PUBLIKACJE AUTORA
  • Czy home office jest dla ciebie?

    Czy home office jest dla ciebie?0

    „Home office to nie tylko wymarzona formuła pracy, jak oceniają ją młodzi z pokolenia Z. To także wyzwanie i umiejętność pokonywania barier” – mówi Aleksandra Pocheć z serwisu pracy MonsterPolska.pl.

  • Czy w pełni korzystamy z grupowych ubezpieczeń zdrowotnych?

    Czy w pełni korzystamy z grupowych ubezpieczeń zdrowotnych?0

    Jak pokazują najnowsze dane Polskiej Izby Ubezpieczeń, liczba ubezpieczonych w ramach polis zdrowotnych wzrosła o 23% rok do roku. Nadal jednak korzystamy z nich głównie, gdy mamy problemy ze zdrowiem, zaniedbując profilaktykę.

  • A ty komu nie ufasz? Jesteśmy jednym z najbardziej nieufnych narodów na świecie

    A ty komu nie ufasz? Jesteśmy jednym z najbardziej nieufnych narodów na świecie0

    W ciągu ostatniego roku wzrósł poziom zaufania Polaków wobec rządu (+5 p.p.), mediów (+3 p.p.), biznesu (+3 p.p.) oraz organizacji pozarządowych (+6p.p.). Mimo to Polska pozostaje jednym z najbardziej nieufnych narodów na świecie – pokazała tegoroczna edycja globalnego raportu Edelman Trust Barometer.

  • EB Performance – jak zbadać potencjał marki pracodawcy?

    EB Performance – jak zbadać potencjał marki pracodawcy?0

    Wśród pracodawców rośnie świadomość, że incydentalne lub doraźne działania związane z promocją marki pracodawcy, nieosadzone w realiach firmowych, nie są w stanie zaspokoić zarówno potrzeb rekrutacyjnych, jak i zapobiegać rotacji czy spadkom zaangażowania pracowniczego.

  • Co wolno pracownikowi, który jest honorowym krwiodawcą?

    Co wolno pracownikowi, który jest honorowym krwiodawcą?0

    Jeszcze kilka lat temu, aby oddać krew trzeba było udać się do Centrum Krwiodawstwa, a dzisiaj często wystarczy wyjść na parking biurowy, gdzie czeka już zaparkowany „krwiobus”. Tak potocznie nazywane są mobilne punkty poboru krwi. To specjalistyczne autobusy przeznaczone do organizowania zbiórek poza centrami krwiodawstwa. Zazwyczaj są one podstawione w ramach zorganizowanej akcji, o której pracownicy parków biurowych są uprzedzani przynajmniej na kilka dni wcześniej. Przykładem są akcje Blood Donation Day, organizowane kilka razy w roku na terenie gdyńskiego kompleksu Łużycka Office Park.

  • Ujednolicenie umów o pracę ograniczy swobodę działania pracowników

    Ujednolicenie umów o pracę ograniczy swobodę działania pracowników0

    Zmiany w regulacjach dotyczących warunków zawiązywania umów o pracę, umów zlecenie i o dzieło będą uwzględniały dużą cześć osób, które w tej chwili świadczą pracę różnego typu, w ogólnej grupie pracowników.

  • Czy luka płacowa będzie przestępstwem?

    Czy luka płacowa będzie przestępstwem?0

    Z danych Eurostatu wynika, że różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w krajach Unii Europejskiej wynosi aż 16,7%. I choć na razie brakuje ogólnych regulacji w tym zakresie, niektóre kraje wprowadzają własne rozwiązania. Niemcy pracują nad prawem, które zobowiąże firmy do ujawniania różnic płacowych. Natomiast Islandia jako pierwszy kraj na świecie lukę w wynagrodzeniach uznaje za przestępstwo.

