Jak Cię piszą, tak Cię widzą, czyli jak dbać o wizerunek marki z Becorrect

Jak Cię piszą, tak Cię widzą, czyli jak dbać o wizerunek marki z Becorrect

Stare przysłowie mówi, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Jest to niezwykle aktualne w przypadku języka, którym posługują się pracownicy w Twojej firmie. Literówki, błędy gramatyczne i interpunkcyjne wpływają negatywnie na postrzeganie marki przez klientów i kontrahentów. Sprawdźmy, jak nieprofesjonalna komunikacja może wpłynąć na postrzeganie marki i jak ją chronić.

Globalne wyzwanie wizerunkowe #1 dla firm w 2022 roku

W polskiej komunikacji biznesowej bardzo często można natknąć się na maile, które zawierają błędy gramatyczne i ortograficzne. Mówimy tu o języku ojczystym używanym codziennie, którego dodatkowo wiele lat nauki każdy z pracowników ma już dawno za sobą. Zastanówmy się jednak jak wygląda komunikacja biznesowa w Polsce w międzynarodowym języku biznesu – angielskim. 

Pracownicy biurowi zdecydowanie więcej piszą w pracy niż mówią. Wiadomości na firmowym czacie, maile służbowe, oferty cenowe – wszystko wymaga wprawy i poprawności w pisaniu. Najlepsi nie pracują jednak wyłącznie na rynku lokalnym. Każda z firm o ile już nie ma swoich oddziałów zagranicznych, to planuje zdobywać nowe rynki ze swoimi usługami czy produktami. 

Bezbłędna komunikacja po angielsku to must have dla każdej organizacji w 2022 roku. Jak jednak utrzymać profesjonalny wizerunek, kiedy firmę reprezentuje na zewnątrz wielu pracowników? Doświadczenie pokazuje, że ciężko zaufać ich umiejętnościom, a profesjonalny proofreading każdej wiadomości jest niemożliwy. Z pomocą przychodzi profesjonalne narzędzie, które wspiera ochronę wizerunku Twojej marki – Becorrect.

Technologia w służbie ochrony wizerunku marki

Becorrect to usługa typu grammar checker zorientowana na polskich użytkowników, dla których język angielski nie jest pierwszym językiem. Takie osoby popełniają inne błędy niż native speakerzy oraz stosują kalki językowe, które nie będą zrozumiałe dla obcokrajowców.

Becorrect wykrywa błędy unikalne dla języka polskiego, których inne narzędzia tego typu nie są w stanie wychwycić.

Do sprawdzania poprawności tekstów Becorrect wykorzystuje modele językowe, stworzone za pomocą innowacyjnych metod sztucznej inteligencji. Wykrywa błędy gramatyczne, interpunkcyjne i stylistyczne. Wskazuje konkretne fragmenty, w których występują oraz sugeruje zmiany poprawiające tekst. W wielu przypadkach – szczególnie błędów gramatycznych – system dostarcza wyjaśnień, które pomagają użytkownikowi zrozumieć, dlaczego konkretny fragment jest niepoprawny. Sprawdzanie odbywa się natychmiast, a zmian można dokonać jednym kliknięciem.

Becorrect daje marce nieporównywalnie większą ochronę, niż korzystanie z darmowych narzędzi typu Google Docs, które są w stanie wychwycić jedynie podstawowe błędy ortograficzne i gramatyczne.

Google Docs Becorrect
Poprawianie błędów 22% 48%
Wykrywanie błędów 27% 67%

 

Próbka testowa:

  • 5,000 słów wybranych przypadkowo z 0,5 miliona słów tekstu z esejów First Certificate in English napisanych przez studentów z całego świata
  • 24,000 słów przypadkowo wybranych z 35 milionów słów z tekstów pisanych przez osoby uczące się angielskiego z Polski i Niemiec
  • Teksty z tych próbek nie były używane do uczenia narzędzia Becorrect

Jak błędy językowe generują straty finansowe

67% konwersacji w firmie odbywa się w formie pisanej, a 25,9% wysłanych wiadomości email jest pisanych po angielsku. Rocznie to setki tysięcy punktów styku, w których poprawność językowa jest kluczowa dla dokładnego zrozumienia komunikatu. Poprawność językowa przekłada się też na realizację projektów. Project Management Institute szacuje, że jeden na pięć projektów w firmach kończy się porażką ze względu na nieefektywną komunikację.

Becorrect usprawnia pracę wielu działów w firmie. HR, Dział Handlowy czy Biuro Obsługi Klienta to tylko kilka z nich, gdzie poprawność językowa bezpośrednio przekłada się na wyniki finansowe firmy. 

Zadbaj o markę od zaraz!

Proste błędy językowe w emailiach i ofertach handlowych powodują utratę szans sprzedażowych, a co za tym idzie – przychodu. Błędy językowe opóźniają obsługę klienta poprzez email i chat, a poprawne stylistycznie teksty generują mniej nieporozumień. Pozwala to zwiększyć liczbę obsłużonych klientów i skrócić czas oczekiwania w kolejce. Przekłada się to na wizerunek Twojej marki i oszczędności. Korzyści z wykorzystania grammar checkera w firmie są mierzalne!

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

NEWSLETTER

HUMAN RESOURCES
HOT NEWS

OSTATNIO DODANE
SOCIAL HR CORNER