Branża planowania czasu pracy rozwinęła się i z czasem urosła do rangi poważnego sektora rynku. O ile jeszcze niedawno w wielu firmach do objęcia stanowiska planisty wystarczało odrobinę sprawności organizacyjnych i trochę doświadczenia, to teraz kierownik do spraw planowania czasu pracy jest ważnym stanowiskiem zajmowanym przez osoby ze specjalistycznym wykształceniem i umiejętnościami.
CZYTAJ WIĘCEJPokolenie Y w świetle badań jest pełne sprzeczności. Z jednej strony młodzi ludzie nie obawiają się nadgodzin, podejmowania trudnych decyzji i poświęceń, aby lepiej zrównoważyć życie osobiste i zawodowe, jak wynika z raportu EY „Światowe pokolenia: globalne badanie wyzwań w obszarze równowagi między pracą a życiem osobistym”.
CZYTAJ WIĘCEJ45% badanych za główną przeszkodę uniemożliwiającą lub utrudniającą wdrożenie nowych technologii wspomagających rekrutację i selekcję pracowników w swojej firmie uważa brak informacji o istniejących w tym zakresie rozwiązaniach – wynika z raportu Emplocity.
CZYTAJ WIĘCEJZewnętrznym przejawem tego, że w firmie dzieje się coś nie tak są najczęściej: zwiększona fluktuacja kadry, problemy z płynnością i słaby wynik finansowy, jednakże czynników, które są źródłem wymienionych problemów, jest bardzo wiele.
CZYTAJ WIĘCEJTen się nie myli, kto nic nie robi….. to stara prawda. Niezwykle ważna w procesie uczenia się nowych rzeczy. I choć większość ludzi o tym wie, to lęk, że coś nie wyjdzie i że się nie uda jest tak duży, że czasem paraliżuje.
CZYTAJ WIĘCEJChoć w każdej organizacji znajdą się życzliwi współpracownicy, pomagający nowicjuszowi wdrożyć się w rytm życia firmy, to w ostatnich czasach to właśnie mentorzy okazują się niezastąpieni w procesie adaptacji nowych pracowników.
CZYTAJ WIĘCEJBlisko połowa zarządzających w polskich firmach uważa, że ich obecny styl pracy i sposób działania jest niekorzystny dla ich zdrowia. Ponadto 1/3 liderów ocenia, że nie pracuje w pełni efektywnie, a praca zawodowa negatywnie odbija się na ich relacjach z bliskimi. Jaka jest kondycja liderów w polskich organizacjach?
CZYTAJ WIĘCEJKalendarze ludzi pracujących w większych organizacjach potrafią nawet w 80% być zapełnione spotkaniami. Przyjrzyjmy się więc jakie zadania ma lider – facylitator, organizując spotkanie dla swojego zespołu.
CZYTAJ WIĘCEJWedług raportu Deloitte , aż 89 proc. przedstawicieli firm uważa rozwój przywództwa i wykształcenie nowego pokolenia liderów za ważny lub bardzo ważny trend.
CZYTAJ WIĘCEJWyniki globalnego badania produktywności przeprowadzonego w 2017 roku na zlecenie Unit4 pokazują, że większość pracowników średnich i dużych firm nadal poświęca 1/3 swojego czasu pracy na mozolne zadania administracyjne.
CZYTAJ WIĘCEJ