decyduje się na jeszcze jeden krok umożliwiający weryfikację kandydata i ewentualne zawężenie listy osób – rozmowę telefoniczną z rekruterem.
CZYTAJ WIĘCEJProces budowania zespołu jest niezwykle trudny i pracodawcy niejednokrotnie odnoszą na tym polu porażkę, gdyż nie zdają sobie sprawy z tego, jakie role powinny pełnić poszczególne osoby.
CZYTAJ WIĘCEJZ badań ekspertów wynika jednak, że ponad 80 proc. przedsiębiorców prowadzi rekrutację w tej grupie wiekowej. Równocześnie, w blisko 43 proc. firm stanowią oni niewielki odsetek pracowników.
CZYTAJ WIĘCEJPomimo zauważalnego od kilku lat spowolnienia gospodarczego, firmy z branży nowych mediów i reklamy rozwijają się w szybkim tempie i wciąż potrzebują nowych pracowników. Chcąc przyciągnąć najlepszych, często same wychodzą z inicjatywą i podejmują niestandardowe działania.
CZYTAJ WIĘCEJDyskryminację pracowników konotujemy zazwyczaj z tą, z której problemem spotkać można się w miejscu pracy. Często jednak zapominamy, że zjawisko to występować może już w początkowych etapach rekrutacji, a konkretniej w momencie tworzenia przez pracodawcę lub rekrutera ogłoszenia.
CZYTAJ WIĘCEJ