PUBLIKACJE AUTORA
  • Zaangażowanie w oparach mikrozarządzania

    Zaangażowanie w oparach mikrozarządzania0

    W biznesie często rozmawiamy o innowacjach, strategiach i narzędziach, które mają podnosić efektywność. Ale prawda jest taka, że żadne z nich nie zadziała, jeśli zabraknie ludzi, którzy naprawdę je realizują. To właśnie zaangażowanie pracowników jest dziś walutą, od której zależy przewaga konkurencyjna firm. Problem w tym, że niekiedy samo środowisko pracy zamiast wspierać – przeszkadza.

  • Trzy drogi do wypalenia zawodowego: jak różne pokolenia radzą sobie ze zmęczeniem pracą?

    Trzy drogi do wypalenia zawodowego: jak różne pokolenia radzą sobie ze zmęczeniem pracą?0

    Wypalenie zawodowe to dziś jedno z najpoważniejszych wyzwań w świecie pracy. Jeszcze niedawno kojarzone głównie z zawodami wymagającymi ciągłego kontaktu z ludźmi, dziś dotyka praktycznie wszystkich – niezależnie od branży czy stanowiska. Presja wyników, nieustanne tempo zmian, brak równowagi między życiem prywatnym a zawodowym, stres, który nie daje odetchnąć – z tym mierzą się zarówno

  • Wypalenie liderów a zaangażowanie zespołu: kto ma motywować motywatorów?

    Wypalenie liderów a zaangażowanie zespołu: kto ma motywować motywatorów?0

    Wypalenie liderów to cichy kryzys biznesu, który kosztuje firmy więcej, niż może się wydawać.

  • Kompetencje jutra są potrzebne dziś

    Kompetencje jutra są potrzebne dziś0

    O znaczeniu kompetencji miękkich i wpływie nowych technologii na rynek pracy mówi się od dawna. To nie jest nowość – każda zmiana technologiczna wymuszała uczenie się nowych umiejętności. Tym razem jednak tempo tego procesu jest szybsze. Magda Pietkiewicz, ekspertka rynku pracy i twórczyni platformy Enpulse, która służy do badania zaangażowania pracowników, podkreśla, że umiejętności jutra,

  • DEI to fundament codziennej pracy, a nie sezonowy trend

    DEI to fundament codziennej pracy, a nie sezonowy trend0

    W debacie o różnorodności, równości i inkluzywności często skupiamy się na symbolicznych gestach takich jak kampanie w mediach społecznościowych, kolorowych grafikach, chwytliwych hasłach. Tymczasem prawdziwa siła DEI to fundament codziennej pracy u podstaw, konsekwentnie realizowanej każdego dnia. Nie jest to łatwe ani widowiskowe, ale realnie zmienia atmosferę, zaangażowanie i efektywność organizacji. Kiedy mówimy o różnorodności,

  • Czy 4-dniowy tydzień pracy to antidotum na pracoholizm?

    Czy 4-dniowy tydzień pracy to antidotum na pracoholizm?0

    Według badań CBOS około 11 proc. pracujących Polaków zmaga się z pracoholizmem. To ostrożne szacunki. Coraz więcej osób balansuje na granicy równowagi między pracą a życiem prywatnym. Maile po godzinach czy przychodzenie do pracy mimo choroby to już niemal codzienność. To z kolei sprawia, że Polacy są przemęczeni i zestresowani.  Rząd upatruje remedium w 4-dniowym

  • Pokolenie Z w pracy: różne województwa, różne priorytety, różne oczekiwania

    Pokolenie Z w pracy: różne województwa, różne priorytety, różne oczekiwania0

    Młode pokolenie pracowników w Polsce nie jest jednorodne. Pokolenie Z w pracy cechują  potrzeby i oczekiwania w zależności od płci, miejsca zamieszkania czy regionu, z którego pochodzą. W Opolskim najważniejsze są pieniądze, w Lubelskim młodzi stawiają na rozwój, a zetki mieszkające w Świętokrzyskim wyróżniają się najwyższym poziomem zaangażowania. To wyniki badania Work War Z, zrealizowanego

  • Dobre relacje w pracy to wybory liderów

    Dobre relacje w pracy to wybory liderów0

    Dzień Przyjaciela to dobra okazja, by przypomnieć sobie jak ważne są relacje w pracy. W pracy spędzamy dużą część życia, warto więc, by ten czas mijał w atmosferze autentycznej życzliwości i wzajemnego szacunku. Nie musi to być wielka przyjaźń „na dobre i na złe”. Wystarczy zwykła szczerość, uważność i ludzka sympatia. Tylko i aż tyle.

  • Partner, nie przełożony – jakiego lidera (nie) potrzebuje pokolenie Z

    Partner, nie przełożony – jakiego lidera (nie) potrzebuje pokolenie Z0

    Ponad 40 proc. przedstawicieli pokolenia Z oczekuje od przełożonego gotowości do pomocy w trudnych sytuacjach, a 18 proc. dbałości o komfortowe warunki pracy. Brak wsparcia i niejasne oczekiwania to dla nich z kolei największe demotywatory (łącznie 26 proc. wskazań). To wyniki badania Work War Z przeprowadzonego przez platformę Enpulse, która służy do badania i budowania

  • Dlaczego w pracy warto promować sport?

    Dlaczego w pracy warto promować sport?0

    Dlaczego sportowe benefity zmieniają firmy na lepsze? Coraz cieplejsze dni zachęcają do aktywności fizycznej, takiej jak jazda rowerem. Z roku na rok przybywa osób, które decydują się na mniej lub bardziej regularne dojeżdżanie takim jednośladem do pracy. Wpływa na to nie tylko zwiększająca się liczba ścieżek rowerowych w polskich miastach, lecz także, a może przede

NEWSLETTER

HUMAN RESOURCES
HOT NEWS

OSTATNIO DODANE
SOCIAL HR CORNER