Co trzeci pracownik przyznaje, że jego obecny sposób działania wpływa negatywnie na efektywność wykonywanej przez niego pracy, a co czwarty nie ma pewności, że wykonuje swoje obowiązki wystarczająco wydajnie. Takie zaskakujące wyniki niesie ze sobą tegoroczne badanie „Praca, moc, energia w polskich firmach” zrealizowane przez Human Power. Wyniki opublikowane zostały w raporcie „Mental Master”.
CZYTAJ WIĘCEJOd pewnego czasu rynek pracy jest rynkiem pracownika. Ten trend powoduje, że firmy, chcąc budować wizerunek dobrego pracodawcy, muszą oferować pracownikom nie tylko odpowiednie wynagrodzenie, ale również szereg dodatkowych świadczeń.
CZYTAJ WIĘCEJZa co płacą pracodawcy? Autorzy badania „Praca, Moc, Energia w polskich firmach” podejrzewają, że niekoniecznie za efektywną pracę.
CZYTAJ WIĘCEJ„Mamy system premiowy, ale wszyscy dostają w nim premie. Traktują to jak stały dodatek do pensji. Spróbowałbym im je zabrać, to wszystko stanie…”
CZYTAJ WIĘCEJWedług danych Eurostatu w Polsce brakuje obecnie nawet 50 tys. pracowników IT. Nic dziwnego, że walka o nich między firmami jest ogromna. Jak przyciągnąć do siebie dobrego kandydata i zatrzymać go w organizacji na dłużej?
CZYTAJ WIĘCEJPowszechnie znane powiedzenie, zgodnie z którym pracownik wybiera miejsce pracy biorąc pod uwagę renomę firmy, a odchodzi z powodu szefa, jest wciąż aktualne. Złe relacje z bezpośrednim przełożonym są jednym z głównych powodów, dla których profesjonaliści rozpoczynają rozważania nad zmianą pracy.
CZYTAJ WIĘCEJIm lepiej znamy pracownika, tym lepiej możemy zaplanować rozwój jego kompetencji, miejsce w firmie, rozwój jego talentów dla realizacji celów osobistych i potrzeb organizacji. I mamy dziś ku temu coraz więcej rozwiązań – od pogłębionych wywiadów, badań kompetencji po choćby kwestionariusze oceny 360.
CZYTAJ WIĘCEJJak realne zwrócenie uwagi na dobre samopoczucie wspomaga kreatywność, innowacyjność, zaangażowanie i powoduje, że pracownik jest bardziej produktywny i zadowolony?
CZYTAJ WIĘCEJAż 65 proc. pracowników podkreśla, że chciałoby częściej otrzymywać feedback od swoich przełożonych – podaje portal Feedback Academy.
CZYTAJ WIĘCEJBadania pokazują, że przyzwyczajenia można zmieniać nie za pomocą nagród pieniężnych, ale poprzez wpływ współpracowników. W wielu wypadkach po zakończeniu programu premiowania, pracownicy wracają do wcześniejszych przyzwyczajeń i znów osiągają gorsze wyniki, więc nie przynoszą one trwałych zmian.
CZYTAJ WIĘCEJ