  • E-zwolnienia już od 1 lipca 2018

    E-zwolnienia już od 1 lipca 20180

    Obecnie lekarze uprawnieni są do wystawiania tzw. elektronicznych zwolnień lekarskich tzw. e-ZLA, obok zwolnień wystawianych na papierowych drukach. Od 1 lipca 2018 r. zwolnienia lekarskie będą wystawiane wyłącznie w formie e-zwolnień.

  • Nowe prawo ułatwi firmom cyfryzację?

    Nowe prawo ułatwi firmom cyfryzację?0

    Obecnie firmy mają obowiązek przechowywania dokumentacji pracowników przez 50 lat: umowy o pracę, wypowiedzenia, świadectwa pracy i inne dokumenty pracownicze muszą być gromadzone w formie drukowanej pod groźbą grzywny do 30 tysięcy złotych! Na początku listopada do sejmu wpłynął rządowy projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją.

  • Jak pracować efektywniej w ciągu 8-godzinnego dnia pracy?

    Jak pracować efektywniej w ciągu 8-godzinnego dnia pracy?0

    „8 godzin pracy, 8 godzin odpoczynku, 8 godzin snu”. Tym hasłem w 1817 roku znany nam obecnie tryb pracy wprowadził Robert Owen. To rozwiązanie tak spodobało się przedsiębiorcom, że stopniowo zaczęli wprowadzać je w swoich zakładach. Od tego czasu większość pracowników codziennie spędza ⅓ swojego dnia w miejscu pracy.

  • 5 typów pracowników, których warto zatrudniać i 5, których lepiej unikać0

    „By stworzyć efektywny i kreatywny zespół – potrzeba pracowników, którzy mają motywację do pracy i pewne cechy charakteru sprzyjające pracy w zespole. By je odkryć – warto w pewnym momencie rekrutacji odłożyć na bok CV i skupić się na rozmowie z kandydatem” – radzi Aleksandra Pocheć, ekspertka międzynarodowego serwisu pracy MonsterPolska.pl.

  • Solopreneur – niezależny specjalista, często z branży IT

    Solopreneur – niezależny specjalista, często z branży IT0

    Przeprowadzone przez Adecco badanie Global Talent Competitivness Index wskazuje, że już 30 proc. pracowników w Europie i USA to wolni strzelcy, bez stałego zatrudnienia.

  • Jak długoterminowo utrzymać zaangażowanie pracowników?

    Jak długoterminowo utrzymać zaangażowanie pracowników?0

    W ciągu ostatnich kilku lat polski rynek pracy przeszedł znaczną transformację. Jeszcze do niedawna karty w grze niemal samodzielnie rozdawali pracodawcy, jednak wraz z wejściem na rynek przedstawicieli Pokolenia Y (tzw. Millenialsów) oraz zmianami demograficznymi w większości branż nastał okres rynku pracy dyktowanego potrzebami pracownika.

  • Kiedy i jak Polacy szukają pracy? Loteria kontrolowana.

    Kiedy i jak Polacy szukają pracy? Loteria kontrolowana.0

    Kiedy najlepiej rozglądać się za pracą? Na co warto zwrócić uwagę pisząc CV? Jakie cechy powinien mieć dobry kandydat? Te i inne pytania zadaliśmy Mateuszowi Kocurowi – Dyrektorowi Działu HR firmy Crowe Horwath, ósmej największej firmy doradczej na świecie.

  • Jak prawidłowo przeprowadzić exit interview?

    Jak prawidłowo przeprowadzić exit interview?0

    Na początek definicja. Czym jest exit interview? To rozmowa przeprowadzana z odchodzącym pracownikiem przez managera działu, w którym pracował lub przez pracownika wewnętrznego działu HR. Jej główne zadanie to poznanie przyczyn odejścia z firmy, jak również poznanie opinii pracownika na temat organizacji. Informacje uzyskane podczas takiej rozmowy są niezwykle cenne dla pracodawcy i w rezultacie mogą pomóc poprawić ogólne funkcjonowanie firmy. – Exit interview to wartościowe narzędzie, które sprawdza się w organizacji. Jego prawidłowe przeprowadzenie i dokładne przeanalizowanie wyników może przynieść firmie wymierne korzyści – wyjaśnia Katarzyna Prażanowska, Talent Acquisition Leader w firmie doradztwa personalnego HRK S.A.

