Starszy nie znaczy gorszy. Nadchodzi moment „sprawdzam” dla wielu firm i czas, w którym pokolenie tsunami będzie rozdawać karty na rynku pracy – i dobrze!
Różne pokolenia to różne wyzwania w firmie. Jednym z nich jest próba odpowiedzi na to, co zrobić, aby pracownicy nie odchodzili? I czy można znaleźć jakieś wspólne punkty, które niezależnie od metryki, łączą ludzi w decyzjach związanych wyborami zawodowymi.
Polskie firmy znowu coraz chętniej sięgają po pracowników tymczasowych. Skąd ten trend? Czy zostanie z nami na dłużej?
Polski Instytut Ekonomiczny prognozuje, że wprowadzenie wyższych ceł może znacząco wpłynąć na polskie PKB. Mniejszy popyt na produkty i usługi może sprawić, że wielu pracowników straci pracę.
W 2025 roku, podobnie jak rok wcześniej, dobrostan pracowników będzie największym wyzwaniem dla polskich i europejskich pracodawców. Kolejne miejsca na podium trosk przedsiębiorców zajmują: utrzymanie pracowników w firmie (25 proc.) oraz pozyskiwanie nowych talentów (24 proc.). Pierwszą piątkę kluczowych wyzwań zamykają malejące zaangażowanie pracowników (23 proc.) oraz firmowy system wynagrodzeń i świadczeń (22 proc.). To
Projekt nowych zasad, których celem jest liberalizacja przepisów regulujących kwestię wykonywania pracy lub wyjazdów zagranicznych w trakcie trwania L4, budzi kontrowersje i obawy związane z powstawaniem naduzyć.
Dostęp do prywatnej opieki zdrowotnej to jeden z kluczowych elementów, na którym zależy obecnie pracownikom w kontekście pozapłacowego systemu motywacji. Niewydolność publicznego systemu opieki zdrowotnej powoduje, że dostęp do prywatnego dostawcy usług leczniczych, jest tym, z czego niechętnie rezygnują pracownicy. Czy telemedycyna wpisuje się w ten trend?
Są tacy, co twierdzą, że mili ludzie to zło. Jednak badania i dowody naukowe jednoznacznie potwierdzają: serdeczność w pracy powoduje, że pracujemy bardziej efektywnie. Zdziwieni?
Za zrównaniem wieku emerytalnego opowiada się połowa mężczyzn i tylko 29 proc. kobiet. Średnia emerytura kobiet jest niższa o 1000 zł od tej, którą pobierają mężczyźni. To paradoks czy brak wiedzy?
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje HR niczym pojawienie się internetu czy telefonów komórkowych. Czy wiesz, jak wdrożyć ją w firmie, aby osiągnąć maksymalną efektywność?
W nowoczesnym HR szybkość działania, poufność i zgodność z przepisami to kluczowe elementy codziennej pracy. E-Doręczenia, czyli cyfrowy odpowiednik listu poleconego, to narzędzie, które doskonale odpowiada na te potrzeby. Umożliwiają bezpieczne przesyłanie dokumentów kadrowych z potwierdzeniem odbioru, bez konieczności logowania do portali administracji publicznej. Dzięki temu dział HR zyskuje większą kontrolę nad obiegiem dokumentów i
Jak skutecznie prowadzić rozmowy o płacach z pracownikami? Jak negocjować z pracodawcą? Czy zamiast podwyżki uposażenia można żądać skrócenia czasu pracy? Na te pytania odpowiadają Jacek Słoma i Waldemar Nogaś – eksperci do spraw negocjacji na związani z firmą Scotwork. HRnews.pl: Negocjacje wynagrodzenia to sytuacja, która dotyka praktycznie każdego z nas. To niezwykle emocjonalny moment,
Najnowszy raport Next Technology Professionals ujawnia, że aż 73% pracowników sektora IT jest otwartych na zmianę pracy, a kluczową rolę w wyborze ofert wciąż odgrywają forma pracy, satysfakcja finansowa oraz realne możliwości rozwoju.
Wśród najczęstszych powodów dyskryminacji zawodowej kobiet są kwestie związane z życiem osobistym i funkcjami w rodzinie.
Firmy, które oferują możliwość nauki języków obcych, nie tylko zwiększają swoją konkurencyjność, ale także przyczyniają się do wzrostu motywacji i lojalności pracowników.
Transformacja cyfrowa, zmieniające się modele pracy oraz budowanie przyjaznego otoczenia zawodowego to wyzwania, z którymi będziemy mierzyć się w najbliższym czasie, dostosowując strategie HR. Zapraszamy do udziału w bezpłatnej konferencji, która będzie doskonałą okazją do wymiany wiedzy oraz dobrych praktyk w tym zakresie.
Już blisko trzy miesiące mija od momentu, kiedy polscy pracodawcy byli zobligowani wdrożyć w swoich firmach procedury związane z ustawą o ochronie sygnalistów. Jak stosowanie się do przepisów ustawy wygląda w praktyce? Eksperci z agencji zatrudnienia Trenkwalder wskazują, jakie są najczęstsze błędy w interpretacji przepisów przez pracowników i dlaczego pracodawcom powinno zależeć, żeby ich nie
Na temat zdrowia psychicznego i tego, jak o nie należy dbać, trzeba mówić GŁOŚNO I WYRAŹNIE. Jesteś pracodawcą? Pracownikiem? To jest Twój temat! To nasz wspólny temat!
Kalendarzowe Prima Aprilis za nami… ale w rekrutacji trwa ono przez cały rok! Jak kłamią Polacy na rozmowach o pracę?