Blisko 7 tysięcy przedstawicieli zetek wzięło już udział w badaniu Work War Z, realizowanym przez platformę Enpulse, służącą do pomiaru zaangażowania pracowników. To największy projekt dotyczący tego pokolenia w Polsce. Jego celem jest lepsze zrozumienie potrzeb, oczekiwań i motywacji pokolenia Z w miejscu pracy. Wraz z nowym rokiem do partnerów badania dołączyły Służby cywilne oraz RocketJobs.pl/ justjoin.it.
Work War Z to ogólnopolskie badanie, którego wyniki dostarczą cennych informacji o tym, co pokolenie Z ceni w miejscu pracy, co ich motywuje, oraz jak przyciągnąć i zatrzymać młode talenty. Projekt wspierany jest przez 15 uczelni wyższych – w tym Szkołę Główną Handlową w Warszawie, Politechnikę Krakowską i Uniwersytet Medyczny w Lublinie – oraz kilkanaście firm, takich jak MediaMarkt, Castorama, Philips czy Provident. Wśród partnerów wspierających badanie można wymienić również takie organizacje jak Lewiatan, Pracodawcy RP czy Federacja Przedsiębiorców Polskich.
– Już dziś Work War Z jest więc największym badaniem dotyczącym tego pokolenia, jakie kiedykolwiek realizowano w Polsce. Do tej pory udało się uzyskać odpowiedzi od niemal 7 tysięcy zetek, a na nasze serwery cały czas wpływają kolejne wypełnione ankiety – mówi Magda Pietkiewicz, twórczyni platformy Enpulse, inicjatorka projektu. – Dzięki szerokiej współpracy z uczelniami i pracodawcami mamy szansę dotrzeć do młodych ludzi – zarówno tych pracujących jak i tych studiujących. To z kolei pozwoli przekrojowo spojrzeć na pokolenie zet dostarczając miarodajnych wyników – dodaje.
Nowi partnerzy
W ostatnich dniach do badania Work War Z dołączyli pracownicy Służby Cywilnej. Wprowadza to nową perspektywę – administracja publiczna to przecież sektor odpowiedzialny za blisko 120 tysięcy miejsc pracy. Jak pokolenie Z odnajduje się w strukturach państwowych, które historycznie kojarzą się z hierarchią i stabilnością? To pokażą wyniki badania. Na początku stycznia, do projektu jako partner branżowy, dołączyło także RocketJobs.pl i JustJoinIT.pl, dwie wiodące platformy rekrutacyjne w Polsce. Obie nie tylko promują badanie wśród swoich klientów – firm szukających pracowników, lecz także same aktywnie w nim uczestniczą.
–Włączenie Służby Cywilnej do badania pozwala nam zrozumieć pokolenie Z w pełnym kontekście: od firm technologicznych i startupów, przez korporacje, aż po administrację państwową. Dzięki partnerom, takim jak RocketJobs i JustJoinIT, budujemy most między nowoczesnymi technologiami a rynkiem pracy, tworząc unikalną analizę potrzeb młodych pracowników W – Tomasz Szklarski, koordynator projektu z ramienia Enpulse.
Zetki – przyszłość rynku pracy
Według przewidywań, do 2030 roku przedstawiciele pokolenia Z będą stanowić ponad 30 proc. globalnej siły roboczej. W Polsce już teraz co piąty zatrudniony to osoba urodzona między 1995 a 2010 rokiem. To sprawia, że przy dzisiejszym rekordowo niskim poziomie bezrobocia, pracodawcy coraz częściej decydują się na zatrudnianie przedstawicieli tej generacji.
– Młode pokolenie, które dopiero wkracza na rynek pracy, przynosi nowe wartości i świeże podejście do budowania kariery. To zarówno wyzwanie, jak i wyjątkowa okazja dla firm, które chcą stworzyć środowisko pracy odpowiadające ich oczekiwaniom. Dzięki badaniu „Work War Z” organizacje mogą skuteczniej zarządzać talentami, przyciągać młodych pracowników i rozwijać kulturę organizacyjną – zaznacza Magda Pietkiewicz.
Badanie Work War Z trwać będzie do końca stycznia, a wyniki w formie raportu zostaną przedstawione pod koniec lutego bieżącego roku.
Więcej na temat badania pod tym linkiem: https://workwarz.gr8.com/