Pokolenie Z pod lupą – trwa badanie Work War Z

Pokolenie Z pod lupą – trwa badanie Work War Z

Blisko 7 tysięcy przedstawicieli zetek wzięło już udział w badaniu Work War Z, realizowanym przez platformę Enpulse, służącą do pomiaru zaangażowania pracowników. To największy projekt dotyczący tego pokolenia w Polsce. Jego celem jest lepsze zrozumienie potrzeb, oczekiwań i motywacji pokolenia Z w miejscu pracy. Wraz z nowym rokiem do partnerów badania dołączyły Służby cywilne oraz RocketJobs.pl/ justjoin.it.

Work War Z to ogólnopolskie badanie, którego wyniki dostarczą cennych informacji o tym, co pokolenie Z ceni w miejscu pracy, co ich motywuje, oraz jak przyciągnąć i zatrzymać młode talenty. Projekt wspierany jest przez 15 uczelni wyższych – w tym Szkołę Główną Handlową w Warszawie, Politechnikę Krakowską i Uniwersytet Medyczny w Lublinie – oraz kilkanaście firm, takich jak MediaMarkt, Castorama, Philips czy Provident. Wśród partnerów wspierających badanie można wymienić również takie organizacje jak Lewiatan, Pracodawcy RP czy Federacja Przedsiębiorców Polskich.

Już dziś Work War Z jest więc największym badaniem dotyczącym tego pokolenia, jakie kiedykolwiek realizowano w Polsce. Do tej pory udało się uzyskać odpowiedzi od niemal 7 tysięcy zetek, a na nasze serwery cały czas wpływają kolejne wypełnione ankiety – mówi Magda Pietkiewicz, twórczyni platformy Enpulse, inicjatorka projektu. – Dzięki szerokiej współpracy z uczelniami i pracodawcami mamy szansę dotrzeć do młodych ludzi – zarówno tych pracujących jak i tych studiujących. To z kolei pozwoli przekrojowo spojrzeć na pokolenie zet dostarczając miarodajnych wyników – dodaje.

Nowi partnerzy

W ostatnich dniach do badania Work War Z dołączyli pracownicy Służby Cywilnej. Wprowadza to nową perspektywę – administracja publiczna to przecież sektor odpowiedzialny za blisko 120 tysięcy miejsc pracy. Jak pokolenie Z odnajduje się w strukturach państwowych, które historycznie kojarzą się z hierarchią i stabilnością? To pokażą wyniki badania. Na początku stycznia, do projektu jako partner branżowy, dołączyło także RocketJobs.pl i JustJoinIT.pl, dwie wiodące platformy rekrutacyjne w Polsce. Obie nie tylko promują badanie wśród swoich klientów – firm szukających pracowników, lecz także same aktywnie w nim uczestniczą.

Włączenie Służby Cywilnej do badania pozwala nam zrozumieć pokolenie Z w pełnym kontekście: od firm technologicznych i startupów, przez korporacje, aż po administrację państwową. Dzięki partnerom, takim jak RocketJobs i JustJoinIT, budujemy most między nowoczesnymi technologiami a rynkiem pracy, tworząc unikalną analizę potrzeb młodych pracowników W – Tomasz Szklarski, koordynator projektu z ramienia Enpulse.

Zetki – przyszłość rynku pracy

Według przewidywań, do 2030 roku przedstawiciele pokolenia Z będą stanowić ponad 30 proc. globalnej siły roboczej. W Polsce już teraz co piąty zatrudniony to osoba urodzona między 1995 a 2010 rokiem. To sprawia, że przy dzisiejszym rekordowo niskim poziomie bezrobocia, pracodawcy coraz częściej decydują się na zatrudnianie przedstawicieli tej generacji.

Młode pokolenie, które dopiero wkracza na rynek pracy, przynosi nowe wartości i świeże podejście do budowania kariery. To zarówno wyzwanie, jak i wyjątkowa okazja dla firm, które chcą stworzyć środowisko pracy odpowiadające ich oczekiwaniom. Dzięki badaniu „Work War Z” organizacje mogą skuteczniej zarządzać talentami, przyciągać młodych pracowników i rozwijać kulturę organizacyjną – zaznacza Magda Pietkiewicz.

 

Badanie Work War Z trwać będzie do końca stycznia, a wyniki w formie raportu zostaną przedstawione pod koniec lutego bieżącego roku.

Więcej na temat badania pod tym linkiem: https://workwarz.gr8.com/

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

NEWSLETTER

HUMAN RESOURCES
HOT NEWS

OSTATNIO DODANE
SOCIAL HR CORNER