PUBLIKACJE AUTORA
  • Zmiany w podejściu do planowania czasu pracy na przestrzeni 30 lat

    Zmiany w podejściu do planowania czasu pracy na przestrzeni 30 lat0

    Branża planowania czasu pracy rozwinęła się i z czasem urosła do rangi poważnego sektora rynku. O ile jeszcze niedawno w wielu firmach do objęcia stanowiska planisty wystarczało odrobinę sprawności organizacyjnych i trochę doświadczenia, to teraz kierownik do spraw planowania czasu pracy jest ważnym stanowiskiem zajmowanym przez osoby ze specjalistycznym wykształceniem i umiejętnościami.

  • Poradnik dla osób zmieniających pracę: Nowa praca – co warto wiedzieć zanim podpiszesz umowę?

    Poradnik dla osób zmieniających pracę: Nowa praca – co warto wiedzieć zanim podpiszesz umowę?0

    Rośnie wskaźnik zatrudnienia, spada bierność zawodowa, cały czas odnotowujemy przyspieszenie wzrostu płac, ale także coraz chętniej zmieniamy pracę i kwalifikacje. Na co zwrócić uwagę, gdy staramy się o nową pracę?

  • Toksyny niszczą nawet najlepsze organizacje

    Toksyny niszczą nawet najlepsze organizacje0

    Brak zaangażowania w pracę to jeden z poważniejszych problemów z jakim mierzą się organizacje. Niedługo każda firma będzie rywalizować o pracownika i będzie musiała zapewnić mu dobrą atmosferę i podtrzymywać motywację do efektywnego działania.

  • #MicrosoftMówi: Pokolenie pracowitych leni

    #MicrosoftMówi: Pokolenie pracowitych leni0

    Pokolenie Y w świetle badań jest pełne sprzeczności. Z jednej strony młodzi ludzie nie obawiają się nadgodzin, podejmowania trudnych decyzji i poświęceń, aby lepiej zrównoważyć życie osobiste i zawodowe, jak wynika z raportu EY „Światowe pokolenia: globalne badanie wyzwań w obszarze równowagi między pracą a życiem osobistym”.

  • Raport „Sztuczna inteligencja w rekrutacji pracowników”: Największą barierą brak informacji o istniejących rozwiązaniach

    Raport „Sztuczna inteligencja w rekrutacji pracowników”: Największą barierą brak informacji o istniejących rozwiązaniach0

    45% badanych za główną przeszkodę uniemożliwiającą lub utrudniającą wdrożenie nowych technologii wspomagających rekrutację i selekcję pracowników w swojej firmie uważa brak informacji o istniejących w tym zakresie rozwiązaniach – wynika z raportu Emplocity.

  • Szanse polityki równych szans

    Szanse polityki równych szans0

    Obok wieku, niepełnosprawności, pochodzenia etnicznego, osobistych przekonań oraz orientacji seksualnej, cały czas płeć stanowi istotne kryterium oceny polityki równych szans w organizacjach w Polsce, w Europie i na świecie. Mogłoby się wydawać, że akurat ten obszar polityki różnorodności, stanowiąc niejako jej historyczne źródło i najbardziej oczywisty standard, jest jednym z najefektywniej zarządzanych w firmach, przynajmniej w tych najbardziej nowoczesnych i prężnych. Czy istotnie?

  • Krótki poradnik o tym jak poznać, że w firmie źle się dzieje

    Krótki poradnik o tym jak poznać, że w firmie źle się dzieje0

    Zewnętrznym przejawem tego, że w firmie dzieje się coś nie tak są najczęściej: zwiększona fluktuacja kadry, problemy z płynnością i słaby wynik finansowy, jednakże czynników, które są źródłem wymienionych problemów, jest bardzo wiele.

  • Szefie…daj szansę

    Szefie…daj szansę0

    Ten się nie myli, kto nic nie robi….. to stara prawda. Niezwykle ważna w procesie uczenia się nowych rzeczy. I choć większość ludzi o tym wie, to lęk, że coś nie wyjdzie i że się nie uda jest tak duży, że czasem paraliżuje.

  • Pracownik może, ale nie musi, wyrazić zgody na to, żeby jego pensja trafiała na rachunek bankowy

    Pracownik może, ale nie musi, wyrazić zgody na to, żeby jego pensja trafiała na rachunek bankowy0

    Pracodawca nie może wymagać od zatrudnionego, aby ten założył konto bankowe, na które będzie wpływało wynagrodzenie.

  • Jak prawidłowo przeprowadzić exit interview?

