Dobrostan psychiczny to w dzisiejszych realiach niezwykle ważny składnik budowania pozytywnej atmosfery, która sprzyja pracy. Organizacje dbają o swoich pracowników w różny sposób: wspierając ich rozwój, ulepszając warunki pracy czy aktywizując osoby pracujące do podejmowania aktywności fizycznej.
Inicjatorzy kampanii społecznej „Wszystko Gra?” wychodzą z przekonania, że zaangażowanie w rozwój pracowników poprzez aktywne uczestnictwo w kulturze i sztuce jest istotnym czynnikiem budującym dobrostan oraz elementem wyróżniającym pracodawców. W jej ramach stworzyli specjalny program certyfikacyjny dla firm, które kulturę i sztukę traktują jako istotny element życia, a także chcą poprzez swoje zaangażowanie zwiększać udział ich pracowników w korzystaniu z oferty kulturalnej swojego regionu. Obcowanie z kulturą i sztuką poza wpływem na dobrostan psychiczny wzmaga kreatywność, jak również poszerza zdolność krytycznego myślenia – tak ważne we współczesnym świecie.
Jeśli kultura i sztuka są dla Twojej instytucji ważne przystąp do kampanii „Wszystko Gra?”. Wystarczy, że organizacja zadeklaruje podjęcie poniższych aktywności:
- Będzie aktywnie promować ofertę kulturalną swojego miasta/regionu wśród osób pracujących poprzez np.:
- regularne mailingi,
- ofertę w intranecie,
- komunikację ad hoc.
- Będzie współpracować z instytucjami kultury poprzez np.:
- wspólne programy dla pracowników,
- tworzenie ofert specjalnych (cenowych),
- pokazy specjalne.
- Wspólne projekty (uzgodnione przez wszystkie strony)
- Weźmie udział w promocji kampanii „Wszystko Gra?” wśród swoich pracowników poprzez:
- wyświetlanie animacji video na nośnikach video w firmie / oddziałach,
- szerzenie informacji o kampanii w swoich mediach społecznościowych,
- będziesz informować o uczestnictwie w kampanii poprzez przesłanie komunikatu do swoich klientów, partnerów biznesowych.
*Powyższe działania są sugestiami i propozycjami, zaangażowanie może być różnorodne i dostosowane do możliwości. Zapraszamy!
Możesz zgłosić swoją organizację do kampanii wypełniając formularz dostępny na witrynie internetowej, a organizatorzy kampanii prześlą więcej informacji oraz materiały graficzne i promocyjne, a także propozycje postów i treści edukacyjnych.
Przystąp do działania w zakresie zadeklarowanych aktywności. Po upływie pół roku/ 3 miesięcy organizatorzy poproszą Cię o przesłanie do nich informacji potwierdzających realizację działań związanych z aktywnym promowaniem kultury i sztuki, a my przygotują dla Ciebie certyfikat, który możesz wydrukować, oprawić i powiesić w widocznym miejscu, który możesz pokazać w swoich mediach społecznościowych, czy wykorzystać w materiałach promujących Twoją instytucję. Znajdziesz się także w opublikowanej przez inicjatorów kampanii bazie instytucji przyjaznych kulturze i sztuce.
Partnerzy kampanii: centrum sztuki włączającej TEATR 21, ŁAŹNIA NOWA, MUZEUM KARYKATURY, MUZEUM WARSZAWY, Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, NOSPR, NOWY TEATR, TEATR DRAMATYCZNY M. ST. WARSZAWY, TEATR WSPÓŁCZESNY W SZCZECINIE, TEATR ŚLĄSKI im. St. Wyspiańskiego, TR WARSZAWA, KOMUNA WARSZAWA, Warszawskie Obserwatorium Kultury WOK, Zamek Królewski w Warszawie, CENTRUM RZEŹBY POLSKIEJ, TEATR im. Juliusza Osterwy w Lublinie, CENTRUM SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ ŁAŹNIA, Galeria Labirynt, MALTA FESTIWAL POZNAŃ, rondo sztuki, TEATR MUZYCZNY W LUBLINIE, MUZEUM NARODOWE W KRAKOWIE, MINIATUTRA miejski teatr, DOM UTOPII międzynarodowe centrum empatii, KIELECKIE CENTRUM KULTURY, Teatr CHOREA, Biuro Wystaw Artystycznych w Kielcach, CENTRUM SZTUKI WSPÓŁCZNEJ ZNAKI CZASU, Dorożkarnia, wrocławski teatr lalek, Ośrodek Kultury Ochoty OKO, DOM PRACZKI galeria współczesnej sztuki sacrum, Teatr Nowy, WROCŁAWSKI TEATR PANTOMIMY im. Henryka Tomaszewskiego, MISERART