Ponoć siłą w dzisiejszych czasach jest moc poleceń. Wielu ekspertów powołuje się na trafność kandydatur zarekomendowanych przez innych ludzi.
CZYTAJ WIĘCEJSzef i pracownicy bez sprawnej komunikacji nie działają ani efektywnie, ani wydajnie. Pomimo że firmy włączają do swojego systemu komunikacji narzędzia poczty elektronicznej czy nowoczesne aplikacje, to nie można zapominać o systematycznej komunikacji w formie rozmowy. W obecnych czasach rozmowę bezpośrednią często zastępuje rozmowa on-line, co jest szczególnie przydatne przy rozproszonej strukturze organizacyjnej. Rozmowa to
CZYTAJ WIĘCEJCzy wynagrodzenie za pracę jest formą komunikacji? Jak najbardziej! To przekaz, który mówi pracownikowi, ile jego praca jest warta dla pracodawcy. Problem w tym, że jeśli pracodawca nie pomoże pracownikowi zrozumieć związku pomiędzy wkładem pracy a zarobkami, może to doprowadzić do nieporozumień i w końcu, do odejścia z firmy.
CZYTAJ WIĘCEJAsertywność, bardzo często mylnie identyfikowana jedynie, jako zdolność do odmowy, wielokrotnie uważana jest za umiejętność złą lub przynajmniej niemile widzianą przez pracodawców.
CZYTAJ WIĘCEJPodstawowe pytanie, które powinniśmy sobie zadać to: co daje nam dobrze zaprojektowana zakładka dotycząca kariery? Mówiąc krótko – bardzo dużo.
CZYTAJ WIĘCEJ„Content is king” – to powiedzenie jest znane każdej osobie zajmującej się marketingiem. Ale czym tak naprawdę jest content marketing?
CZYTAJ WIĘCEJNie jeden raz spotkałam ich. Byli jak ćmy lecące do światła, albo wrony masowo obsiadające drzewo. Mijała chwila i od razu zaczynali, bez tzw. „krempacji”. Prosto z mostu. Narzekacze pracowi.
CZYTAJ WIĘCEJRecently I have learned that someone is publishing a book about “50 most bu****it theories” managers may come across during corporate training. Author challenges Maslow and other fundamental theories by gathering contradictory results of various psychological studies. This reminded me also of some situations when business managers have discredited employee survey results around motivation, or HR tools in general.
CZYTAJ WIĘCEJPolskie publikacje na temat ghostingu są wciąż nieliczne. Być może to dobry znak niezapowiadający rozprzestrzenienia się zjawiska na naszym rynku pracy. Jednak pojawiają się głosy, przypisujące skłonność do “ghostingu” generacji Millenialsów, którzy podobno zamiast konfrontacji i zmagania się z trudną dla siebie sytuacją wybierają ucieczkę.
CZYTAJ WIĘCEJPojęcie szczęścia w pracy spotyka się wciąż jeszcze z widocznym oporem ze strony pracodawców, menadżerów i o dziwo pracowników – jest kojarzone bowiem z nieszczerym uśmiechem, naiwnym dziecięcym cieszeniem się, takim “amerykańskim entuzjazmem”, który w Polsce jest traktowany jak ciało obce. Zaangażowanie jest pożądane, natomiast szczęście wywołuje konsternacje.
CZYTAJ WIĘCEJ