HR NEWS
  • Jak prawidłowo przeprowadzić exit interview?

    Jak prawidłowo przeprowadzić exit interview?0

    Na początek definicja. Czym jest exit interview? To rozmowa przeprowadzana z odchodzącym pracownikiem przez managera działu, w którym pracował lub przez pracownika wewnętrznego działu HR. Jej główne zadanie to poznanie przyczyn odejścia z firmy, jak również poznanie opinii pracownika na temat organizacji. Informacje uzyskane podczas takiej rozmowy są niezwykle cenne dla pracodawcy i w rezultacie mogą pomóc poprawić ogólne funkcjonowanie firmy. – Exit interview to wartościowe narzędzie, które sprawdza się w organizacji. Jego prawidłowe przeprowadzenie i dokładne przeanalizowanie wyników może przynieść firmie wymierne korzyści – wyjaśnia Katarzyna Prażanowska, Talent Acquisition Leader w firmie doradztwa personalnego HRK S.A.

    CZYTAJ WIĘCEJ
  • Design Thinking – kreatywność zaczyna się od emocji

    Design Thinking – kreatywność zaczyna się od emocji0

    Przeobrażenia na rynku pracy zmusiły pracodawców do zmiany koncepcji prowadzenia działań HR, zwłaszcza w tych miękkich obszarach. Mniej ważne stają się ściśle wytyczone schematy i z góry określone procesy. Zamiast nich HR coraz częściej sięga po rozwiązanie kojarzone dotychczas przede wszystkim z innowacjami – Design Thinking, który jest narzędziem idealnie odpowiadającym tym potrzebom.

    CZYTAJ WIĘCEJ
  • Czy well-being to sposób na efektywnego pracownika?

    Czy well-being to sposób na efektywnego pracownika?0

    Od pewnego czasu rynek pracy jest rynkiem pracownika. Ten trend powoduje, że firmy, chcąc budować wizerunek dobrego pracodawcy, muszą oferować pracownikom nie tylko odpowiednie wynagrodzenie, ale również szereg dodatkowych świadczeń. Jakich? Czy zyskujące na popularności projekty well-being zwiększają lojalność, a przede wszystkim efektywność pracowników?

    CZYTAJ WIĘCEJ
  • Pracownicy są sfrustrowani

    Pracownicy są sfrustrowani0

    Co trzeci pracownik przyznaje, że jego obecny sposób działania wpływa negatywnie na efektywność wykonywanej przez niego pracy, a co czwarty nie ma pewności, że wykonuje swoje obowiązki wystarczająco wydajnie. Takie zaskakujące wyniki niesie ze sobą tegoroczne badanie „Praca, moc, energia w polskich firmach” zrealizowane przez Human Power. Wyniki opublikowane zostały w raporcie „Mental Master”.

    CZYTAJ WIĘCEJ
  • Przekierować ogień – czyli jak zarządzać negatywnymi emocjami pracowników

    Przekierować ogień – czyli jak zarządzać negatywnymi emocjami pracowników0

    Gniew często postrzegany jest jako skrajnie negatywna emocja. Kojarzy się z agresją, wybuchowością, ogromnymi pokładami złości i sprzeciwu wobec rzeczywistości. Przywodzi na myśl osobę dominującą, trudną i narzucającą swoje zdanie – z pewnością nie jest to obraz pożądanego pracownika, z którym można współpracować w miłej, koleżeńskiej atmosferze. Tymczasem gniew ma również pozytywne aspekty. Niestety, często niezauważane. W środowisku biznesowym potrafi być niezwykle twórczą emocją popychającą do nieszablonowych pomysłów i działań. Inicjuje zmiany, doprowadza do konfrontacji i dyskusji owocujących wartościowymi zmianami. Czas, aby w organizacjach wreszcie dać głos niepokornym i gniewnym.

    CZYTAJ WIĘCEJ
  • 4 kluczowe elementy wdrożenia RODO w organizacji

    4 kluczowe elementy wdrożenia RODO w organizacji0

    25 maja 2018 roku wchodzi w życie rozporządzenie RODO (GDPR), które dotyczy wszystkich Państw Unii Europejskiej. Wiele przepisów z obecnie funkcjonującej w Polsce ustawy (UoDO) zdezaktualizuje się lub zmieni. Dotychczasowa ustawa miała charakter typu „compliance” czyli jasno określała prawa i obowiązki przetwarzania danych oraz ryzyko jakie ponosi ich procesor i administrator. RODO zmienia ten charakter ustawy na tzw. „risk management” czyli zrzuca odpowiedzialność na administratora za nieodpowiednie zabezpieczanie danych. To duże wyzwanie, z którym muszą się zmierzyć wszystkie osoby przetwarzające dane w dużych organizacjach. Poniżej przedstawiamy 4 kluczowe elementy, na które należy zwrócić uwagę wdrażając RODO w swojej firmie.

    CZYTAJ WIĘCEJ
  • Jak współpracować z dominującym szefem?

    Jak współpracować z dominującym szefem?0

    Mocno zorientowani na cel, zadaniowi, pewni tego, co robią, zwykle w pośpiechu, konkretni i często dyrektywni w komunikacji – tak w pigułce można opisać szefów o dominującym stylu zachowania. W ogóle populacji osób o tak silnej osobowości mamy jedynie 3%, a wśród polskich managerów stanowią 17%. To dzięki nim zespoły mogą szybko realizować cele. W związku z tym, że codzienna interakcja z nimi nierzadko jest wyzwaniem, oto kilka wskazówek ku temu, jaką postawę powinni przyjąć pracownicy względem dominującego szefa, aby obie strony czerpały satysfakcję ze współpracy.

    CZYTAJ WIĘCEJ
  • Czy well-being to sposób na efektywnego pracownika?

    Czy well-being to sposób na efektywnego pracownika?0

    Od pewnego czasu rynek pracy jest rynkiem pracownika. Ten trend powoduje, że firmy, chcąc budować wizerunek dobrego pracodawcy, muszą oferować pracownikom nie tylko odpowiednie wynagrodzenie, ale również szereg dodatkowych świadczeń.

    CZYTAJ WIĘCEJ
  • Czy lojalność wobec pracodawcy popłaca? – wyniki badania

    Czy lojalność wobec pracodawcy popłaca? – wyniki badania0

    Polscy pracownicy są podzieleni. Zdaniem 48,6 proc. lojalność przekłada się na finansowe i pozafinansowe korzyści. Pozostali nie mają zdania lub uważają, że nowi pracownicy otrzymują podobne warunki.

    CZYTAJ WIĘCEJ
  • Działy HR marnują 50% budżetu. Przeczytaj dlaczego.

    Działy HR marnują 50% budżetu. Przeczytaj dlaczego.0

    Działy HR przywykły do tradycyjnych, anachronicznych metod nauczania języków obcych. Nie sposób się im dziwić. Przez lata były ofiarami oszustw.

    CZYTAJ WIĘCEJ