Employer branding w czasach zarazy

Employer branding w czasach zarazy

Książka Marqueza „Miłość w czasach zarazy” przedstawia nam niesamowitą historię miłosną rozmarzonego Florentina Arizy oraz rozsądnej Ferminy Dazy. Niestety ich uczucie wystawione jest na wiele prób. Jedną z nich jest panująca w owym czasie epidemia cholery, a także eskalacja wojny domowej na Karaibach.

Tytułowa zaraza nie jest w tym przypadku metaforyczna, jest za to dosłowna, wręcz paraboliczna. Od kilkunastu dni bowiem normalne życie zwykłych ludzi, funkcjonowanie większości branż, firm czy instytucji nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie, stoi pod znakiem zapytania: Czy będziemy zdrowi? Czy nasza firma wytrzyma? Jak sobie poradzimy? Co z pracownikami? Tak wiele pytań, a tak mało odpowiedzi. Bo chyba nie ma śmiałka, który postawiłby jasną tezę, dającą nadzieję czy konkretną obietnicę. Przyszło nam funkcjonować w nowej rzeczywistości, w bezprecedensowym momencie historycznym. Warto zatem dobrze wykorzystać ten czas, nie tylko prywatnie, ale i zawodowo. Z tym ostatnim wyzwanie paradoksalnie jest chyba największe. W kontekście marki i wizerunku firmy, którą reprezentujemy, myślimy odpowiedzialnie nie tylko o naszych zatrudnionych, o budowaniu zaangażowania, ale i o kandydatach, efektywnej komunikacji z nimi. Jak sobie z tym poradzić?

Jako Agencja Grow, wykorzystujemy dzisiaj wszystkie nasze kompetencje w maksymalnym natężeniu, wielowymiarowo, miksując działania EB z PR, social media z digital, HR z marketingiem i w zasadzie w każdej możliwej konfiguracji. A wszystko po to, by pomóc odnaleźć się naszym Partnerom-Pracodawcom w nowej rzeczywistości. „Show must go on” śpiewał Freddie Mercury. Analogicznie procesy HR-owe muszą działać, system musi działać, a firma trwać. Dlatego w kontekście EB-owych rozwiązań przedstawiam Wam kilka rekomendacji, które wierzę, iż ułatwią Wam codzienną pracę na wielu EB-owych płaszczyznach.

CANDIDATE EXPERIENCE

  • Jeśli nie posiadasz jeszcze firmowego profilu poświęconego karierze w Twojej firmie na wybranym portalu społecznościowym, jest to wręcz idealny moment, by zacząć online’ową przygodę w social mediach. Wiele marek, z których warto czerpać inspiracje, posiada profile stworzone specjalnie do celów rekrutacji pracowników. Dlatego koniecznie zajrzyj m.in. na LINK4 Kariera, So Coffee Kariera, Inmedio/Relay Kariera

  • Publikuj oferty pracy: nie bój się też umieścić link do oferty pracy na profilu społecznościowym. Nie ma chyba lepszych kandydatów do pracy niż ci, którzy znają i identyfikują się z marką Twojej firmy. Sprawdź nasze rekomendacje: Mars, Incorporated, innogy kariera

  • Dobre ogłoszenie to podstawa (dostosowane do grupy docelowej, z narracją odpowiednią dla pożądanej persony, z przekazem spersonalizowanym, pozbawionym wyświechtanych wtrętów czy korpomowy). W ramach inspiracji zerknij na Grupa PCC lub JTI

Przeczytaj więcej o tym, jak unikać frazesów w ogłoszeniach o pracę na naszym blogu.

  • Landing page rekrutacyjny – kolejny punkt styku kandydata z Twoją marką. Pamiętaj, by www była prosta, przejrzysta, i przede wszystkim responsywna (dostosowana do urządzeń mobilnych). Nie zapomnij o zdjęciach prawdziwych Twoich pracowników, a nie sesji zdjęciowej ściągniętej prosto ze stocka. Dlatego jako dobry przykład wskazujemy dhlexpress.pl/kariera/

  • Email marketing – czy posiadasz bazę kandydatów, którzy z różnych powodów nie zostali zatrudnieni w Twojej firmie? A może są to kandydaci, którzy spontanicznie aplikowali przez Twoją stronę karierową, wysyłając sygnał, że po prostu interesują się Twoją marką mimo tego, że formalnie żadnych wakatów w danym momencie nie oferowałaś jako marka? Miej z nimi kontakt, pisz regularnie o rozwoju Twojej firmy, o akcjach CSR, jakie podejmujesz, czy komunikuj o otwartych procesach rekrutacyjnych. Wspierając naszych Partnerów, korzystamy z narzędzia, jakim jest FreshMail. Do naszej dyspozycji na wejściu jest już 150 responsywnych szablonów maili i newsletterów, które doskonale prezentują się we wszystkich programach pocztowych. Możesz dostosować je do swoich potrzeb, używając np. edytora szablonów FreshMail Designer

