Kobiety wciąż w mniejszości w branży IT

Kobiety wciąż w mniejszości w branży IT

Branża IT w Polsce dynamicznie rośnie i obecnie zatrudnia już ponad 580 0001 osób. Kobiety wciąż stanowią w niej mniejszość. W Procter & Gamble różnorodność stanowi integralny element strategii biznesowej. Służąc konsumentom na całym świecie, firma stara się tworzyć organizację równie zróżnicowaną jak grono odbiorców i użytkowników jej produktów.

Realizuje to m.in poprzez dbanie o równą reprezentację kobiet i mężczyzn na wszystkich etapach kariery i we wszystkich funkcjach. Poprzez wewnętrzne programy rozwojowe firma pomaga pracownikom w zdobywaniu umiejętności i realizowaniu kariery w IT, nawet bez wcześniejszego przygotowania zawodowego. Możliwości, które oferuje, w sposób szczególny są atrakcyjne właśnie dla kobiet. Dlaczego?

Kobiety w IT

W branży IT wciąż jest wiele do zrobienia, by osiągnąć równowagę płci, ponieważ kobiety stanowią tylko 17 proc. zatrudnionych2. Dla zmiany percepcji i zachęcania młodych kobiet do wyboru kariery w obszarze technologii szczególne znaczenie mają inicjatywy edukacyjne, dające dostęp do wiedzy, jak również budujące świadomość możliwości, które stoją przed kobietami, także w tej dziedzinie. Wskazują na to między innymi dane z ostatniego raportu „Kobiety w IT 2024” – największy odsetek kobiet odkrywa bowiem swoją pasję do technologii w wieku studenckim, między 20. a 24. rokiem życia (27,1 proc.) oraz absolwenckim – 25-29 lat (21 proc.). Intrygującym faktem jest również to, że 42 proc. kobiet w branży trafiło do niej w wyniku przebranżowienia3, co pokazuje, że drzwi do IT są otwarte na każdym etapie kariery.

Nieograniczone możliwości w świecie technologii

Organizacją, która od początku swojej niemal 20-letniej działalności w Polsce tworzy środowisko sprzyjające rozwojowi zawodowemu kobiet w branży technologicznej, jest warszawski IT Hub Procter & Gamble, drugi co do wielkości ośrodek IT tej firmy na świecie, zatrudniający ponad tysiąc specjalistów. Procter & Gamble to globalny koncern, jeden z liderów branży FMCG. Do firmy należą takie marki jak Pampers, Ariel, Gillette, Oral B, Always czy Fairy. Firma obecna jest na 5 kontynentach, a jej produkty można znaleźć w 9 na 10 polskich domów. P&G IT Hub przyciąga utalentowanych mężczyzn i kobiety, oferując im bogate możliwości rozwoju, doskonalenie umiejętności oraz prowadzenie projektów o globalnym zasięgu. Podejmowane są tu bowiem kluczowe decyzje dotyczące wyboru i rozwoju technologii IT, które są następnie wdrażane na wszystkich rynkach, na których działa organizacja.

– W P&G IT Hub każdy, niezależnie od wcześniejszego doświadczenia zawodowego, otrzymuje pełne wsparcie na każdym etapie swojej kariery. Nie wymagamy dyplomu z inżynierii ani technicznego wykształcenia – kluczowe są otwartość na nowe wyzwania i chęć nauki. To my wprowadzamy naszych pracowników i pracowniczki w świat IT, zapewniając im szkolenia, mentoring i możliwości rozwoju – mówi Zuzanna Dylęgowska, Senior Director Information Technology w P&G IT Hub i dodaje – Technologia to dynamiczna dziedzina – wiedza, która jest aktualna dzisiaj, za rok może być już przestarzała. To, co liczy się w tej branży, to chęć nauki i adaptacji do nowych wyzwań. W P&G IT Hub wierzymy, że dzięki indywidualnemu wsparciu, każdy pracownik może rozwinąć skrzydła, niezależnie od tego czy dopiero wchodzi na rynek pracy, wraca z urlopu macierzyńskiego czy decyduje się na przebranżowienie po latach pracy w innej, niezwiązanej z technologiami branży.

Zalety rozwoju kariery wewnątrz dużej organizacji

Skala działalności Procter & Gamble otwiera pracownikom szerokie i elastyczne możliwości rozwoju, pozwalając na eksplorowanie różnych ścieżek kariery, zdobywanie nowych kompetencji i awansowanie na wyższe stanowiska menadżerskie. Ogromną zaletą jest również to, że firma wspiera mobilność wewnętrzną, dzięki czemu pracownicy mogą rozwijać się w różnych obszarach, od zarządzania projektami po stanowiska architektów systemów i inżynierów.

Liczne możliwości rozwoju i budowania kariery wewnątrz organizacji w połączeniu z elastycznym podejściem do trybu i czasu pracy tworzą warunki sprzyjające osiąganiu sukcesu zawodowego przez kobiety i mężczyzn, przy jednoczesnym zachowaniu równowagi między życiem prywatnym a zawodowym.

Pozyskiwanie kobiecych talentów w P&G IT Hub

W Procter&Gamble różnorodność stanowi integralny element strategii biznesowej. Służąc konsumentom na całym świecie, firma stara się tworzyć organizację równie zróżnicowaną jak grono odbiorców i użytkowników jej produktów Realizuje to m.in poprzez dbanie o równą reprezentację kobiet i mężczyzn na wszystkich etapach kariery i we wszystkich funkcjach.

Firma angażuje się w programy edukacyjne, mentoringowe i networkingowe, które pomagają studentkom i absolwentkom zdobywać praktyczne doświadczenie oraz rozwijać kompetencje w branży IT. Jednym z kluczowych programów jest IT FOR SHE, który wspiera młode kobiety w kształtowaniu kariery IT poprzez mentoring, wolontariat oraz warsztaty technologiczne. Future Female Leaders in IT to z kolei inicjatywa skierowana do studentek kierunków informatycznych, oferująca warsztaty i spotkania z ekspertami, które inspirują do budowania przyszłości w sektorze IT.

P&G IT Hub angażuje się także w Women in Tech Camp, który daje najzdolniejszym studentkom i maturzystkom szansę na rozwój poprzez sesje mentoringowe, warsztaty technologiczne i rozmowy z liderkami branży. Dodatkowo firma wspiera Women in Tech Summit, uczestnicząc w jednym z największych wydarzeń technologicznych dla kobiet w Europie, gdzie promuje równość płci i zrównoważony rozwój w IT.

Dzięki tym inicjatywom P&G IT Hub nie tylko pozyskuje utalentowane pracowniczki, ale również aktywnie przyczynia się do zmiany branży na bardziej inkluzywną i różnorodną. Świeże spojrzenie, różnorodność myśli, doświadczenie oraz innowacyjne podejście, jakie kobiety wnoszą do zespołów projektowych, sprzyjają tworzeniu lepszych rozwiązań technologicznych, które odpowiadają na realne potrzeby użytkowników.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

NEWSLETTER

HUMAN RESOURCES
HOT NEWS

OSTATNIO DODANE
SOCIAL HR CORNER