Webinary w Employer Brandingu. Jak je wykorzystać?

Webinary w Employer Brandingu. Jak je wykorzystać?

Webinary kojarzą się przede wszystkim z formatami edukacyjnymi. Niesłusznie. To również znakomite narzędzia promocyjne, które pozwalają na efektywne docieranie do odbiorców i budowanie z nimi relacji. Warto wykorzystać je w działaniach Employer Brandingowych.

Coraz więcej firm decyduje się na tworzenie webinarów w celach marketingowych. Nic w tym dziwnego. Niższe koszty i zdecydowanie wyższe zasięgi w porównaniu do eventów stacjonarnych to tylko niektóre z ich licznych zalet. Webinary można z powodzeniem wykorzystać w różnych obszarach skupiających się na promocji marki. Jednym z nich jest Employer Branding. Interaktywne wydarzenia mogą okazać się kluczowym elementem strategii, zwłaszcza na najbardziej wymagających rynkach, gdzie dotarcie do kandydatów jest utrudnione.

Po co organizować webinary?

W przeciwieństwie do wielu innych narzędzi webinary pozwalają na jednoczesne odniesienie korzyści w kilku obszarach. Stworzone w ten sposób treści można wykorzystać w różnych kanałach komunikacji. Jakie korzyści – z perspektywy specjalisty Employer Brandingu – przynoszą webinary?

  • Budowa rozpoznawalności marki,
  • Tworzenie eksperckiego wizerunku,
  • Docieranie do nowych odbiorców,
  • Utrzymywanie kontaktu z osobami zainteresowanymi marką,
  • Kreowanie interaktywnej przestrzeni pozwalającej na wymianę informacji,
  • Tworzenie contentu, który można wykorzystać w innych kampaniach,
  • Możliwość bezpośredniego spotkania się z zainteresowanymi talentami,
  • Atrakcyjny format onboardingu, szkoleń pracowników.

Pandemia koronawirusa znacząco przyspieszyła tempo digitalizacji komunikacji. W jej trakcie wiele wydarzeń, które do tej pory odbywały się w trybie stacjonarnym, musiało przejść do rzeczywistości wirtualnej. Szybko okazało się, że ten format nie tylko znakomicie się sprawdza, ale pozwala również dotrzeć do większego grona osób i znacząco zredukować zarówno nakłady pracy, jak i finansów. Bez wątpienia także po zakończeniu pandemii większość wydarzeń, takich jak konferencje branżowe, dni otwarte czy szkolenia, pozostanie w trybie stacjonarnym lub hybrydowym.

Wypróbuj za darmo ClickMeeting – polską platformę do webinarów i spotkań online!

Webinar marketing w działaniach EB

Webinar marketing łączy w sobie dwie perspektywy: wykorzystanie webinarów w strategii promocyjnej marki oraz działania mające na celu promocję samych wydarzeń. Dzięki wykorzystaniu funkcji zaawansowanych platform do webinarów i spotkań online praca może być natomiast zdecydowanie bardziej efektywna i zautomatyzowana w wielu obszarach. Jak wykorzystać webinar marketing w działaniach EB?

To przede wszystkim sprawdzony sposób na rozszerzenie grona odbiorców i pozyskanie wartościowych leadów – w tym przypadku będą nimi np. talenty potencjalnie zainteresowane podjęciem zatrudnienia w firmie. Aby pozyskać dane, wystarczy odpowiednio skonfigurować formularz rejestracji na wydarzenie i zawrzeć w nim konkretne zgody (więcej na temat formatowania zgód przeczytasz w poradniku ClickMeeting o prywatności):

Dzięki integracji platformy z narzędziami marketingowymi i analitycznymi w łatwy sposób pozyskasz dane i w odpowiedni sposób je sklasyfikujesz. Przede wszystkim zdecydowanie lepiej poznasz swoich odbiorców, w tym ich oczekiwania i aktualną pozycję na rynku pracy. Będziesz także skuteczniej docierać do nich w przyszłości, proponując im np. kolejne webinary albo inne materiały, z którymi mogą się zapoznać.

Postaw na interaktywność

Pozyskiwane w ramach webinarów dane nie ograniczają się wyłącznie do tych wymaganych podczas rejestracji. Wydarzenia online pozwalają na nawiązanie bezpośredniego kontaktu i lepsze poznanie konkretnych osób. Uzyskanie informacji nie musi być skomplikowane. Wystarczy, że wykorzystasz funkcje, które pozwalają na angażowanie użytkowników. Należą do nich:

  • Czat (w tym czat z funkcją moderacji): możesz zadać uczestnikom pytanie i poprosić ich o udzielenie odpowiedzi na czacie. W łatwy sposób będziesz również zarządzać dyskusją, moderując pojawiające się komentarze.
  • Ankiety i testy: dzięki nim nie tylko zaangażujesz użytkowników, ale możesz również uzyskać przydatne informacje dotyczące np. ich aktualnego zatrudnienia, zainteresowań czy oczekiwań wobec pracodawcy.
  • Sesje Q&A: umożliwisz swoim uczestnikom zadawanie pytań. Prowadzący będzie mógł udzielić odpowiedzi w dogodnym momencie.
  • Wirtualna tablica: prezenterzy mogą wspólnie z uczestnikami współtworzyć wirtualną tablicę w czasie rzeczywistym.
  • Przycisk CTA: Twoi uczestnicy mogą przenieść się bezpośrednio np. na stronę Twojej firmy czy stronę z wakatami. Wystarczy, że umieścisz w oknie wydarzenia odpowiedni button z CTA.