  • Wideorozmowa rekrutacyjna to nowy trend na rynku HR, którego rzesza zwolenników i użytkowników stale się powiększa. Podstawową zaletą tej metody jest to, że można ją przeprowadzić bez zbędnych przygotowań. Dotyczy to zarówno miejsca spotkania, jaki i organizowania czasu na dojazdy itp. Dzięki wideorekrutacji nie tylko będziesz mieć możliwość rozmów z wieloma kandydatami w krótkim czasie, ale także łatwiej będzie Ci ustalić taki termin rozmowy, który będzie pasował zarówno Tobie, jak i potencjalnemu pracownikowi. To pozwoli Ci bardziej efektywnie zaplanować czas na inne obowiązki. Teoretycznie istnieje wiele narzędzi dedykowanych rozmowom rekrutacyjnym, ale w dobie młodego pokolenia i powszechnej digitalizacji, komunikacja przez Facebooka (Messenger), ewentualnie Skype będzie wręcz idealna

EMPLOYEE EXPERIENCE

  • Zarządzanie projektami. Nie da się jednoznacznie określić, czym jest Trello, bowiem – przy całej swojej prostocie – narzędzie to oferuje tyle możliwości, że każdy może używać go do czegoś innego. W tym zakresie ogranicza nas tylko fantazja. Ogólnie rzecz ujmując, można powiedzieć, że Trello pomaga w porządkowaniu zadań, planowaniu, organizacji pracy, tworzeniu list i pracy nad projektami. Sami korzystamy na co dzień z tej aplikacji, tworząc swoje tablice, zaś tablice dzielimy na listy z kartami. Jest prosto i przejrzyście, a praca z aplikacją jest wielką przyjemnością. Co ciekawe, swoje tablice można udostępniać publicznie lub dawać do nich dostęp innym osobom. Generalnie wiele firm korzysta z tego narzędzia, ponieważ w łatwy sposób można za jego pośrednictwem dzielić zadania pomiędzy pracowników, wspólnie opracowywać projekty i dzielić się pomysłami

  • Badania. Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że prawdziwa kopalnia informacji na temat tego, co dobrego i złego dzieje się w firmie znajduje się… przy biurku obok? Tak, to właśnie pracownicy są doskonałym źródłem wiedzy nie tylko na temat warunków zatrudnienia w Twojej firmie, ale jej ogólnego funkcjonowania (entry interview, stay interview czy exit interview, badania 360, badania zaangażowania, puls-checki, ankiety tematyczne czy ewaluacja szkoleń). Jako agencja od lat korzystamy z polskiego narzędzia, jakim jest webankieta.pl – intuicyjne, przyjazne w zastosowaniu, posiada wiele zaawansowanych funkcji. Gorąco polecamy!

  • Komunikacja. Czy słyszałeś o Google Hangouts? Jest to komunikator internetowy amerykańskiej firmy Google. Służy do wysyłania wiadomości, a także prowadzenia wideorozmów oraz telefonowania za pośrednictwem technologii VoIP

  • Clickmeeting – narzędzie o szerokim spektrum zastosowania. Od webinarów (dla kandydatów/pracowników), przez szkolenia i kursy online czy wydarzenia o dużym zasięgu i transmisje na żywo (YT, FB). W aktualnej sytuacji, kiedy szkoleń stacjonarnych czy konferencji będzie jak na lekarstwo, to narzędzie z pewnością rozwiąże wiele problemów Twoich i innych pracowników

I choć narzędzi, rozwiązań i możliwości w zakresie budowania wizerunku marki jako pracodawcy jest dostępnych na rynku znacznie więcej i mogą mieć zastosowanie w zasadzie na każdym etapie cyklu życia pracownika, mamy nadzieję, że tych kilka powyższych inspiracji pozwoli Tobie przejść przez ten trudny okres łatwiej, efektywniej, a także „smartniej” pomoże Tobie zaplanować systemowe HR-owe działania.

Gdybyś miał jakieś pytania/wątpliwości/potrzebował wsparcia albo po prostu chciał porozmawiać o EB, napisz do mnie lub zadzwoń: 795-115-885, lukasz.jarota@agencjagrow.pl 

Po więcej EB-owych inspiracji zapraszam na www.agencjagrow.pl

Tymczasem wszystkim życzę ZDROWIA!!! Damy radę!!!

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco
z newsami
ze świata HR

OSTATNIO DODANE
SOCIAL HR CORNER