Redakcja HRNews.pl: Zdecydowaliście się na realizację filmu wizerunkowego. To dość niestandardowa i niespotykana forma promocji – zwłaszcza w instytucjach administracji publicznej. Skąd taki pomysł?
Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju: Film adresowany jest do osób, które być może sądziły, że praca w administracji to praca w nieciekawej i skostniałej organizacji. Realizacja przełamuje te stereotypy. Chcemy pokazać, że nasza organizacja jest otwartym miejscem pracy dla osób, które mają swoje pasje, marzenia, a za miejsce rozwoju zawodowego wybrali nasze Ministerstwo. Poza tym, aby dotrzeć w swoim przekazie do osób z niepełnosprawnością, stworzyliśmy 3 wersje filmu, w tym dla osób głuchych (napisy) oraz niewidomych (lektor, pełna audiodeskrypcja).
Redakcja: Jakie postawiliście przed sobą cele? Jaka była biznesowa potrzeba przeprowadzonych działań?
Ministerstwo: Ministerstwo podobnie jak wielu innych pracodawców boryka się z problemem mniejszego zainteresowania ofertami pracy a także stereotypowym postrzeganiem urzędów administracji publicznej jako pracodawcy sformalizowanego. Nakręciliśmy film, który pokazuje nasze miejsce pracy przez pryzmat ludzi i ich pasji. To osoby, z którymi wiele osób może się utożsamiać, bez względu na to kim są, co robią i gdzie pracują. W naszej firmie może rozwijać się każdy. Film będzie szeroko rozpowszechniany w mediach społecznościowych (LinkedIn, YouTube, Facebook), by jak najszerzej dotrzeć do osób z przekazem zmieniającym paradygmat myślowy o naszej firmie jako „typowej” administracji, mocno konserwatywnej.
Redakcja: Kogo zaangażowaliście do projektu? Jakim kluczem dobieraliście aktorów?
Ministerstwo: Do udziału w tym projekcie zgłosili się pracownicy reprezentujący różne działy w naszej firmie – zróżnicowani płciowo, osobowościowo i hierarchicznie. Dzięki temu mieliśmy okazję dotknąć różnych perspektyw i różnej optyki patrzenia na naszą organizację. Najtrafniej opisuje to hasło projektu: RÓŻNI LUDZIE, JEDNO MIEJSCE.
Redakcja: Jakimi kanałami zamierzacie promować tę inicjatywę?
Ministerstwo: 90 proc. internautów w Polsce przegląda treści z platform społecznościowych. Wciąż najwięcej osób korzysta z Facebooka, ale aktywność internautów najszybciej rośnie na YouTube. LinkedIn także jest niekwestionowanym liderem komunikacji z profesjonalistami. Dlatego też wybraliśmy te 3 kanały komunikacji naszego filmu, odpowiednio adaptując rodzaj narracji do stosowanego medium i targetując przekaz do odpowiednich grup docelowych (kompetencje, doświadczenie, specjalizacje).
Redakcja: Czy wspieraliście się współpracą z zewnętrzną agencją?
Ministerstwo: Tak, realizacja powstała przy współpracy z wszechstronną kompetencyjnie Agencją Grow – www.agencjagrow.pl