W obecnych czasach każdy nowoczesny pracodawca już wie, że o przewadze konkurencyjnej i rentowności firmy decydują tak naprawdę pracownicy – ich wiedza, doświadczenie, motywacja…
CZYTAJ WIĘCEJChoć służebne przywództwo dla niektórych brzmi jak oksymoron, menedżerowie coraz częściej dostrzegają zalety zarządzania w myśl tej idei. Co w praktyce oznacza ona dla pracodawców oraz pracowników i jak przekłada się na funkcjonowanie całej firmy?
CZYTAJ WIĘCEJCiągły rozwój i dążenie do samodoskonalenia to nieodłączna część ludzkiego życia. Ambicja nie pozwala nam stać bezczynnie w jednym miejscu. Niekiedy potrzebujemy jednego małego bodźca…
CZYTAJ WIĘCEJWydawać by się mogło, że najważniejszym czynnikiem budującym nasze szczęście zawodowe są zarobki. W rzeczywistości choć wynagrodzenie jest ważne, to okazuje się, że nie jest kluczowe przy wyborze miejsca zatrudnienia.
CZYTAJ WIĘCEJNowy kierownik projektu, który w formalnej strukturze przedsiębiorstwa jest ciągle szeregowym pracownikiem, ma duży problem z pozyskaniem zaangażowania osób spoza swojego najbliższego otoczenia, a nawet z pozyskaniem ich zainteresowania i uwagi
CZYTAJ WIĘCEJCzy na Ciebie menedżerze również wpływa ten efekt? Wpływa na każdego. Podleganie mu jest prostsze dla naszego mózgu niż próby przeciwdziałania.
CZYTAJ WIĘCEJNa globalnym i konkurencyjnym rynku, korporacje potrzebują innowacyjnych rozwiązań, których coraz częściej poszukują na zewnątrz organizacji. Naturalnym kierunkiem jest współpraca ze startupami.
CZYTAJ WIĘCEJW ostatnich latach istotną rolę w zarządzaniu personelem w organizacji pełni coaching kompetencji – czyli doskonalenie wybranych umiejętności potrzebnych na danym stanowisku pracy.
CZYTAJ WIĘCEJDlaczego jest ważna? Bo bezpośrednio wpływa na atmosferę i środowisko pracy, bo ma bezpośrednie przełożenie na efektywność czy produktywność pracowników, bo kreuje wizerunek pracodawcy, który może decydować o tym, czy firmy lub ludzie chcą świadczyć pracę lub usługi na rzecz firmy, bo może motywować do osiągania więcej, bo może sprzyjać innowacyjności i zaangażowaniu.
CZYTAJ WIĘCEJDziś kompetencje czy umiejętności zarządcze to zbyt mało, aby być dobrym szefem – do tego
niezbędne są umiejętności miękkie. Instytut Durkalskiego RMP Polska przeprowadził ponadbranżowe
badanie wśród ponad 500 pracowników liniowych, aby dowiedzieć się, które z tych umiejętności
oceniają najwyżej.