Organizujesz dni otwarte, spotkania networkingowe lub inne wydarzenia o charakterze employer brandingowym? Znakomicie! Aby były skuteczne, musisz jednak dotrzeć do jak największej liczby kandydatów. O tym, jak to zrobić, przeczytasz w poradniku ClickMeeting.
Bez odpowiedniej promocji nawet najlepsze wydarzenie może zawieść oczekiwania. Niska liczba osób zarejestrowanych przekłada się na jeszcze niższą liczbę uczestników i oczywiście jeszcze mniej kandydatów, którzy będą zainteresowani Twoją marką. Łatwo dojść do błędnego wniosku, że wydarzenia online nie działają. Jak temu zaradzić? Digital marketing zapewnia wiele sposobów skutecznej promocji online. Eksperci ClickMeeting zebrali je w jednym miejscu.
Pobierz bezpłatny poradnik o promocji wydarzeń
Sześć zagadnień, sześć sposobów na lepszą promocję
Poradnik ClickMeeting został podzielony na sześć obszarów tematycznych. W każdym z nich ekspert zajmujący się konkretnym zakresem działań dzieli się swoją strategią i doświadczeniem zdobytym podczas promocji wydarzeń organizowanych przez platformę.
- Opracowywanie tematów webinarów i ich segmentacja – Tomasz Bołcun – brand manager ClickMeeting – przyjrzał się temu, jak dobierać tematy wydarzeń, które będą atrakcyjne dla Twojej publiczności i wpisać je w szerszy plan działania.
- Automatyzacja komunikacji i promocji – Olga Oleksa – online marketing manager – opisuje, jak zbudować bazę odbiorców, utrzymać z nią kontakt i oszczędzić czas, korzystając z rozwiązań dostępnych w ClickMeeting.
- Tworzenie wideo zaproszeń i filmów promocyjnych – Dominik Balicki – senior video producer w ClickMeeting – pokazuje, jak w prosty sposób stworzyć materiały promocyjne w formie wideo i dotrzeć dzięki nim do większego grona odbiorców.
- Pozyskiwanie ruchu organicznego – Mateusz Iwanowski – SEO/SEM specialist ClickMeeting – uczy, jak przekształcić stronę profilową w pełnoprawny landing page i bibliotekę Twoich wydarzeń, zwiększając przy tym szansę na wysokie pozycje w wyszukiwarce.
- Płatna promocja webinarów – Kamil Gaworski, specjalista SEO/SEM, demonstruje, jak skutecznie reklamować webinary w ramach platform Meta.
- Wykorzystanie nagrania w późniejszych działaniach – Paweł Łaniewski, content expert ClickMeeting, skupia się na recyklingu treści. Dowiesz się, jak wykorzystać nagranie webinaru na żywo, aby odnieść jak najwięcej korzyści.
Poradnik kończy się checklistą przygotowaną przez Martynę Grzegorczyk – communications and outreach manager ClickMeeting. Dzięki niej upewnisz się, że promocja przebiega zgodnie z planem i pamiętasz o wszystkich etapach.
Scenariusze, w których przyda się promocja
Kiedy warto zatroszczyć się o odpowiednią promocję Twoich wydarzeń? W każdym przypadku, kiedy tworzysz wydarzenie o charakterze otwartym i zależy Ci na dotarciu do jak największego grona osób. Bardzo często są one elementem strategii employer brandingowej. Skuteczny marketing przełoży się zarówno na większą liczbę uczestników, w tym talentów, które będą mogły dołączyć do Twojej firmy, jak i na rozpoznawalność marki i jej wiarygodność jako pracodawcy.
Upewnij się, że promujesz swoje:
- Dni otwarte,
- Webinary marketingowe,
- Prezentacje firmy,
- Konferencje,
- Spotkania networkingowe.
Zadania związane z promocją warto wpisać w szerszą strategię organizacji wydarzeń. Dzięki poradnikowi dowiesz się, jak to zrobić i kiedy będzie odpowiedni czas na realizację kolejnych działań.
Dostosuj promocję do swoich potrzeb
Oczywiście to, jakie kanały będą najlepsze, zależy od konkretnego przypadku. Przede wszystkim musisz poznać swoich odbiorców. Zastanów się, jaki cel chcesz osiągnąć i co wyróżnia grupę, na której Ci zależy. Uwzględnij jej zainteresowania, platformy, z których korzysta, i modele komunikacji, które są najatrakcyjniejsze z jej perspektywy. Pozwoli Ci to stworzyć unikalną strategię, która przełoży się na najlepsze rezultaty. Pamiętaj także o monitorowaniu rezultatów i analizowaniu skuteczności podejmowanych działań. Wprowadzanie korekt to najlepszy sposób na zagwarantowanie Twojej taktyce wysokiej skuteczności.
Promocja bez inwestycji
Skuteczna promocja w Internecie kojarzy się ze sporymi nakładami czasu i środków. Wcale nie musi tak jednak być. Eksperci ClickMeeting skupiają się na radach, które bez problemu wcielisz w życie, korzystając z podstawowych narzędzi.
Nagrywanie atrakcyjnych filmów promocyjnych nie wymaga profesjonalnej kamery. Wystarczający okaże się smartfon. Automatyzacja komunikacji, w tym skonfigurowanie mailingów poprzedzających wydarzenie i następujących po nim, będzie natomiast możliwe dzięki wykorzystaniu funkcji ClickMeeting. Platforma pozwoli Ci również na stworzenie własnej bazy uczestników. Aby zaprosić ich na kolejne wydarzenia i docierać do nich z Twoją komunikacją marketingową, wystarczy kilka kliknięć.