Firmy dziś działają w świecie, gdzie wszystko szybko się zmienia, a oczekiwania są coraz większe. W takim otoczeniu, coraz ważniejsze stają się kompetencje miękkie, jak negocjacje, które pozwalają budować trwałe relacje oparte na zaufaniu. Warto, żeby firmy na poważnie traktowały te umiejętności w swoich planach rozwoju. Niestety wiele organizacji wciąż nie do końca rozumie, na
CZYTAJ WIĘCEJWzmacnianie zespołu to współczesne wyzwanie, które wymaga czegoś więcej niż tylko dbania o dobrą atmosferę. Jak sprawić, by zespół nie tylko efektywnie współpracował, ale także potrafił rozwiązywać wewnętrzne konflikty i radzić sobie z różnicami zdań? Eksperci ds. negocjacji, Jacek Słoma i Waldemar Nogaś z firmy Scotwork, podkreślają, jakie kompetencje są niezbędne do budowania zgranych i
CZYTAJ WIĘCEJKsiążka autorstwa Joanny Greli pt. „Awans i co dalej? 99 dni na odnalezienie się w nowej roli”, to praktyczny i przemyślany przewodnik dla osób, które objęły właśnie stanowisko kierownicze – niezależnie od tego, czy awansowały wewnętrznie, czy dołączyły do organizacji z zewnątrz. Pozycja ta wyróżnia się na rynku literatury liderskiej nie tylko swoją strukturą, ale
CZYTAJ WIĘCEJZetki nie chcą motywacji finansowej. Ich oczekiwania bazują na budowaniu poczucia sensu w pracy.
CZYTAJ WIĘCEJDzień Przyjaciela to dobra okazja, by przypomnieć sobie jak ważne są relacje w pracy. W pracy spędzamy dużą część życia, warto więc, by ten czas mijał w atmosferze autentycznej życzliwości i wzajemnego szacunku. Nie musi to być wielka przyjaźń „na dobre i na złe”. Wystarczy zwykła szczerość, uważność i ludzka sympatia. Tylko i aż tyle.
CZYTAJ WIĘCEJBez zaufania nie istnieje praca zespołowa i budowanie efektywnych relacji ani w miejscu pracy, ani w prywatnym życiu. Jak miewa się zaufanie jako fundament w zarządzaniu zespołem? Różnie.
CZYTAJ WIĘCEJOtwartość na zmieniające się i różnorodne potrzeby, wspieranie poczucia bezpieczeństwa i wzmacnianie wpływu oparte na wiedzy i wymianie doświadczeń mogą być boosterem innowacji w obszarze DEIB (Diversity, Equity, Inclusion, Belonging), a w konsekwencji – przełożyć się na lepsze doświadczenia w miejscu pracy. Jak zatem tworzyć włączające miejsce pracy? Garść inspiracji i rozwiązań praktykowanych w organizacjach
CZYTAJ WIĘCEJWspółczesny menedżer mierzy się z presją czasu, zmiennością otoczenia i oczekiwaniami zespołu, które wykraczają daleko poza tradycyjne modele zarządzania. Nie wystarczy „dowozić” wyniki – trzeba umieć motywować, wspierać w kryzysie, delegować nie tylko zadania, ale i zaufanie, a także dostrzegać szanse w niecodziennych zdarzeniach. Talent i osobowość są istotne, jednak dużo ważniejsza jest konsekwentna praca
CZYTAJ WIĘCEJKim są liderzy jutra? Jak postęp technologiczny i zmiana pokoleniowa wpływają na przywództwo?
CZYTAJ WIĘCEJPolska dołącza do trendu zawodowej mobilności. Pracownicy są coraz bardziej świadomi swojej wartości rynkowej i gotowi szukać awansu poza strukturami dotychczasowej firmy. Pracodawcy, którzy tego nie zauważą, będą tracić talenty – szczególnie młodsze pokolenia. W rozwiniętych gospodarkach zmiana pracy co kilka lat jest postrzegana jako decyzja pozbawiona kontrowersji, a często wręcz konieczna strategia rozwoju kariery.
CZYTAJ WIĘCEJ