  • Design Thinking – kreatywność zaczyna się od emocji

    Design Thinking – kreatywność zaczyna się od emocji0

    Przeobrażenia na rynku pracy zmusiły pracodawców do zmiany koncepcji prowadzenia działań HR, zwłaszcza w tych miękkich obszarach. Mniej ważne stają się ściśle wytyczone schematy i z góry określone procesy. Zamiast nich HR coraz częściej sięga po rozwiązanie kojarzone dotychczas przede wszystkim z innowacjami – Design Thinking, który jest narzędziem idealnie odpowiadającym tym potrzebom.

  • Czy well-being to sposób na efektywnego pracownika?

    Czy well-being to sposób na efektywnego pracownika?0

    Od pewnego czasu rynek pracy jest rynkiem pracownika. Ten trend powoduje, że firmy, chcąc budować wizerunek dobrego pracodawcy, muszą oferować pracownikom nie tylko odpowiednie wynagrodzenie, ale również szereg dodatkowych świadczeń. Jakich? Czy zyskujące na popularności projekty well-being zwiększają lojalność, a przede wszystkim efektywność pracowników?

  • Pracownicy są sfrustrowani

    Pracownicy są sfrustrowani0

    Co trzeci pracownik przyznaje, że jego obecny sposób działania wpływa negatywnie na efektywność wykonywanej przez niego pracy, a co czwarty nie ma pewności, że wykonuje swoje obowiązki wystarczająco wydajnie. Takie zaskakujące wyniki niesie ze sobą tegoroczne badanie „Praca, moc, energia w polskich firmach” zrealizowane przez Human Power. Wyniki opublikowane zostały w raporcie „Mental Master”.

  • Przekierować ogień – czyli jak zarządzać negatywnymi emocjami pracowników

    Przekierować ogień – czyli jak zarządzać negatywnymi emocjami pracowników0

    Gniew często postrzegany jest jako skrajnie negatywna emocja. Kojarzy się z agresją, wybuchowością, ogromnymi pokładami złości i sprzeciwu wobec rzeczywistości. Przywodzi na myśl osobę dominującą, trudną i narzucającą swoje zdanie – z pewnością nie jest to obraz pożądanego pracownika, z którym można współpracować w miłej, koleżeńskiej atmosferze. Tymczasem gniew ma również pozytywne aspekty. Niestety, często niezauważane. W środowisku biznesowym potrafi być niezwykle twórczą emocją popychającą do nieszablonowych pomysłów i działań. Inicjuje zmiany, doprowadza do konfrontacji i dyskusji owocujących wartościowymi zmianami. Czas, aby w organizacjach wreszcie dać głos niepokornym i gniewnym.

  • 4 kluczowe elementy wdrożenia RODO w organizacji

    4 kluczowe elementy wdrożenia RODO w organizacji0

    25 maja 2018 roku wchodzi w życie rozporządzenie RODO (GDPR), które dotyczy wszystkich Państw Unii Europejskiej. Wiele przepisów z obecnie funkcjonującej w Polsce ustawy (UoDO) zdezaktualizuje się lub zmieni. Dotychczasowa ustawa miała charakter typu „compliance” czyli jasno określała prawa i obowiązki przetwarzania danych oraz ryzyko jakie ponosi ich procesor i administrator. RODO zmienia ten charakter ustawy na tzw. „risk management” czyli zrzuca odpowiedzialność na administratora za nieodpowiednie zabezpieczanie danych. To duże wyzwanie, z którym muszą się zmierzyć wszystkie osoby przetwarzające dane w dużych organizacjach. Poniżej przedstawiamy 4 kluczowe elementy, na które należy zwrócić uwagę wdrażając RODO w swojej firmie.

NEWSLETTER

HUMAN RESOURCES
HOT NEWS

OSTATNIO DODANE
SOCIAL HR CORNER