Rosnąca popularność trendu określanego terminem „bleisure”, czyli połączenia wyjazdu służbowego z wypoczynkiem pokazuje, jak zmieniają się aktualnie oczekiwania co do podróży biznesowych.
CZYTAJ WIĘCEJAż 76 proc. osób pracujących w firmach, które dają możliwość pracy zdalnej, korzysta z tego przywileju raz na jakiś czas. Ponad jedna trzecia z nich wykonuje swoje obowiązki z domu nieprzerwanie.
CZYTAJ WIĘCEJWynagrodzenie wciąż najważniejsze, relacje coraz bardziej istotne
CZYTAJ WIĘCEJPrzypomnij sobie, kiedy ostatni raz ktoś docenił Cię w pracy? W dowolny sposób, mówiąc zwyczajowe „dziękuję, dobra robota”, klepiąc po plecach czy po prostu unosząc kciuk w górę i znacząco kiwając głową.
CZYTAJ WIĘCEJCzy wynagrodzenie za pracę jest formą komunikacji? Jak najbardziej! To przekaz, który mówi pracownikowi, ile jego praca jest warta dla pracodawcy. Problem w tym, że jeśli pracodawca nie pomoże pracownikowi zrozumieć związku pomiędzy wkładem pracy a zarobkami, może to doprowadzić do nieporozumień i w końcu, do odejścia z firmy.
CZYTAJ WIĘCEJPojęcie szczęścia w pracy spotyka się wciąż jeszcze z widocznym oporem ze strony pracodawców, menadżerów i o dziwo pracowników – jest kojarzone bowiem z nieszczerym uśmiechem, naiwnym dziecięcym cieszeniem się, takim “amerykańskim entuzjazmem”, który w Polsce jest traktowany jak ciało obce. Zaangażowanie jest pożądane, natomiast szczęście wywołuje konsternacje.
CZYTAJ WIĘCEJŻeby nasza firma tętniła życiem, kipiała energią i pomysłami, musimy mieć dobrą atmosferę. Wydaje się proste.Tylko właściwie co oznacza dobra atmosfera w pracy? Czy można zmierzyć jej “dobroć”? Czy można ją “wytworzyć”?
CZYTAJ WIĘCEJWakacje to czas nie tylko regeneracji i odpoczynku. To dobra okazja, żeby się na chwilę zatrzymać i spojrzeć na życie z dystansu. Refleksje nasuną się same – że chcemy mieć więcej energii, zacząć ćwiczyć, pić mniej kawy, lepiej radzić sobie ze stresem…
CZYTAJ WIĘCEJZdecydowana większość zatrudnionych doświadcza wysokiego poziomu stresu, który w wielu przypadkach działa na nich destrukcyjnie. Niesprzyjające czynniki prowadzą do szeregu dolegliwości, które obniżają komfort pracy i życia.
CZYTAJ WIĘCEJ„Wysiedzieć swoje i iść do domu” – jeśli tak właśnie podchodzisz do swojej pracy, musisz wiedzieć, że w końcu stanie się to uporczywe i nie do zniesienia. Z drugiej strony możemy śmiać się, gdy ktoś mówi, że „praca jest jego drugim domem” i uważać to zdanie za motto sfrustrowanych pracoholików, którzy nie mają życia osobistego. Gdzie leży złoty środek i jaka jest rola pracodawcy w jego odnalezieniu?
CZYTAJ WIĘCEJ