Kobiety coraz częściej zajmują najważniejsze stanowiska w firmach oraz zajmują się rozwojem własnych przedsiębiorstw.
CZYTAJ WIĘCEJWydawać by się mogło, że najważniejszym czynnikiem budującym nasze szczęście zawodowe są zarobki. W rzeczywistości choć wynagrodzenie jest ważne, to okazuje się, że nie jest kluczowe przy wyborze miejsca zatrudnienia.
CZYTAJ WIĘCEJMimo, że 63 proc. organizacji w Polsce uważa analitykę HR za jeden z najważniejszych obszarów, to w praktyce niewiele firm decyduje się na podjęcie działań w zakresie jej wdrażania. Zarządy firm wciąż nie dostrzegają zależności pomiędzy danymi otrzymywanymi od działu HR, a ogólną kondycją prosperowania organizacji.
CZYTAJ WIĘCEJBadanie przeprowadzone przez Dimensional Research rzuciło nowe światło na stan implementacji Big Data przez korporacje. Wynika z niego, że aż 76 proc. ankietowanych firm wdraża już samoobsługową analitykę dużych zbiorów cyfrowych informacji. Pozostałe dane nie są już tak optymistyczne
CZYTAJ WIĘCEJZ 4. edycji badania „Candidate Experience” wynika, że w wielu obszarach procesów rekrutacyjnych istnieje rozbieżność między deklarowanymi a stosowanymi praktykami przez pracodawców. Podczas gdy aż 83% przedstawicieli działów HR uważa, że stały kontakt z kandydatem wpływa pozytywnie na jego doświadczenie, w praktyce taki standard zachowuje tylko 65% firm.
CZYTAJ WIĘCEJNowy kierownik projektu, który w formalnej strukturze przedsiębiorstwa jest ciągle szeregowym pracownikiem, ma duży problem z pozyskaniem zaangażowania osób spoza swojego najbliższego otoczenia, a nawet z pozyskaniem ich zainteresowania i uwagi
CZYTAJ WIĘCEJCzy na Ciebie menedżerze również wpływa ten efekt? Wpływa na każdego. Podleganie mu jest prostsze dla naszego mózgu niż próby przeciwdziałania.
CZYTAJ WIĘCEJZgodnie z zasadą Pareto 20 proc. naszych działań przynosi 80 proc. rezultatów. Nie inaczej jest z naszą motywacją oraz motywowaniem innych. Jak znaleźć mityczne 20 proc. odpowiedzialne za entuzjazm pracowników i wydać na to jedynie 20 proc. budżetu?
CZYTAJ WIĘCEJNa globalnym i konkurencyjnym rynku, korporacje potrzebują innowacyjnych rozwiązań, których coraz częściej poszukują na zewnątrz organizacji. Naturalnym kierunkiem jest współpraca ze startupami.
CZYTAJ WIĘCEJDlaczego jest ważna? Bo bezpośrednio wpływa na atmosferę i środowisko pracy, bo ma bezpośrednie przełożenie na efektywność czy produktywność pracowników, bo kreuje wizerunek pracodawcy, który może decydować o tym, czy firmy lub ludzie chcą świadczyć pracę lub usługi na rzecz firmy, bo może motywować do osiągania więcej, bo może sprzyjać innowacyjności i zaangażowaniu.
CZYTAJ WIĘCEJ