Do czerwca 2026 r. Polska musi wprowadzić przepisy o jawności i równości wynagrodzeń, m.in. wprowadzające obowiązek publikacji widełek wynagrodzeń w ogłoszeniach o pracy. Obecnie można je znaleźć w ok. 30 proc. ofert, podczas gdy dla prawie 93 proc. szukających pracy podawanie tej informacji już na etapie ogłoszenia jest ważne lub bardzo ważne. Pracodawcy obawiają się
Demografia nie kłamie – według danych GUS do 2050 roku osoby w wieku 60+ będą stanowić ponad 40% populacji Polski. Zjawisko określane mianem „srebrnego tsunami” niesie poważne konsekwencje dla rynku pracy, systemu ochrony zdrowia i gospodarki. Kluczowe pytanie brzmi: jak sprawić, by starzejące się społeczeństwo pozostało aktywne i produktywne? Odpowiedzią może być profilaktyka zdrowotna, która
Przemysł motoryzacyjny w Europie stoi w obliczu ogromnych wyzwań. Globalna konkurencja, rosnące koszty energii, inflacja oraz trudna sytuacja geopolityczna zmuszają największych graczy do drastycznych decyzji, takich jak zamykanie fabryk czy masowe zwolnienia pracowników. W tle tych problemów pojawia się mniej oczywisty, lecz istotny czynnik destabilizujący – nadużycia zwolnień L4. Czy absencje chorobowe stają się kolejnym
Dzisiejszy rynek pracy jest areną dynamicznych zmian, które wymagają od organizacji i liderów większej elastyczności w zarządzaniu różnorodnymi zespołami. Jednym z kluczowych wyzwań współczesnego świata pracy jest efektywna współpraca międzypokoleniowa, która łączy doświadczenie starszych pracowników z innowacyjnością młodszych pokoleń. Magda Pietkiewicz, ekspert rynku pracy i twórczyni platformy Enpulse, służącej do badania zaangażowania pracowników, podkreśla, że
Jak projektować przestrzenie, produkty i technologie dostępne dla wszystkich? Jak pogodzić pracę z dobrostanem psychicznym? Jakie wyzwania stawia przed nami starzejące się społeczeństwo? I czy mamy jeszcze czas, by uratować świat przed zmianami klimatu? O tym – i wielu innych tematach związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu – będą rozmawiać eksperci i uczestnicy konferencji CSR Poland
Książka Dana Martella „Jak odkupić swój czas” rozpoczyna się od wątku kryminalnego i mogłoby się wydawać, że będzie to kolejna opowieść o policjantach i złodziejach, ale nic bardziej mylnego. Autor w publikacji tej pokazuje jak zarządzać firmą i jednocześnie dbać o siebie, o swój czas prywatny. Okraszona słowem bestseller, czy dla mnie nim jest? Nie