„Tłumacz” wykorzystujący technologię AI zwiększy produktywność pracowników w zespołach międzynarodowych.

„Tłumacz” wykorzystujący technologię AI zwiększy produktywność pracowników w zespołach międzynarodowych.

Wanda to opracowany przez Unit4 cyfrowy asystent dla przedsiębiorstw, wprowadzony na rynek na początku zeszłego roku. To pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie, które pozwala użytkownikom na komunikowanie się z systemami biznesowymi przy pomocy języka naturalnego. Od początku zeszłego roku produkt został mocno rozwinięty. Teraz spółka Unit4 ogłosiła wprowadzenie wersji beta nowego rozwiązania – Wanda EasySpeak. które ma zapobiegać nieporozumieniom kulturowym w międzynarodowych zespołach projektowych.

Unit4 chce stawić czoła utrudnieniom pojawiającym się, gdy pracownicy pochodzący z różnych krajów próbują porozumieć się między sobą. Rozwiązaniem problemu nieporozumień kulturowych ma być nowy projekt o przyjaznej nazwie – EasySpeak, który przeszedł już fazę testów w wewnętrznych w Unit4. Koncept wykorzystuje możliwości z zakresu technologii AI poprzez usługę cyfrowego asystenta znanego pod imieniem Wanda. Asystent osadzony jest w istniejących aplikacjach komunikacyjnych takich jak Skype czy Facebook Messenger, wysyła odbiorcy powiadomienia i sugestie w czasie rzeczywistym i pomaga realizować zadania w trakcie pracy.

„Efektywna komunikacja stanowi klucz do sukcesu każdego przedsięwzięcia biznesowego, lecz jest szczególnie niezbędna wtedy, gdy istnieje realne ryzyko, że twoja wiadomość zostanie źle zinterpretowana” – mówi Stephan Sieber, prezes zarządu Unit4. „To, co jest powszechne i akceptowane wśród pracowników z jednego kraju, może być odmiennie postrzegane przez ich zagranicznych kolegów. Opracowaliśmy rozwiązanie, które rozpoznaje tego rodzaju językowe przeszkody oraz różnice kulturowe i gwarantuje, że komunikaty interpretowane są we właściwy sposób, co pozwala na uniknięcie nieporozumień i szybsze wyciąganie wniosków. Inteligentne rozwiązania, które możemy uzyskać dzięki dzisiejszej technologii są niesamowite, a to, które dziś ogłaszamy, wyznacza nową erę produktywności przedsiębiorstw.” – wyjaśnia Sieber.

Wanda korzysta z AI oraz z technologii rozpoznawania języka Microsoft Azure. Asystent EasySpeak został zaprogramowany z uwzględnieniem tysięcy założeń dotyczących odmiennych kultur, które stanowią bazę informacji wykorzystywaną do analizy uczuć, jakie towarzyszą danej konwersacji, uprzedzając odbiorcę o potencjalnych nieporozumieniach. Wyposażony jest także w silnik empatii pozwalający mu uczyć się empatycznego reagowania na daną sytuację tak, by podpowiadać rozmawiającemu odpowiedzi, które nie urażą osób biorących udział w konwersacji.

 

„Naprawdę wspaniałe jest to, że dzięki wbudowanej technologii Uczenia Maszynowego, Wanda może uczyć się sama, dzięki czemu jest pierwszym na świecie empatycznym chatbotem”- mówi Sieber. Choć projekt wciąż pozostaje w początkowej fazie, już teraz obserwujemy wzrost produktywności przedsiębiorstw stosujących EasySpeak. Faza pilotażowa w firmie Unit4 przebiegła bez zarzutów, a informacje zwrotne można interpretować jako bardzo pozytywne.”

EasySpeak jest zaprogramowany w oparciu o powszechne w danym kraju interpretacje określonych komunikatów w zestawieniu z zamierzonym sensem wypowiedzi. Na przykład w Wielkiej Brytanii komentarz „To brzmi ciekawie” często używany jest jako odrzucenie danej propozycji. Dlatego odpowiedź „To ciekawa propozycja” może oznaczać „Chyba zwariowałeś”.

