Nadal muszą lepiej, więcej i dłużej. Są lepiej wyedukowane. Potrafią działać wielozadaniowo i uważnie słuchają. Mimo tego kobiety pracujące są nadal w cieniu mężczyzn.
Są niewidoczni. Stanowią niewykorzystany potencjał, którego nadal nie dostrzegają organizacje. Pora, aby to zmienić i zacząć korzystać z bogactwa ich doświadczeń oraz dojrzałości.
Hybrydowy model pracy przebojem wdarł się na listę zawodowych przebojów i dumnie rozbrzmiewa ze sceny. Czy zostanie hitem na lata a może jest sezonowym songiem, który niebawem ucichnie? Wszystko zależy od frontmanów!
W postpandemicznej erze, w której puste biurka w siedzibach firm rzucają cień, a kawa stygnie w zaciszu domowego stanowiska pracy, sytuacja na rynku pracy staje się coraz bardziej skomplikowana. Pracodawcy chcą wrócić do biur, a pracownicy szukają wolności. Jak pogodzić te perspektywy?
Zdalna praca nie jest dla wszystkich. Potrafi przynieść znakomite rezultaty - jej sukces w dużej mierze zależy od aktywnego zaangażowania liderów zespołów. Co mogą wdrożyć, aby motywować pracowników i efektywnie zarządzać zdalnymi zespołami? Wbrew pozorom wiele.
Coraz więcej mówi się o tym, że organizacje powinny budować zespoły zróżnicowane pod względem pokoleniowym, płciowym i kulturowym, gdzie każdy traktowany jest z szacunkiem, czuje się ważny i akceptowany.
Tylko ⅓ osób pracujących w Polsce twierdzi, że obecny pracodawca oferuje im możliwość szkoleń i rozwoju zawodowego. Powodów może być kilka: niektóre firmy szukają w ten sposób oszczędności, inne zaczynają porządkować swoje procesy i dbać o doświadczenia pracowników i pracowniczek.
Ekspansja na nowe sektory lub rynki (49%) i osiągnięcie wzrostu (47%) to priorytety dla polskich sukcesorów (następna generacja właścicieli firm rodzinnych – NextGen) w ciągu najbliższych dwóch lat. Większość NextGen, 75% w Polsce i 82% na świecie, jest osobiście zainteresowana generatywną sztuczną inteligencją, ale ponad 40% firm rodzinnych w Polsce jeszcze się nią nie zajęło,