Po zakończeniu spotkania będziesz w stanie zebrać pozyskane w ten sposób informacje. Dzięki temu uzyskasz zdecydowanie bardziej rozbudowane dane o uczestnikach wydarzenia i lepiej poznasz ich oczekiwania.

Twórz wartościowe treści

Oczywiście webinar to tylko format, który pozwala na osiągnięcie zakładanego celu. Aby spełniał swoją funkcję, musisz odpowiednio zadbać o jakość treści. Wielu uczestników – zwłaszcza przy pierwszym kontakcie z marką – oczekuje przede wszystkim eksperckiej wiedzy, która pozwoli im na zdobycie nowych informacji. Oto kilka sprawdzonych sposobów na pozyskanie oddanego grona odbiorców:

  • Wykorzystaj potencjał wewnętrznych ekspertów: z pewnością wielu pracowników Twojej firmy to prawdziwi eksperci w swojej dziedzinie. Dobrym pomysłem będzie więc poproszenie ich o przygotowanie webinaru i poprowadzenie go. Dzięki temu w łatwy sposób stworzysz ekspercki wizerunek marki, skrócisz dystans dzielący Cię od odbiorców i pokażesz ludzką twarz firmy.
  • Twórz cykle spotkań: webinary w Employer Brandingu powinny być stałym elementem strategii, a nie doraźną aktywnością. Zadbaj więc o ich regularność. Dobrym pomysłem będzie przygotowanie cyklu wydarzeń poświęconych wybranej tematyce.
  • Przygotuj szkolenia i kursy: dla wielu specjalistów EB prawdziwym wyzwaniem jest docieranie do studentów lub absolwentów. Dobrym sposobem może stać się przygotowanie kursów. Mogą być także wzbogacone o generowany automatycznie certyfikat uczestnictwa. W ten sposób zadbasz o renomę marki i uzyskasz bezpośredni kontakt do kandydatów zainteresowanych wybranym zagadnieniem.
  • Duże wydarzenia: obok praktycznych webinarów, skupionych np. na prezentacji konkretnego zagadnienia, świetnym pomysłem będzie przygotowanie dużych wydarzeń online lub hybrydowych. Branżowe konferencje znacznie zwiększają prestiż marki i kształtują jej rozpoznawalność. Dni otwarte pozwolą natomiast kandydatom na bezpośrednie zetknięcie się z firmą. Obok tradycyjnego webinaru możesz w tym celu wykorzystać również technologię webcastingu, która pozwoli Ci na zorganizowanie wydarzenia nawet dla 10 000 osób.
  • Zadbaj o dystrybucję treści: webinar na żywo możesz transmitować bezpośrednio na Facebooku lub YouTubie. Nagranie wydarzenia z łatwością wykorzystasz natomiast w innych miejscach – np. osadzisz na firmowym blogu czy kanale YouTube. Na jego bazie możesz przygotować również kolejne treści, które pomogą Ci dotrzeć do jeszcze większego grona osób.

Skorzystaj z możliwości automatyzacji

Webinary kojarzą się z wydarzeniami na żywo. Nie musi tak jednak być. Jeszcze większą elastyczność i zasięgi zyskasz, sięgając po automatyzację. Masz do wyboru dwa rodzaje wydarzeń:

  • Webinary automatyczne: wydarzenie wystartuje o wskazanej przez Ciebie porze, a Twoi uczestnicy wcale nie muszą zdawać sobie sprawy z tego, że nie biorą udziału w webinarze na żywo. W ten sposób możesz również wygodnie skonfigurować wydarzenia powtarzające się cyklicznie.
  • Webinar na żądanie: Twoi uczestnicy mogą uzyskać dostęp do treści w dowolnym czasie. Dzięki temu zdecydowanie prościej będzie o budowanie zasięgów.

W obu przypadkach w charakterze materiału możesz wykorzystać przygotowane wcześniej nagranie lub po prostu nagranie webinaru na żywo, który już się odbył. Nadal możesz również zatroszczyć się o interakcję z uczestnikami – będą mogli np. pozostawić swoje pytania i otrzymać na nie odpowiedzi w późniejszym czasie.

Webinary dla aktualnych pracowników

Oczywiście działania employer brandingowe nie są adresowane wyłącznie do potencjalnych kandydatów. Powinny skupiać się również na aktualnych pracownikach. Wykorzystując webinary, przeprowadzisz kompleksowy i multimedialny onboarding, a także cykliczne szkolenia i kursy wewnętrzne. Dobra platforma zapewni również odpowiedni kontakt – zarówno wewnątrz zespołów, jak i na innych szczeblach. Komunikacja online może znakomicie uzupełnić bezpośredni kontakt, zwłaszcza w związku z rosnącą popularnością pracy zdalnej i hybrydowej.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

NEWSLETTER

HUMAN RESOURCES
HOT NEWS

OSTATNIO DODANE
SOCIAL HR CORNER