Przykładowa tabela interpretacji wygenerowana w programie EasySpeak:

Co mówi Brytyjczyk

Co Brytyjczyk ma na myśli

Co rozumieją inni

Eng: I hear what you say

Pl: Słyszę, co mówisz.

Nie zgadzam się i nie chcę o tym dłużej rozmawiać Zgadza się z moim punktem widzenia
Eng: With the greatest respect

Pl: Z całym szacunkiem

Uważam cię za idiotę Słucha tego, co do niego mówię
Eng: That’s not bad

Pl: Nieźle

Dobrze Słabo
Eng: It’s a very brave proposal

Pl: To bardzo odważna propozycja

Chyba oszalałeś Docenia moją odwagę
Eng: Quiet good

Pl: Nie najgorzej

Jestem nieco rozczarowany Całkiem nieźle
Eng: I would suggest

Pl: Sugerowałbym…

Zrób to, bo w przeciwnym razie będziesz miał problem Przemyśl to, ale zrób, jak ci się podoba
Eng: Oh incidentally/ By the way

Pl: Ach, przy okazji…

Głównym tematem naszej dyskusji jest… To nie jest szczególnie ważne
Eng: It was a bit dissapionted

Pl: Trochę zawiodło mnie to, że…

Zdenerwowało mnie… Nieważne
Eng: Very interesting

Pl: Bardzo ciekawe

To nonsens Są pod wrażeniem
Eng: I’ll bear it in mind

Pl: Będę to mieć na względzie

Już przestałem o tym myśleć Chyba to zrobią
Eng: I’m sure it’s my fault

Pl: To na pewno moja wina

To twoja wina Dlaczego sądzą, że to ich wina?
Eng: You must come for dinner

Pl: Musisz wpaść do mnie na kolację

To nie zaproszenie, tylko kurtuazja Wkrótce mnie zaprosi
Eng: I almost agree

Pl: Niemal się z tobą zgadzam

Kompletnie się nie zgadzam Wymaga jeszcze tylko niewielkiego przekonywania
Eng: I only have a few minor comments

Pl: Mam tylko parę drobnych uwag

Proszę to napisać od nowa Znalazł kilka literówek
Eng: Could we consider some other options?

Pl: Czy możemy rozważyć kilka innych opcji?

Nie podoba mi się twój pomysł Jeszcze się nie zdecydowali

Unit4 wyposażył swoje innowacyjne rozwiązanie w kilka różnych trybów działania oraz dodatkowych funkcji:

  • EasySpeak Reader – służący interpretacji wiadomości e-maili.
  • EasySpeak Listener – wysyła słuchaczowi komunikaty tekstowe w czasie rzeczywistym podczas konwersacji.
  • EasySpeak Moderator – dokonuje interwencji głosowych w czasie rzeczywistym podczas telekonferencji, aby uniknąć nieporozumień (przeprasza także za szczekanie psów i inne odgłosy dobiegające z zewnątrz).
  • Tryb Dyskretny – widoczne na ekranie powiadomienia i alerty wygenerowane w oparciu o przebieg konwersacji.
  • Tryb Interwencyjny – podobny do powyższego, jednak wyposażony dodatkowo w słyszalny komunikat, namawiający osobę mówiącą do odmiennego sformułowania poprzedniego zdania – w jaśniejszy lub grzeczniejszy sposób .

Po sukcesie projektu pilotażowego, wdrożonego wśród swych pracowników na całym świecie, Unit4 chce zaoferować korzyści aplikacji Wanda EasySpeak innym organizacjom. Zainteresowane przedsiębiorstwa mogą zapisać się na testowanie wersji beta 1 kwietnia 😊

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

NEWSLETTER

HUMAN RESOURCES
HOT NEWS

OSTATNIO DODANE
SOCIAL HR CORNER