25 maja 2018 roku wchodzi w życie rozporządzenie RODO (GDPR), które dotyczy wszystkich Państw Unii Europejskiej. Wiele przepisów z obecnie funkcjonującej w Polsce ustawy (UoDO) zdezaktualizuje się lub zmieni. Dotychczasowa ustawa miała charakter typu „compliance” czyli jasno określała prawa i obowiązki przetwarzania danych oraz ryzyko jakie ponosi ich procesor i administrator. RODO zmienia ten charakter ustawy na tzw. „risk management” czyli zrzuca odpowiedzialność na administratora za nieodpowiednie zabezpieczanie danych. To duże wyzwanie, z którym muszą się zmierzyć wszystkie osoby przetwarzające dane w dużych organizacjach. Poniżej przedstawiamy 4 kluczowe elementy, na które należy zwrócić uwagę wdrażając RODO w swojej firmie.
CZYTAJ WIĘCEJMocno zorientowani na cel, zadaniowi, pewni tego, co robią, zwykle w pośpiechu, konkretni i często dyrektywni w komunikacji – tak w pigułce można opisać szefów o dominującym stylu zachowania. W ogóle populacji osób o tak silnej osobowości mamy jedynie 3%, a wśród polskich managerów stanowią 17%. To dzięki nim zespoły mogą szybko realizować cele. W związku z tym, że codzienna interakcja z nimi nierzadko jest wyzwaniem, oto kilka wskazówek ku temu, jaką postawę powinni przyjąć pracownicy względem dominującego szefa, aby obie strony czerpały satysfakcję ze współpracy.
CZYTAJ WIĘCEJOd pewnego czasu rynek pracy jest rynkiem pracownika. Ten trend powoduje, że firmy, chcąc budować wizerunek dobrego pracodawcy, muszą oferować pracownikom nie tylko odpowiednie wynagrodzenie, ale również szereg dodatkowych świadczeń.
CZYTAJ WIĘCEJPolscy pracownicy są podzieleni. Zdaniem 48,6 proc. lojalność przekłada się na finansowe i pozafinansowe korzyści. Pozostali nie mają zdania lub uważają, że nowi pracownicy otrzymują podobne warunki.
CZYTAJ WIĘCEJDziały HR przywykły do tradycyjnych, anachronicznych metod nauczania języków obcych. Nie sposób się im dziwić. Przez lata były ofiarami oszustw.
CZYTAJ WIĘCEJZa co płacą pracodawcy? Autorzy badania „Praca, Moc, Energia w polskich firmach” podejrzewają, że niekoniecznie za efektywną pracę.
CZYTAJ WIĘCEJ