Dlaczego niektórzy menedżerowie nie są uznawani przez podwładnych za liderów? Zapewne ich zachowania nie są odbierane jako przywódcze (ang. Acts of Leadership). Lider nadaje sens działaniom, kultywuje wartości ważne dla zespołu, ustanawia cele i strukturę, dzięki którym ludzie wiedzą, jak mają pracować.
CZYTAJ WIĘCEJZ początkiem roku przedsiębiorstwa intensywnie rozpoczynają realizację nowych celów biznesowych. Wiele firm, chcąc usprawnić obsługę pracowników, a tym samym poprawić swoją efektywność, zdecyduje się na wymianę obecnego systemu do zarządzania procesami HR.
CZYTAJ WIĘCEJWybija 10.00 i żwawym krokiem wchodzę przez przeszklone drzwi. W moją stronę kieruje się właśnie uśmiechnięta dziewczyna. Wyciąga do mnie dłoń na przywitanie i zaprasza do pokoju obok.
CZYTAJ WIĘCEJObcokrajowcy mają inne podejście do rozmów o pieniądzach, czasie pracy czy umowach. Wciąż wielu HR-owców nie jest na to przygotowanych. Tymczasem znalezienie wspólnego języka, daje większą szansę na skuteczną rekrutację.
CZYTAJ WIĘCEJPrzełom roku to idealny czas na stworzenie listy noworocznych postanowień. U wielu osób, na szczycie tej listy jest deklaracja dotycząca zmiany pracy. Powodów jest wiele np. chęć zmiany warunków zatrudnienia, poszukiwanie przyjaznej atmosfery w pracy, czy możliwości rozwoju.
CZYTAJ WIĘCEJZa kilkanaście lat rynek pracy będzie wyglądał zupełnie inaczej. Choć zawód przyszłości już teraz posiada 10% osób, to 70% będzie musiało zmienić sposób wykonywania swojej profesji, a 20% powinno liczyć się z tym, że ich obowiązki przejmą roboty. Rozwój technologii przyniesie jednak również nowe miejsca pracy.
CZYTAJ WIĘCEJ1928 godzin – tyle przepracował w ubiegłym roku statystyczny Polak. To najwięcej w Unii Europejskiej. Niestety, tracimy czas na realizowanie wielu niepotrzebnych czynności. To sprawia, że zachodnie gospodarki wciąż nam uciekają a pracownicy tracą swój potencjał.
CZYTAJ WIĘCEJZapraszamy do udziału w jednej z najszerzej zakrojonych inicjatyw badawczo-obserwacyjnych #TrendyHR_2018. To już trzecia edycja badania! Zbadaj z nami HR!
CZYTAJ WIĘCEJW ciągu zaledwie 3 lat liczba użytkowników Messengera wzrosła z 200 tys. do 1,2 mld. W Polsce jest on popularniejszy nawet od aplikacji natywnej Facebooka, co dobitnie pokazuje jak zmieniają się kanały komunikacji i z jakich narzędzi dzisiaj korzystamy najczęściej. To ważna wskazówka dla firm a działów HR w szczególności.
CZYTAJ WIĘCEJSpór w pracy można uciąć jednym zdaniem. Ważne, aby wypowiedzieć je z pewnością, z jednej strony – pokazując niezadowolenie z zachowania współpracownika, z drugiej – dając mu szansę na zmianę sposobu komunikacji.
CZYTAJ WIĘCEJ