Pandemia koronawirusa zmieniła firmy, urzędy, czy organizacje pozarządowe. Zweryfikowała, czy dbałość o pracownika to tylko hasło z działań marki pracodawcy, czy autentyczna troska. Sprawiła także, że w wielu miejscach pracy pojawiły się zmiany, które są wynikiem zaangażowania pracodawców nie tylko o klientów
Według badania „Złoty Środek” prowadzonego przez Goldenline, kandydaci szukający pracy doceniają m.in. przejście na cyfrowy sposób rekrutacji, a także wdrożenie do pracy online. Wskazują także, że chcieliby, aby także po zakończeniu pandemii organizacje utrzymały ten sposób pozyskiwania pracowniczek i pracowników. – Sytuacja na rynku pracy już w 2021 roku mocno się zmieniła. Rośnie nie tylko liczba ogłoszeń o pracę, czy wartość wynagrodzeń. Ze znalezieniem pracowników nie ma dzisiaj problemu jedna grupa organizacji… To te, które autentycznie zadbały o bezpieczeństwo pracowników i ich komfort w trakcie pandemii. Takie firmy wygrywają i rekrutują kilka razy szybciej od pozostałych. W dzisiejszych czasach jedyny pewnik to zmiana – mówi Adam Piwek, ekspert marki pracodawcy z Centrum Kariery Goldenline. Efekty tych prac to chociażby nowe programy motywacyjne, specjalne onlinowe programy kształceniowe, pomagające się odnaleźć w nowej rzeczywistości, specjalne projekty pozwalające sprzedawcom lepiej wsłuchać się w potrzeby klientów, czy projekty z zakresu społecznej odpowiedzialności, które edukowały klientów, czy konsumentów, a organizacji dawały znacznie więcej niż poczucie troski o swoich interesariuszy.
People Innovation: podziel się działaniami
Jeśli w Twojej firmie zaszły pozytywne zmiany – warto zgłosić dobre praktyki do konkursu People Innovation. Bezpłatne zgłoszenie będzie okazją do podzielenia się case studies, które może zainspirować inne organizacje do zmian. To także okazja do kontaktu z wybitnymi ekspertami rynku pracy, HR, czy z obszaru learning & development, którzy zasiadają w kapitule konkursu. – W ramach inicjatywy People Innovation chcemy stworzyć mapę najciekawszych projektów z obszaru szeroko definiowanych innowacji związanych z pracownikami – wyjaśnia Artur Dzięgielewski. – Zapraszam do bezpłatnego zgłaszania rozwiązań w obszarze People Innovation, które były realizowane w firmach nie tylko w trakcie pandemii. Do konkursu można się zgłosić z praktykami, które realizowały urzędy, stowarzyszenia czy firmy od stycznia 2019 r. i których mierzalne rezultaty pojawią się do czerwca 2021 roku.
Nie ważna jest wielkość firmy. Nie ważna jest skala, nie ważne czy projekt był długi i jakie angażował zasoby. Liczy się wdrożone działanie i jego rzeczywisty wpływ na funkcjonowanie organizacji. – Jestem przekonana, że znajdziemy chętnych, którzy zgłoszą się do People Innovation – mówi Alina Michałek, ekspertka HR w HRlink i Goldenline. – Tą inicjatywą chcemy także podkreślać, że działania HR i w obszarze ludzkim nie muszą być prowadzone wyłącznie przez HR-owców, ale przede wszystkim przez liderów zmiany, transformacji, czy autentycznych liderów w firmach. To ich chcemy docenić i dzięki współpracy z naszymi partnerami pokazać, podziękować, ale także nagrodzić. Innowacja często wręcz niezauważalnie towarzyszy naszym działaniom. Warto się nad tym pochylić i zebrać w jednym miejscu te niezwykłe historie, które dzieją się w organizacjach.
Więcej informacji o zasadach bezpłatnego zgłoszenia, odbywającego się za pośrednictwem specjalnego formularza, można znaleźć na stronie www.peopleinnovation.pl Termin zgłoszeń mija 3 września. HRnews jest patronem medialnym People Innovation.