    Jak prawidłowo przeprowadzić exit interview?0

    Pracodawcy coraz bardziej świadomie prowadzą politykę personalną w swoich firmach. Mimo to nie udaje się im uniknąć problemu rotacji pracowników. Niezależnie od warunków, w jakich dochodzi do rozstania pracownika z firmą, warto aby pracodawca przepro

  • Pracownicy firm powyżej 10 osób mają większe szanse na podwyżki. Ale muszą zabiegać o nie zbiorowo

    Pracownicy firm powyżej 10 osób mają większe szanse na podwyżki. Ale muszą zabiegać o nie zbiorowo0

    Dobra koniunktura na rynku sprzyja teraz podwyżkom, bo duża część pracodawców ma na nie środki. Jednak zatrudnieni muszą nauczyć się negocjować lepsze warunki pracy.

  • Współczesna opowieść o Mistrzu i Uczniu – czyli dlaczego mentoring zawojował polski biznes

    Współczesna opowieść o Mistrzu i Uczniu – czyli dlaczego mentoring zawojował polski biznes0

    Choć w każdej organizacji znajdą się życzliwi współpracownicy, pomagający nowicjuszowi wdrożyć się w rytm życia firmy, to w ostatnich czasach to właśnie mentorzy okazują się niezastąpieni w procesie adaptacji nowych pracowników.

  • Nadchodzi nowe!0

    Rozmowa z założycielami Agencji Pracy HR Quality oraz pomysłodawcami platformy rekrutacyjnej QDriver.eu dedykowanej branży logistyczno – transportowej (Grzegorzem Boczoń, Łukaszem Gwizdałą oraz Andrzejem Stecem)

  • Więcej L4 pod koniec roku

    Więcej L4 pod koniec roku0

    Liczba zwolnień lekarskich wystawianych w ostatnim kwartale roku wzrasta o 24% wporównaniu z III kwartałem.

  • X, Y, Z i Henryk – co ich kręci, co motywuje

    X, Y, Z i Henryk – co ich kręci, co motywuje0

    Różnorodność pokoleń w firmach może przyprawić o zawrót głowy. Jest generacja X, Z, Y, a ostatnio dużo mówi się o „Henrykach”. Mają odmienne wizje świata, cele, potrzeby i oczekiwania, także wobec pracodawców. Jak motywować wszystkie te grupy?

  • Efektywność liderów w polskich organizacjach

    Efektywność liderów w polskich organizacjach0

    Blisko połowa zarządzających w polskich firmach uważa, że ich obecny styl pracy i sposób działania jest niekorzystny dla ich zdrowia. Ponadto 1/3 liderów ocenia, że nie pracuje w pełni efektywnie, a praca zawodowa negatywnie odbija się na ich relacjach z bliskimi. Jaka jest kondycja liderów w polskich organizacjach?

  • Co zabija zaangażowanie pracowników i jak sobie z tym radzić?

    Co zabija zaangażowanie pracowników i jak sobie z tym radzić?0

    Zaangażowanie jest trudnym tematem dla wszystkich organizacji. Zaangażowanych jest jedynie 30-50% pracowników. W firmie Oracle odnotowano wzrost zaangażowania z 70% do 80%, który przyniósł około 2 mld USD oszczędności. Co zatem możemy zrobić, aby wpłynąć na zwiększenie wkładu pracowników?

  • Jak zbudować system benefitów w firmie?0

    Systemy benefitów zyskują na znaczeniu przy wyborze pracodawcy czy przywiązaniu pracownika do firmy. Ich głównym celem jest zapewnienie pracownikom poczucia bezpieczeństwa życiowego oraz zwiększanie motywacji. Warto więc poznać odpowiedź na pytanie nie tylko jak zbudować system benefitów…

  • „Liderze, facylituj!” – 1. Przygotowanie do spotkania

    „Liderze, facylituj!” – 1. Przygotowanie do spotkania0

    Kalendarze ludzi pracujących w większych organizacjach potrafią nawet w 80% być zapełnione spotkaniami. Przyjrzyjmy się więc jakie zadania ma lider – facylitator, organizując spotkanie dla swojego zespołu.

  • Social Media London Style i GrowHR razem!

    Social Media London Style i GrowHR razem!0

    Agencje Social Media London Style i GrowHR zawiązały konsorcjum na potrzeby projektów Employer Branding

NEWSLETTER

HUMAN RESOURCES
HOT NEWS

OSTATNIO DODANE
SOCIAL HR CORNER