Pojęcie szczęścia w pracy spotyka się wciąż jeszcze z widocznym oporem ze strony pracodawców, menadżerów i o dziwo pracowników – jest kojarzone bowiem z nieszczerym uśmiechem, naiwnym dziecięcym cieszeniem się, takim “amerykańskim entuzjazmem”, który w Polsce jest traktowany jak ciało obce. Zaangażowanie jest pożądane, natomiast szczęście wywołuje konsternacje.
CZYTAJ WIĘCEJŻeby nasza firma tętniła życiem, kipiała energią i pomysłami, musimy mieć dobrą atmosferę. Wydaje się proste.Tylko właściwie co oznacza dobra atmosfera w pracy? Czy można zmierzyć jej “dobroć”? Czy można ją “wytworzyć”?
CZYTAJ WIĘCEJW pracy spędzamy średnio ponad 41 godzin tygodniowo. Coraz częściej przenosimy też zawodowe obowiązki do domu. To z kolei skutkuje przemęczeniem oraz spadkiem efektywności, zaangażowania i motywacji. Dlatego coraz większa liczba pracodawców zaczyna dbać o tzw. work-life balance – już nie tylko pracowników, ale również ich rodzin.
CZYTAJ WIĘCEJZdecydowana większość zatrudnionych doświadcza wysokiego poziomu stresu, który w wielu przypadkach działa na nich destrukcyjnie. Niesprzyjające czynniki prowadzą do szeregu dolegliwości, które obniżają komfort pracy i życia.
CZYTAJ WIĘCEJ„Wysiedzieć swoje i iść do domu” – jeśli tak właśnie podchodzisz do swojej pracy, musisz wiedzieć, że w końcu stanie się to uporczywe i nie do zniesienia. Z drugiej strony możemy śmiać się, gdy ktoś mówi, że „praca jest jego drugim domem” i uważać to zdanie za motto sfrustrowanych pracoholików, którzy nie mają życia osobistego. Gdzie leży złoty środek i jaka jest rola pracodawcy w jego odnalezieniu?
CZYTAJ WIĘCEJCiężki dzień w pracy, monotonne zadania do wykonania, ponura pogoda za oknem, a może nieprzespana noc?
CZYTAJ WIĘCEJWcześniej czy później w życiu zawodowym nadchodzi moment, w którym decydujemy się na zmianę pracy.
CZYTAJ WIĘCEJJeszcze do niedawna mobilny styl pracy stanowił przywilej jedynie freelancerów, osób samozatrudnionych lub obejmujących stanowiska zarządzające. Dziś, w odpowiedzi na rozwój technologii i styl życia współczesnego pokolenia, taka forma pracy jest coraz częściej uwzględniana w strategiach organizacyjnych firm.
CZYTAJ WIĘCEJPo czterdziestce, to ty jesteś tym starszym i mądrzejszym. A jednak, twój zawodowy rozwój hamuje szereg nieporozumień i lęków. Jak sobie z nimi radzić?
CZYTAJ WIĘCEJMuzyka nie tylko łagodzi obyczaje, ale też pomaga lepiej i wydajniej pracować. Eksperyment przeprowadzony przez firmę Mindlab potwierdza, że pracownicy, którzy słuchają muzyki, wykonują powierzone im zadania szybciej i dokładniej.
CZYTAJ WIĘCEJ