Nie jeden raz spotkałam ich. Byli jak ćmy lecące do światła, albo wrony masowo obsiadające drzewo. Mijała chwila i od razu zaczynali, bez tzw. „krempacji”. Prosto z mostu. Narzekacze pracowi.
CZYTAJ WIĘCEJRecently I have learned that someone is publishing a book about “50 most bu****it theories” managers may come across during corporate training. Author challenges Maslow and other fundamental theories by gathering contradictory results of various psychological studies. This reminded me also of some situations when business managers have discredited employee survey results around motivation, or HR tools in general.
CZYTAJ WIĘCEJMówiąc o dobrych kandydatach mam na myśli osoby, które firma rekrutująca chciałaby zatrudnić, ze względu na ich doświadczenia, wykształcenie, wiedzę, umiejętności i profil osobowościowy. Od ponad 20 zajmuję się rekrutowaniem managerów i specjalistów, a w ostatnich latach pomagam firmom w projektowaniu i wdrażaniu skutecznych procesów rekrutacyjnych. Poniższe zapiski powstały na podstawie moich doświadczeń. 1.Ogłoszenie Tu
CZYTAJ WIĘCEJPojęcie szczęścia w pracy spotyka się wciąż jeszcze z widocznym oporem ze strony pracodawców, menadżerów i o dziwo pracowników – jest kojarzone bowiem z nieszczerym uśmiechem, naiwnym dziecięcym cieszeniem się, takim “amerykańskim entuzjazmem”, który w Polsce jest traktowany jak ciało obce. Zaangażowanie jest pożądane, natomiast szczęście wywołuje konsternacje.
CZYTAJ WIĘCEJŻeby nasza firma tętniła życiem, kipiała energią i pomysłami, musimy mieć dobrą atmosferę. Wydaje się proste.Tylko właściwie co oznacza dobra atmosfera w pracy? Czy można zmierzyć jej “dobroć”? Czy można ją “wytworzyć”?
CZYTAJ WIĘCEJJako praktyk psychologii pozytywnej, dążącej do humanizacji pracy, z pewną rezerwą podchodziłam dotychczas do technologicznej rewolucji w HR. Z jednej strony zrozumiałe jest, że działy HR muszą dogonić biznes, który wspierają. Jeżeli istnieją systemy umożliwiające szybsze reagowanie, oszczędzające czas i dające pole do nieograniczonych analiz, dlaczego mielibyśmy z nich nie korzystać? Z drugiej strony dążenie
CZYTAJ WIĘCEJIt seems that nowadays almost every business meeting starts or ends with the conclusion that we need to „get more agile”. Even outside the IT industry. I see it as a funny paradox that software development methodology is seen as a way to improve everything – even the most human related area of each business,
CZYTAJ WIĘCEJGniew często postrzegany jest jako skrajnie negatywna emocja. Kojarzy się z agresją, wybuchowością, ogromnymi pokładami złości i sprzeciwu wobec rzeczywistości. Przywodzi na myśl osobę dominującą, trudną i narzucającą swoje zdanie – z pewnością nie jest to obraz pożądanego pracownika, z którym można współpracować w miłej, koleżeńskiej atmosferze. Tymczasem gniew ma również pozytywne aspekty. Niestety, często niezauważane. W środowisku biznesowym potrafi być niezwykle twórczą emocją popychającą do nieszablonowych pomysłów i działań. Inicjuje zmiany, doprowadza do konfrontacji i dyskusji owocujących wartościowymi zmianami. Czas, aby w organizacjach wreszcie dać głos niepokornym i gniewnym.
CZYTAJ WIĘCEJRoczna ocena pracownicza – zmierzył się z nią każdy pracownik i menedżer. Takie spotkanie to doskonała okazja do konstruktywnego podsumowania dotychczasowych działań, wyciagnięcia wniosków i wyznaczenia ścieżki rozwoju na przyszłość.
CZYTAJ WIĘCEJZastanawiasz się jak wdrożyć zarządzanie turkusowe zgodne z ideą Frederica Laloux w Twojej organizacji? Chcesz się dowiedzieć co czeka Cię podczas rejsu po turkusowym oceanie? Nie wiesz jak się do tego przygotować?
CZYTAJ WIĘCEJ