Za co płacą pracodawcy? Autorzy badania „Praca, Moc, Energia w polskich firmach” podejrzewają, że niekoniecznie za efektywną pracę.
Średnio 2,5 miesiąca zajmuje obecnie Polakom znalezienie nowej pracy – tak wynika z doświadczeń uczestników 31. edycji badania Monitor Rynku Pracy, którzy miejsce zatrudnienia zmieniali stosunkowo niedawno. Te doświadczenia zmieniły się diametralnie, gdy o poszukiwanie pracy pytamy osoby z co najmniej dwuletnim stażem – przed 2-3 laty, aby znaleźć nowe miejsce zatrudnienia trzeba szukać trzeba było nawet ponad miesiąc dłużej – wynika z analizy Instytutu Badawczego Randstad.
„Mamy system premiowy, ale wszyscy dostają w nim premie. Traktują to jak stały dodatek do pensji. Spróbowałbym im je zabrać, to wszystko stanie…”
Czy wiesz, że szkolenia językowe w tradycyjnej formule pochłaniają nawet o 50% więcej budżetu niż te oparte na nowoczesnych technologiach?
Według danych Eurostatu w Polsce brakuje obecnie nawet 50 tys. pracowników IT. Nic dziwnego, że walka o nich między firmami jest ogromna. Jak przyciągnąć do siebie dobrego kandydata i zatrzymać go w organizacji na dłużej?
Powszechnie znane powiedzenie, zgodnie z którym pracownik wybiera miejsce pracy biorąc pod uwagę renomę firmy, a odchodzi z powodu szefa, jest wciąż aktualne. Złe relacje z bezpośrednim przełożonym są jednym z głównych powodów, dla których profesjonaliści rozpoczynają rozważania nad zmianą pracy.
Millenialsi są coraz większą grupą na rynku pracy i już niedługo będą najliczniejszą grupą pokoleniową wśród osób aktywnych zawodowo. To, młode pokolenie znacząco różni się od poprzedniego. Ma inne oczekiwania wobec pracy, szefów czy nawet przestrzeni biurowej.
Starbiter to aplikacja mobilna, stworzona w celu wsparcia pracodawców w procesie znajdowania personelu na krótkie zlecenia, trwające od 5 godzin do 5 dni. Aplikacja ułatwia kontakt firm lub organizacji pozarządowych z osobami poszukującymi pracy.
Im lepiej znamy pracownika, tym lepiej możemy zaplanować rozwój jego kompetencji, miejsce w firmie, rozwój jego talentów dla realizacji celów osobistych i potrzeb organizacji. I mamy dziś ku temu coraz więcej rozwiązań – od pogłębionych wywiadów, badań kompetencji po choćby kwestionariusze oceny 360.
Zmiany w regulacjach dotyczących warunków zawiązywania umów o pracę, umów zlecenie i o dzieło będą uwzględniały dużą cześć osób, które w tej chwili świadczą pracę różnego typu, w ogólnej grupie pracowników. Oprócz zatrudnienia rozumianego jako stosunek pracodawca – pracobiorca, dotyczyć będą relacji zleceniodawca – zleceniobiorca oraz zlecający dzieło – wykonujący dzieło.
Niektórzy z nas działają sprawniej, gdy szef szczegółowo określa to, jakie zadania mamy do wykonania i jak należy się z nimi zmierzyć. Inni z kolei wolą, kiedy przełożony przekazuje jedynie ogólne wytyczne czy pomysły…
Według badania EY jeden na dwóch pracodawców zwiększył skalę wykorzystania zewnętrznych profesjo-
nalistów (freelancerów) w ciągu ostatnich pięciu lat.
Przed nami merytoryczna uczta – XII edycja HR FACTOR – formatu świetnie znanego wszystkim świadomym HR-owcom. Spotykamy się już 16 marca.
Z pespektywy dostawców najnowszych rozwiązań IT dla HR miniony rok upłynął pod hasłem optymalizacji i digitalizacji procesów oraz kolejnych wdrożeń rozwiązań chmurowych. W roku 2018 trend digitalizacji i migracji do chmury powinien przyspieszyć.
Jak wynika z badań Hays Poland, znaczny odsetek firm doświadcza niedoboru odpowiednich kandydatów i mierzy się z trudnościami w pozyskiwaniu i zatrzymywaniu pracowników.
Wyobrażenie na temat danej firmy nie powstaje znikąd. To element, który organizacja może umiejętnie kreować i realnie na niego wpływać. Oto składowe, które pomogą zbudować wizerunek firmy przyjaznej cudzoziemcom i które przyciągną pracowników z innych państw.
Najważniejszym technologicznym trendem na 2018 rok będzie rosnąca rola analityki w rekrutacji. Wyniki i proces będą mierzone tak samo jak działania marketingowe – uważa Michał Gołgowski, dyrektor zarządzający w Spring Professional.
Przeobrażenia na rynku pracy zmusiły pracodawców do zmiany koncepcji prowadzenia działań HR, zwłaszcza w tych miękkich obszarach. Mniej ważne stają się ściśle wytyczone schematy i z góry określone procesy. Zamiast nich HR coraz częściej sięga po rozw
Już nie Millenialsi czy pokolenie Y – w 2018 roku rynek pracy coraz bardziej zasiedlany będzie przez pracowników urodzonych nie wcześniej niż w 1995 roku, czyli pokolenie Z. Jacy są 22-letni pracownicy?
Jak realne zwrócenie uwagi na dobre samopoczucie wspomaga kreatywność, innowacyjność, zaangażowanie i powoduje, że pracownik jest bardziej produktywny i zadowolony?