Specjaliści z zakresu HR twierdzą, że już nawet 2/3 polskich firm ma problemy z pozyskaniem odpowiednich kadr. Jednak często kłopoty te można zminimalizować stosując odpowiednią taktykę pozyskiwania pracowników, bowiem na rynku pracownika coraz częściej najlepsze efekty przynoszą niestandardowe działania.
Firma, która zostawia negatywne wrażenia z procesu rekrutacyjnego, ponosi straty nie tylko kadrowe, ale też biznesowe. Aż 47% osób zniechęca się do zakupu produktów lub usług firmy, która zawiodła podczas rekrutacji – wynika z 4. edycji badania „Candidate Experience”.
Co czwarty pracownik średnich i dużych przedsiębiorstw w Polsce nie czuje się wystarczająco poinformowany o działaniach prowadzonych przez swojego pracodawcę, a aż 71% uważa, że firma nie odniesie sukcesu biznesowego bez partnerskiej i otwartej komunikacji z pracownikami.
Wprowadzona nowelizacja zakłada, że od 1 lipca 2018 r. podmioty uprawnione do wystawiania zaświadczeń lekarskich o czasowej niezdolności do pracy będą miały obowiązek ich wydawania jedynie w formie elektronicznej.
Wypadek przy pracy pozostaje nie tylko możliwym źródłem odpowiedzialności cywilnoprawnej pracodawcy, lecz rodzi również konieczność niezwłocznego podjęcia przez niego określonych czynności oraz stosowania odpowiednich procedur…
Tempo zmian w dzisiejszym biznesie jest większe niż kiedykolwiek. Oznacza to konieczność równie dynamicznych działań w obszarze nabywania kompetencji przez pracowników. Według raportu Deloitte „Global Human Capital Trends 2017”, już 83 proc. osób zajmujących stanowiska kierownicze uważa rozwój pracowników za ważną lub bardzo ważną kwestię.
Podstawową zasadą polskiego porządku prawnego jest równość obywateli wobec prawa, która zagwarantowana jest przez Konstytucję. Przepisy Kodeksu pracy regulują to zagadnienie bardziej szczegółowo, w kontekście odniesienia go do stosunku pracy.
Osoby poszukujące pracy coraz częściej przyznają, że chcą znać wysokość wynagrodzenia już na początku procesu rekrutacyjnego. Ponad 50 proc. Polaków deklaruje, że w ogłoszeniach o pracę brakuje informacji o wysokości wynagrodzenia.
Czy zdarzyło Ci się, że mimo precyzyjnie zaplanowanej pracy nad wdrożeniem czy realizacją projektu, pojawiły się niespodziewane komplikacje, jak na przykład poważne przesunięcia terminów, zrzucanie odpowiedzialności na innych? Czy doświadczyłeś tego, że są w zespole osoby, z którymi komunikujesz się jakby „bez słów” a współpraca z innymi przyprawia o przysłowiowy „ból głowy”?
Firmy mogą mieć ogromny wpływ na to, by ich pracownicy byli efektywni. Co muszą robić, by tak było?
Esencjonalnym, z punktu widzenia pracodawcy, elementem stosunku pracy, jest możliwość czerpania przez niego korzyści z wykonywanych przez pracownika czynności. Szczególnego znaczenia nabiera to w sytuacji wytwarzania przez pracowników utworów, które mogą podlegać pod regulacje przepisów prawa autorskiego.
Każdy pracownik ma zapewnione prawo do corocznego, nieprzerwanego, płatnego urlopu wypoczynkowego. Stanowi ono jedno z podstawowych uprawnień pracownika, związanych ze stosunkiem pracy. Usankcjonowany w treści art. 152 Kodeksu pracy urlop wypoczynkowy jest na tyle istotną instytucją prawa pracy, że pracodawca wykluczył możliwość zrzeczenia się go przez pracownika. Pracodawca posiada jednak możliwość odwołania pracownika z urlopu wypoczynkowego.
Przepisy kodeksu pracy przewidują uprawnienia pracodawcy do rozwiązania umowy o pracę z pracownikiem bez zachowania terminów wypowiedzenia zarówno w przypadku winy pracownika, jak i w jej braku.
Liczba firm, które oferują swoim pracownikom różnego rodzaju dodatki, dynamicznie rośnie. Dotyczy to szczególnie tych sektorów, gdzie coraz trudniej pozyskać wykwalifikowanych pracowników, którzy zwiążą się z firmą na dłużej. Ale czy tak naprawdę liczne benefity są tym, czego potrzebują pracownicy?
Czas staje w miejscu i nagle wszystko inne przestaje mieć znaczenie, poza zadaniem, które wykonujemy z pełnym zaangażowaniem bez większego wysiłku? Doskonale! Oznacza to, że udało nam się osiągnąć stan świadomości, nazywany w psychologii „flow”. Charakteryzuje się on wysoką efektywnością w działaniu bądź maksymalną kreatywnością.
Aktualne warunki gospodarcze definiują informację, jako jedno z podstawowych i najbardziej pożądanych dóbr przedsiębiorcy. W związku z tym, prócz naturalnie obowiązku świadczenia pracy, każdy pracownik posiada względem pracodawcy wiele innych powinności, z których jedną z najważniejszych jest obowiązek zachowania tzw. tajemnicy pracodawcy oraz zawierającej się w niej tajemnicy przedsiębiorstwa.
Przepisy prawa pracy są powszechnie postrzegane jako korzystniejsze dla pracownika niż dla pracodawcy. Wynika to choćby z faktu, iż postanowienia umów o pracę i innych źródeł stosunku pracy, nie mogą być dla pracownika mniej korzystne, niż odpowiednie regulacje ustawowe.
Pracodawcy, którzy mają problemy z pozyskiwaniem kandydatów do pracy, coraz częściej decydują się na programy poleceń pracowniczych. Ale czy wszyscy zatrudnieni są skłonni zareklamować znajomym firmę, w której pracują? Co może ich do tego zachęcić? Rekomendacje czy programy poleceń z powodzeniem wykorzystują już firmy z branż, które od lat zmagają się z niedoborem talentów, czyli
W czasach, gdy brakuje liderów, trzeba ich sobie wychować. Jak dostrzec w kandydacie potencjał menedżerski? Oto sześć podpowiedzi serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl, które sprawią, że rekrutacja przebiegnie sprawniej.
„Trener to dzisiaj bardziej moderator, partner, a nie przewodnik stada. Trzeba umieć się przyznać czasami przed uczestnikami, że ich perspektywa jest lepsza…”