Dlaczego warto inwestować w Employer Branding?

Dlaczego warto inwestować w Employer Branding?

Aż 90% rekruterów potwierdza, że panuje obecnie rynek kandydata. Walka o specjalistów trwa, a oni mają coraz większe wymagania. Oprócz atrakcyjnej oferty pracy profesjonalistom zależy na tym, by pracować w miejscu, które cieszy się dobrą opinią. W związku ze wzrostem znaczenia wizerunku pracodawcy na rynku pojawiła się nowa agencja Employer Brandingowa (EB) – Absolvent Consulting.

Na rynek pracy wkroczyła generacja milenialsów, pracowników wymagających i trochę wybrednych. Dla 70% młodych ludzi z pokolenia Y, oprócz możliwości rozwoju zawodowego i wynagrodzenia na odpowiednim poziomie, liczy się przede wszystkim atmosfera pracy i elastyczność pracodawcy. Nie mają oni problemu z częstą zmianą miejsc zatrudnienia w imię spełniania ich oczekiwań. Są jednak przedstawicielami niżu demograficznego i będą wkrótce tworzyć grupę specjalistów, których deficyt można odczuć już teraz. Co zrobić, by przyciągnąć, a później zatrzymać najlepszych pracowników? Warto nieustannie dbać o dobre imię firmy. Jak działać skutecznie?

Działania EB mają realny wpływ na biznes

Employer Branding, bo o nim mowa, to działania mające na celu budowanie marki pracodawcy zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji. Jak wynika z poniższej infografiki, ponad 60% kandydatów dokładnie sprawdza opinie o pracodawcach w sieci, zanim podejmie decyzję o aplikacji. Firma, której marka jest rozpoznawalna i pozytywnie odbierana, nie ma problemu z liczbą i jakością CV w procesach rekrutacji. Działania EB mają wpływ również na zmniejszanie się rotacji pracowników, dlatego w strategii należy pamiętać nie tylko o przyszłych, ale i o obecnych pracownikach organizacji. Aby o pracodawcy mówiono dobrze, najpierw on sam musi zadbać o jakość prowadzonej komunikacji. Tak odpowiedzialne zadanie warto realizować we współpracy z profesjonalistami, którzy mają doświadczenie w docieraniu do poszukiwanej przez firmę grupy docelowej.

  • Dostrzegając na rynku lukę i opierając się na naszym doświadczeniu, postanowiliśmy stworzyć kompleksową ofertę dla pracodawców dedykowaną wzmacnianiu ich marki – mówi Maciej Hassa, dyrektor zarządzający Absolvent Consulting, nowej agencji Employer Brandingowej – Jesteśmy pewni, że tylko holistyczne podejście do tego tematu i skupienie kompetencji EB w jednym miejscu pozwoli na skuteczne konkurowanie o talenty na coraz trudniejszym rynku pracy.

Celem Absolvent Consulting jest pomoc firmom w zbudowaniu wizerunku pożądanego pracodawcy w oczach grupy docelowej, jaką są studenci i młodzi absolwenci. Agencja realizuje przygotowane strategie mając do dyspozycji wszystkie marki Grupy Absolvent.pl: prężnie rozwijającą się platformę rekrutacyjną Absolvent.pl, największe targi pracy i praktyk w Polsce Absolvent Talent Days oraz Stypendium z Wyboru – ogólnopolski program stypendialny, wspierający realizację zawodowych marzeń młodych ludzi. Do powierzonych kampanii wizerunkowych zespół Absolvent Consulting podchodzi kompleksowo, rozpoczynając od badania wizerunku pracodawcy i wyznaczania EVP – unikalnej wartości pracodawcy, przez przygotowanie unikalnej strategii EB, kończąc na jej realizacji.

Agencja ma za sobą pierwsze sukcesy. Są to m.in. kompleksowo przeprowadzona kampania promocyjna konkursu rekrutacyjnego dla firmy 3M oraz współudział w tworzeniu strategii obecności firmy CIECH na Absolvent Talent Days, której zaprojektowała i przygotowała stoisko.

Źródło: Absolvent Consulting

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

NEWSLETTER

HUMAN RESOURCES
HOT NEWS

OSTATNIO DODANE
SOCIAL HR CORNER