Jeszcze kilkanaście lat temu jedynym z najbardziej popularnych benefitów były tak zwane owocowe czwartki, prywatna opieka medyczna czy karnet na siłownię. Dla firm był to sposób na zwiększenie lojalności swoich pracowników, wzmocnienie swojego wizerunku oraz przyciągnięcie nowych talentów. Wraz z upływem lat jednak zmniejszała się siła takich benefitów. Dlaczego?
Choć elastyczne formy pracy nie są nowym pomysłem, to ostatnie lata uzmysłowiły wielu osobom korzyści z nich wynikające. Początkowy przymus pracy zdalnej w obliczu pandemii, która zamknęła nas w domach, przerodził się w cenioną przez wiele osób możliwość wyboru takiej formy pracy. Potwierdza to badanie „Presja zmian a emocje i zdrowie psychiczne w środowisku
Pandemia pokazała, jak ważne jest sprawne zarządzanie zasobami ludzkimi. Nie tylko w kontekście rekrutacji, ale również przygotowywania komunikacji wewnętrznej, oferty benefitowej czy też wdrażania nowego modelu pracy. O tym, kim jest HR-owiec i jaką ma pozycję w organizacji, rozmawialiśmy podczas listopadowego webinaru HR on air, organizowanego przez Sodexo BRS Polska. Gościem spotkania prowadzonego przez Jakuba
Z początkiem grudnia wiele osób rozpoczyna odliczanie dni do Świąt Bożego Narodzenia, ale także do Nowego Roku. To czas podsumowań, oczekiwania na nowe otwarcie i spisywania noworocznych postanowień. Również w firmach jest to okres planowania celów na przyszły rok. A z jakimi wyzwaniami przyjdzie mierzyć się pracodawcom w nadchodzących miesiącach? Wyniki „Badania zaangażowania polskich pracowników
Pojęcia work-life balance czy wellbeingu już od wielu lat funkcjonują w dyskursie publicznym. Jednak w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy troska o dobrostan pracowników stała się jeszcze większym wyzwaniem dla pracodawców i działów HR. W czasach niepewności i kryzysu, gdy pracownikom niemal nieustannie towarzyszy stres, firmy ze szczególną uważnością powinny podchodzić do okazywania im wsparcia i
W trakcie pandemii, gdy wszyscy byli skupieni na obserwowaniu i reagowaniu na aktualną sytuację epidemiczną, najmocniej zaniedbano potrzebę doceniania, która z kolei pozwala utrzymać relację i zacieśniać więzy rozluźnione przez „social distancing”. Podczas home office pracownicy łączyli liczne obowiązki zawodowe z domowymi, a izolacja niekorzystnie wpływała na poziom zaangażowania. Z kolei ci, którzy nie mieli