Podejście firm do pracowników zaczyna się w Polsce zmieniać. Pracodawcy powoli dostrzegają, że aby zachęcić wykwalifikowaną osobę do współpracy na rzecz ich przedsiębiorstwa, nie wystarczą obietnice wysokich zarobków.
CZYTAJ WIĘCEJEdukacja w Polsce jest tematem nieustających dyskusji – nic dziwnego, każdy z nas ma za sobą pewne doświadczenia szkolne oraz określone poglądy na ten temat.
CZYTAJ WIĘCEJWywiad z Małgorzatą Pukropek, psycholog i ekspertką HR Consulting w Antal.
CZYTAJ WIĘCEJ… Zatem wracając do tytułowego pytania, co decyduje dziś o skuteczności HR Business Partnera? Jaka postawa jest determinantem sukcesu?
CZYTAJ WIĘCEJSzef i pracownicy bez sprawnej komunikacji nie działają ani efektywnie, ani wydajnie. Pomimo że firmy włączają do swojego systemu komunikacji narzędzia poczty elektronicznej czy nowoczesne aplikacje, to nie można zapominać o systematycznej komunikacji w formie rozmowy. W obecnych czasach rozmowę bezpośrednią często zastępuje rozmowa on-line, co jest szczególnie przydatne przy rozproszonej strukturze organizacyjnej. Rozmowa to
CZYTAJ WIĘCEJAsertywność, bardzo często mylnie identyfikowana jedynie, jako zdolność do odmowy, wielokrotnie uważana jest za umiejętność złą lub przynajmniej niemile widzianą przez pracodawców.
CZYTAJ WIĘCEJHindi czy chiński, a może norweski lub niderlandzki? Znajomość przynajmniej jednego języka obcego jest umiejętnością, której wymaga większość pracodawców. Jaki język jest atutem w CV i pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji?
CZYTAJ WIĘCEJKompetencje pracowników nie nadążają za zmianami jakie niesie rozwój technologii – wskazują eksperci Adecco. Brak współpracy między uczelniami i biznesem to problem, który może wyhamować rozwój naszej gospodarki. Jakich umiejętności brakuje Polakom? Jak poprawić efektywność kształcenia? Czym jest niedopasowanie umiejętności? To luka pomiędzy umiejętnościami zawodowymi danej osoby a wymaganiami rynku pracy. Niedopasowanie staje się głównym
CZYTAJ WIĘCEJBadania potwierdzają, że osobowość prezesa wpływa na wynik finansowy firmy na poziomie 17-24 procent. Przedstawiamy listę cech, które dominują wśród polskich managerów oraz jakie ma to konsekwencje dla firmy. Według raportu* Assessment Systems Polska w pierwszych 18 miesiącach od momentu objęcia stanowiska porażkę ponosi 38%-50% prezesów. Badania dowodzą, że nie ma gwarancji, iż osoba, która
CZYTAJ WIĘCEJJaki powinien być wymarzony pracodawca? Okazuje się, że oprócz profesjonalisty marzy nam się po prostu… fajny człowiek.
CZYTAJ WIĘCEJ