NA CZASIE

Budowanie kultury zaufania i etyki przedsiębiorstwa w erze AI

W miarę jak sztuczna inteligencja przekształca miejsca pracy, organizacje stają przed krytycznym wyzwaniem, jakim jest integracja technologii AI w sposób etyczny, przejrzysty i skoncentrowany na człowieku. To moment, w którym właściciele firm, managerowie zespołów, a także działy zarządzania zasobami ludzkimi musza dołożyć wszelkich starań, aby systemy AI nie tylko generowały wartość biznesową, ale także spełniały
Czytaj więcej

Praca podczas upałów: jedz truskawki oprócz (picia) kawki!

Praca podczas upałów stanowi wyzwanie, wpływa na nasze zdrowie i efektywność. pracowników. Co można zrobić, aby przetrwać ten czas, skutecznie zapobiegając przegrzaniu oraz odwodnieniu, jeśli musimy wykonywać swoje obowiązki? Sprawdź, co na ten temat mówi nasz ekspert. HRnews.pl: Lato w pełni, słonecznych dni nie brakuje. Jakie są najczęstsze błędy popełniane przez osoby, dla których praca
Czytaj więcej

„Dość” kulturze przepracowania. Nie chcemy awansu za wszelką cenę

Ile jesteśmy gotowi poświęcić dla kariery? Zdrowie, relacje, czas dla siebie? Przez dekady wpajano nam, że sukces to kolejne awanse, prestiżowe stanowiska i wysokie zarobki, a ich osiągnięcie wymaga wyrzeczeń. Tymczasem najnowsze badania pokazują, że Polacy coraz częściej mówią „dość” kulturze przepracowania i sukces chcą definiować na własnych warunkach. Czyli jak? Niemal połowa z nas
Czytaj więcej

Millenialsi, pokolenie Z i sztuczna inteligencja w pracy

„Millenialsi” bardziej niż inne pokolenia obawiają się, że sztuczna inteligencja w pracy może zabrać im miejsca zatrudnienia. Wśród najbardziej zagrożonych zawodów Polacy wymieniają pracowników call center, grafików i programistów. Tak wynika z raportu „Między ciekawością a niepewnością. Pokolenia Polaków wobec sztucznej inteligencji – wiedza, doświadczenie, nastroje”, przygotowanego na zlecenie Politechniki Wrocławskiej przez agencję K+ Research.
Czytaj więcej

Pokolenie Alfa: nowa generacja pracowników

Każde pokolenie to inne wyzwanie a sztuką jest wiedzieć, w jaki sposób możemy odpowiedzieć na jego potrzeby. Czy wiemy, czego pragnie pokolenie Alfa?
Czytaj więcej

Bezrobocie młodych w Polsce: rozwiązaniem freelancering?

W obliczu rekordowego wzrostu bezrobocia wśród młodych Polaków, freelancing staje się nie tylko planem awaryjnym, ale realnym sposobem na start kariery.
Czytaj więcej

Młodzi wolą zatrudnienie z perspektywą niż fuchę na lato

Praca wakacyjna wśród osób młodych nadal jest popularna, ale zmieniło się do niej podejście.
Czytaj więcej

Employer branding na produkcji – kampanie, które faktycznie rekrutują 

Zacznijmy od tego, że EB w produkcji to nie rekrutacyjna wishlista. Nie budujesz marki pracodawcy dla przyszłych menedżerów średniego szczebla, tylko dla operatorów maszyn, magazynierów, liderów zmian. Często są to osoby:  pracujące zmianowo lub w systemie 4-brygadowym, z bardzo ograniczonym czasem ekranowym, które nie znają marki pracodawcy lub mają jej zły kontekst (np. jako klienta B2C). Co to
Czytaj więcej

DEI to fundament codziennej pracy, a nie sezonowy trend

W debacie o różnorodności, równości i inkluzywności często skupiamy się na symbolicznych gestach takich jak kampanie w mediach społecznościowych, kolorowych grafikach, chwytliwych hasłach. Tymczasem prawdziwa siła DEI to fundament codziennej pracy u podstaw, konsekwentnie realizowanej każdego dnia. Nie jest to łatwe ani widowiskowe, ale realnie zmienia atmosferę, zaangażowanie i efektywność organizacji. Kiedy mówimy o różnorodności,
Czytaj więcej

Pracoholizm: pozorny zysk, realna strata

12 sierpnia przypada Dzień Pracoholika. W Polsce, gdzie przeciętny tydzień pracy w 2024 r. trwał 38,8 godziny (trzeci wynik w UE) dzień ten nie powinien przejść bez refleksji. Według CBOS, aż 11% Polaków, czyli około 2,5 miliona osób, mierzy się z pracoholizmem – zjawiskiem przekładającym się na realne koszty nie tylko dla samych pracowników, ale
Czytaj więcej

NEWSLETTER

HUMAN RESOURCES
HOT NEWS

OSTATNIO DODANE
SOCIAL HR CORNER