Polscy pracownicy są podzieleni. Zdaniem 48,6 proc. lojalność przekłada się na finansowe i pozafinansowe korzyści. Pozostali nie mają zdania lub uważają, że nowi pracownicy otrzymują podobne warunki.
CZYTAJ WIĘCEJNiektórzy z nas działają sprawniej, gdy szef szczegółowo określa to, jakie zadania mamy do wykonania i jak należy się z nimi zmierzyć. Inni z kolei wolą, kiedy przełożony przekazuje jedynie ogólne wytyczne czy pomysły…
CZYTAJ WIĘCEJNajwiększą pułapką, w jaką wpadają pracodawcy to fakt, że umniejszają wpływ, jaki na zespół ma nowa osoba przyjęta do pracy.
CZYTAJ WIĘCEJDlaczego niektórzy menedżerowie nie są uznawani przez podwładnych za liderów? Zapewne ich zachowania nie są odbierane jako przywódcze (ang. Acts of Leadership). Lider nadaje sens działaniom, kultywuje wartości ważne dla zespołu, ustanawia cele i strukturę, dzięki którym ludzie wiedzą, jak mają pracować.
CZYTAJ WIĘCEJWybija 10.00 i żwawym krokiem wchodzę przez przeszklone drzwi. W moją stronę kieruje się właśnie uśmiechnięta dziewczyna. Wyciąga do mnie dłoń na przywitanie i zaprasza do pokoju obok.
CZYTAJ WIĘCEJObcokrajowcy mają inne podejście do rozmów o pieniądzach, czasie pracy czy umowach. Wciąż wielu HR-owców nie jest na to przygotowanych. Tymczasem znalezienie wspólnego języka, daje większą szansę na skuteczną rekrutację.
CZYTAJ WIĘCEJTo pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie, które pozwala użytkownikom na komunikowanie się z systemami biznesowymi przy pomocy języka naturalnego.
CZYTAJ WIĘCEJPrzełom roku to idealny czas na stworzenie listy noworocznych postanowień. U wielu osób, na szczycie tej listy jest deklaracja dotycząca zmiany pracy. Powodów jest wiele np. chęć zmiany warunków zatrudnienia, poszukiwanie przyjaznej atmosfery w pracy, czy możliwości rozwoju.
CZYTAJ WIĘCEJW ciągu zaledwie 3 lat liczba użytkowników Messengera wzrosła z 200 tys. do 1,2 mld. W Polsce jest on popularniejszy nawet od aplikacji natywnej Facebooka, co dobitnie pokazuje jak zmieniają się kanały komunikacji i z jakich narzędzi dzisiaj korzystamy najczęściej. To ważna wskazówka dla firm a działów HR w szczególności.
CZYTAJ WIĘCEJSpór w pracy można uciąć jednym zdaniem. Ważne, aby wypowiedzieć je z pewnością, z jednej strony – pokazując niezadowolenie z zachowania współpracownika, z drugiej – dając mu szansę na zmianę sposobu komunikacji.
CZYTAJ WIĘCEJ