Webinary EB – efektywna i bezpieczna alternatywa dla targów pracy

Webinary EB – efektywna i bezpieczna alternatywa dla targów pracy

Z uwagi na obecnie panujący rynek pracownika to firmy są stroną, która aktywnie poszukuje i walczy o kandydatów na stanowiska w organizacjach. Mimo tego, że wykwalifikowani pracownicy są na wagę złota, dużym zainteresowaniem cieszą się także osoby dopiero wchodzące na rynek pracy.

Stąd, duża część budżetu przeznaczanego na employer branding, jest skierowana na działania mające dotrzeć do tej właśnie grupy docelowej. Mowa tutaj nie tylko o targach pracy, czy akademiach, ale także całym szeregu innych działań – brandingowi wydarzeń studenckich, kampaniom online i klasycznym kampaniom outdoor. Jednak czasy, w których do przebicia się przez szum medialny wystarczy prosty komunikat przedstawiający markę, dawno już minęły. Bez dostarczenia wiedzy, która przyniesie odbiorcom rzeczywistą wartość, nie można liczyć na skuteczne budowanie wizerunku marki.

Częściowo adresują to wspomniane targi pracy i akademie. Ich dużym plusem zdecydowanie jest kontakt face-to-face z uczestnikami, oraz możliwość przekazania im merytorycznych treści. Trzeba natomiast dokonać pewnego rozdzielenia – targi pracy nie pozwalają na przeprowadzenie długiej prelekcji dla wielu uczestników, a akademie nie sprzyjają indywidualnemu podejściu do uczestników.

Obie te formy posiadają również dwa zasadnicze problemy: czaso- i pracochłonność, oraz dotarcie do grupy osób, które faktycznie stanowią odpowiednią grupę docelową. Logistyczne przygotowanie wydarzenia jak i jego przeprowadzenie, wiąże się z dużymi nakładami pracy. Samo wydarzenie natomiast jest ograniczone do jednej lokalizacji geograficznej, a jeżeli mówimy o targach pracy, to wiąże się także z dużą liczbą wystawców. Przez to uwaga uczestników jest mocno podzielona i mimo przyciągnięcia uczestników do stanowiska, nadal będą oni podchodzili do punktów innych pracodawców.

Jak dotrzeć do właściwej grupy odbiorców?

Prowadzenie prelekcji online zasadniczo nie różni się od takiej przeprowadzonej na żywo – przynajmniej pod względem sposobu komunikacji między prowadzącym a publicznością. Tak naprawdę dzięki dostępnemu w platformach do webinarów czatu na żywo, a także systemowi pytań i ankiet, można w jednej chwili poznać opinie i pytania uczestników. Całe wydarzenie jest natomiast nagrywane i może zostać w dowolnym momencie odtworzone ponownie. Dzięki temu nawet jeżeli część zapisanych osób zapomni o evencie, lub nie będzie w stanie wziąć udziału, nadal będzie w stanie zobaczyć całość prelekcji. Dla bardziej nieśmiałych uczestników dużą zaletą będzie także sposób komunikacji z prelegentami – mniej osób obawia się zadawania pytań na czacie tekstowym. Dzięki temu można poruszyć problemy, które mogłyby nigdy nie pojawić się w kontakcie face-to-face.

Firmy nie są także ograniczone do jednej lokalizacji. Wydarzenie można promować zarówno wąsko jak i szeroko. I właśnie możliwości prowadzenia promocji wydarzenia do konkretnych grup odbiorców jest tym co wyróżnia webinary jako sposób komunikacji. Kampanie online pozwalają na szybkie dotarcie do szerokiego grona odbiorców, którzy pasują do wybranego przez firmy profilu. Zawarcie wydarzenia online umożliwia prowadzenie prelekcji z własnego biura, bez barier geograficznych. Dzięki temu oszczędza się czas na dojazdy prelegentów i przygotowanie wydarzeń w kilku różnych lokalizacjach – słowem, ogranicza się znacząco wysiłek logistyczny całości.

Webinary notatek.pl – wsparcie rekrutacji studentów z językami obcymi [case study]

Osoby znające języki obce na poziomie komunikatywnym są teraz bardzo cennym nabytkiem dla pracodawców. Rozchwytywane są zwłaszcza osoby z językiem francuskim, włoskim, czy niemieckim. Właśnie z tego względu przeprowadziliśmy w notatek.pl dwa webinary merytoryczne dla tej grupy docelowej.

Głównym celem wydarzeń było nie tylko budowanie wizerunku marki klienta, jako merytorycznego pracodawcy, ale także wsparcie jego bieżących rekrutacji. W związku z tym poza dostarczeniem wartościowych treści tej grupie docelowej, ważne było także zebranie od uczestników zgody na uwzględnienie ich w procesach rekrutacyjnych. Dzięki temu byliśmy w stanie realizować cele rekrutacyjne, mimo braku bezpośredniego kontaktu z uczestnikami.

Tematy webinarów dotyczyły zagadnień związanych z procesami rekrutacyjnymi. Ważny dla tego segmentu odbiorców temat i jego przeprowadzenie z naciskiem na wartość merytoryczną, zamiast promowania firmy, skłoniło uczestników do aktywnego udziału. 88 osób, które wzięły udział w obu wydarzeniach, napisało łącznie 130 wiadomości na czacie. Z 265 osób, które wzięły udział, niemal sto zostawiło zgodę na kontakt w procesach rekrutacyjnych.

Z punktu widzenia czasu przygotowania, każdy z prelegentów musiał poświęcić 2 godziny na webinar – na prelekcję, oraz godzinne przygotowanie przed wydarzeniem.


Chcesz żebyśmy przygotowali webinar dla Ciebie? Skontaktuj się z nami: https://notatek.pl/pracodawcy/kontakt


COVID-19 a wydarzenia branżowe w 2020

Głośny temat wirusa odbił się echem na całym świecie, prowadząc do odwołania dużej części imprez branżowych. Wyjątkiem nie są bynajmniej polskie targi pracy. Większość z tych organizowanych przez uczelnie zostało odwołane niedługo po pierwszych wzmiankach o wirusie w Europie. W tym momencie, biorąc pod uwagę codziennie rosnącą liczbę przypadków w samej Polsce, można założyć, że część innych organizatorów także zdecyduje się odwołać własne wydarzenia.

Ciągłe nagłaśnianie tematu wirusa najpewniej nie pozostanie bez wpływu na frekwencję uczestników. Przeniesienie wydarzeń masowych do Internetu jest już nie tylko bezpiecznym i odpowiedzialnym wyborem, ale zaczyna także być koniecznością. Widać to nawet w przygotowywaniach firm do wysłania większości, lub wszystkich pracowników do pracy poza biurem – a co za tym idzie, do prowadzenia całej działalności zupełnie zdalnie.

Z wprowadzaniem takich właśnie rozwiązań musimy się liczyć przynajmniej w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Dopóki zagrożenie wirusem nie zostanie zmniejszone, wszystkie działania w wypadku których jest to możliwe, będą musiały zostać przeniesione do sfery online.

Kontakt bezpośredni:

Jan Ryś
Product Lead
jan.rys@notatek.pl
notatek.pl

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

NEWSLETTER

HUMAN RESOURCES
HOT NEWS

OSTATNIO DODANE
SOCIAL HR CORNER