Kolejny biurokratyczny obowiązek czy narzędzie, które można wykorzystać w efektywnej polityce związanej z komunikacją wewnetrzną?
Z ogromną przyjemnością zapraszamy do udziału w konferencji #HRlove: Prawo HR w praktyce 2024/2025, której mamy zaszczyt być patronem medialnym. Wydarzenie odbędzie się 14 lutego 2025 r. w Poznaniu. Udział w konferencji jest bezpłatny. W wyjątkowy dzień, kiedy podkreślamy wartość relacji, zapraszamy do rozmów o wyzwaniach i najlepszych praktykach w obszarze prawa pracy i HR.
Kompetencje cyfrowe są nieodzownym elementem, który determinuje nasze życie. Czy polskie firmy są tego świadome?
ESG to nie tylko konieczność spełnienia wymogów nałożonych przez regulatora, ale przede wszystkim szansa na rozwój firmy oraz zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Według ekspertów, rynek IT będzie ewoluował w kierunku jeszcze większej elastyczności. Co to oznacza dla firm?
Mobbing to złożone zjawisko, które może przyjmować różne formy. Jest stare jak świat a w polskim prawie zapisy na ten temat funkcjonują od… 2004 roku. I choć zostało ono w teorii uregulowane, praktyka pokazuje zupełnie co innego. Obecna definicja mobbingu zawiera wiele niedookreślonych zwrotów, które rzutują na orzecznictwo sądów. Oprócz zmian legislacyjnych, kluczowe jest budowanie
Kiedyś praca w IT była synonimem nieskończonych możliwości i pewnego zatrudnienia dla każdego, kto miał chęci i zapał. Czasy się zmieniły – w obliczu rosnącej konkurencji, zmieniających się technologii i wymagających rynków, tylko najlepsi utrzymują się na powierzchni.
Rola AI w rekrutacji początkowo wzbudzała wiele dyskusji i obaw. W miarę upływu czasu oswajamy ją i odkrywamy, że może być sprzymierzeńcem w codziennej pracy.
O dobrostanie pracowników mówi się wiele. Niestety od deklaracji do realizacji jest jeszcze daleka droga. Firmy nadal mają solidną lekcję do odrobienia w tym obszarze.
Kobieca droga do sukcesu nadal wymaga wielu wyrzeczeń i bywa trudna. Jak otoczenie wspiera kobiety i co można zrobić, aby rosła ich motywacja do aktywności biznesowej?
Rola managera wiąże się nie tylko z prestiżem i wysokimi zarobkami. To przede wszystkim odpowiedzialność i szereg różnych wyzwań, na które nie zawsze da się idealnie przygotować.
Nadal muszą lepiej, więcej i dłużej. Są lepiej wyedukowane. Potrafią działać wielozadaniowo i uważnie słuchają. Mimo tego kobiety pracujące są nadal w cieniu mężczyzn.
Są niewidoczni. Stanowią niewykorzystany potencjał, którego nadal nie dostrzegają organizacje. Pora, aby to zmienić i zacząć korzystać z bogactwa ich doświadczeń oraz dojrzałości.
Hybrydowy model pracy przebojem wdarł się na listę zawodowych przebojów i dumnie rozbrzmiewa ze sceny. Czy zostanie hitem na lata a może jest sezonowym songiem, który niebawem ucichnie? Wszystko zależy od frontmanów!
W postpandemicznej erze, w której puste biurka w siedzibach firm rzucają cień, a kawa stygnie w zaciszu domowego stanowiska pracy, sytuacja na rynku pracy staje się coraz bardziej skomplikowana. Pracodawcy chcą wrócić do biur, a pracownicy szukają wolności. Jak pogodzić te perspektywy?
Zdalna praca nie jest dla wszystkich. Potrafi przynieść znakomite rezultaty – jej sukces w dużej mierze zależy od aktywnego zaangażowania liderów zespołów. Co mogą wdrożyć, aby motywować pracowników i efektywnie zarządzać zdalnymi zespołami? Wbrew pozorom wiele.
Coraz więcej mówi się o tym, że organizacje powinny budować zespoły zróżnicowane pod względem pokoleniowym, płciowym i kulturowym, gdzie każdy traktowany jest z szacunkiem, czuje się ważny i akceptowany.
Adaptacja do zmian i funkcjonowanie w złożonej rzeczywistości są czynnikami, które mocno determinują nasze poczucie dopasowania zawodowego.
Komunikacja to wbrew pozorom złożony akt, na który wpływają różne czynniki. Jedynym z nich jest dystans, jaki zachowujemy z rozmówcą.
Ekspansja na nowe sektory lub rynki (49%) i osiągnięcie wzrostu (47%) to priorytety dla polskich sukcesorów (następna generacja właścicieli firm rodzinnych – NextGen) w ciągu najbliższych dwóch lat. Większość NextGen, 75% w Polsce i 82% na świecie, jest osobiście zainteresowana generatywną sztuczną inteligencją, ale ponad 40% firm rodzinnych w Polsce jeszcze się nią nie zajęło,