Raport „Benefity w oczach pracowników 2021” informuje, że niemal 89% badanych odpowiedziało twierdząco na pytanie o to, czy korzysta z oferowanych im benefitów pracowniczych. Bony i vouchery zakupowe to jedna z popularnych form docenienia, jak jednak wybierać karty podarunkowe, z których zatrudnione osoby faktycznie będą chciały skorzystać?
Karty podarunkowe do popularnych sklepów
Z punktu widzenia pracodawcy karty podarunkowe są bardzo wygodnym benefitem – większość sklepów oferuje taką opcję, a same karty można łatwo zamówić, np. online. Co więcej, benefity w takiej formie dają pracownikom wybór w kwestii wykorzystania przeznaczonych na nie środków. Chcąc ułatwić ich realizację, warto zdecydować się na zakup kart do popularnych i sprawdzonych sklepów, które można wykorzystać w prosty sposób, zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i internetowym. Dla pracownika swoboda w tym zakresie oznacza komfortowe zakupy, natomiast pracodawca będzie miał pewność, że firmowy budżet poświęcony na zakup kart faktycznie przełoży się na zadowolenie zespołu.
Well-being – sposób na dobre samopoczucie pracownika
Obecnie benefity wspierające zdrowie i dobre samopoczucie są postrzegane, jako jedne z najbardziej wartościowych. Choć opieka medyczna jest dla wielu firm podstawowym bonusem, na jaki mogą liczyć pracownicy, coraz więcej pracodawców podejmuje działania, które mają na celu poprawę samopoczucia zespołu także w szerszym zakresie – np. utrzymywania harmonii w zakresie work-life balance. Well-being, czyli dynamiczne i nieustanne zarządzanie poczuciem dobrostanu pracowników, przekłada się na ich stan emocjonalny, a w efekcie – wydajność i zadowolenie z pracy. Dobrym pomysłem wspierającym well-being może okazać się podarowanie zatrudnianym w firmie osobom kart podarunkowych do sklepów oferujących asortyment, który pomaga dbać o zdrowie, dobre samopoczucie czy aktywność fizyczną.
Jedną z możliwości jest zakup kart podarunkowych do sklepu Decathlon, który oferuje szeroki wybór akcesoriów, sprzętów czy odzieży sportowej na każdą porę roku. Pracodawca może zamówić kartę online oraz zdecydować się na personalizację graficzną kart elektronicznych, natomiast pracownik – wydać środki dostępne na karcie zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i internetowym. To niezwykle wygodny i praktyczny prezent, który może skutecznie zachęcić do podjęcia aktywności fizycznej, a także realizacji sportowej pasji, niezależnie od tego, czy jest nią taniec, jogging czy kitesurfing.
Długi okres ważności kart podarunkowych
Oprócz wartości i rodzaju benefitu dla pracowników liczy się również długi okres wartości karty. Może okazać się, że dopiero w sezonie letnim będą chcieli wydać środki np. na odzież sportową, nie chcąc ryzykować utraty ważności podarowanej im karty. W przypadku wspomnianych kart podarunkowych Decathlon, ich posiadacz ma aż 2 lata na wykorzystanie środków. Tak długi okres ważności karty pozwoli zrealizować zakupy w dogodnym terminie.
Zwracając uwagę na kilka kluczowych z perspektywy pracowników kwestii, pracodawca ma szansę wybrać takie karty podarunkowe, z których zespół faktycznie skorzysta, a w efekcie –budżet przewidziany na upominki zostanie zrealizowany z korzyścią dla firmy. Warto pamiętać o tym, że prezenty świąteczne wspierają budowanie pozytywnych relacji, a same karty podarunkowe postrzegane są jako wartościowy, łatwy w wykorzystaniu i praktyczny benefit.