W czasie minuty potrafimy wyartykułować nawet do 175 słów, jednak podczas rozmowy rekrutacyjnej poza dobrym cv, doświadczeniem, to niewerbalne czynniki, takie jak: mowa ciała oraz ubiór, najmocniej przyciągają uwagę rozmówcy.
CZYTAJ WIĘCEJ„By stworzyć efektywny i kreatywny zespół – potrzeba pracowników, którzy mają motywację do pracy i pewne cechy charakteru sprzyjające pracy w zespole. By je odkryć – warto w pewnym momencie rekrutacji odłożyć na bok CV i skupić się na rozmowie z kandydatem” – radzi Aleksandra Pocheć, ekspertka międzynarodowego serwisu pracy MonsterPolska.pl.
CZYTAJ WIĘCEJKiedy najlepiej rozglądać się za pracą? Na co warto zwrócić uwagę pisząc CV? Jakie cechy powinien mieć dobry kandydat? Te i inne pytania zadaliśmy Mateuszowi Kocurowi – Dyrektorowi Działu HR firmy Crowe Horwath, ósmej największej firmy doradczej na świecie.
CZYTAJ WIĘCEJMillenialsi są coraz większą grupą na rynku pracy i już niedługo będą najliczniejszą grupą pokoleniową wśród osób aktywnych zawodowo. To, młode pokolenie znacząco różni się od poprzedniego. Ma inne oczekiwania wobec pracy, szefów czy nawet przestrzeni biurowej.
CZYTAJ WIĘCEJStarbiter to aplikacja mobilna, stworzona w celu wsparcia pracodawców w procesie znajdowania personelu na krótkie zlecenia, trwające od 5 godzin do 5 dni. Aplikacja ułatwia kontakt firm lub organizacji pozarządowych z osobami poszukującymi pracy.
CZYTAJ WIĘCEJNajważniejszym technologicznym trendem na 2018 rok będzie rosnąca rola analityki w rekrutacji. Wyniki i proces będą mierzone tak samo jak działania marketingowe – uważa Michał Gołgowski, dyrektor zarządzający w Spring Professional.
CZYTAJ WIĘCEJNajwiększą pułapką, w jaką wpadają pracodawcy to fakt, że umniejszają wpływ, jaki na zespół ma nowa osoba przyjęta do pracy.
CZYTAJ WIĘCEJWybija 10.00 i żwawym krokiem wchodzę przez przeszklone drzwi. W moją stronę kieruje się właśnie uśmiechnięta dziewczyna. Wyciąga do mnie dłoń na przywitanie i zaprasza do pokoju obok.
CZYTAJ WIĘCEJObcokrajowcy mają inne podejście do rozmów o pieniądzach, czasie pracy czy umowach. Wciąż wielu HR-owców nie jest na to przygotowanych. Tymczasem znalezienie wspólnego języka, daje większą szansę na skuteczną rekrutację.
CZYTAJ WIĘCEJW ciągu zaledwie 3 lat liczba użytkowników Messengera wzrosła z 200 tys. do 1,2 mld. W Polsce jest on popularniejszy nawet od aplikacji natywnej Facebooka, co dobitnie pokazuje jak zmieniają się kanały komunikacji i z jakich narzędzi dzisiaj korzystamy najczęściej. To ważna wskazówka dla firm a działów HR w szczególności.
CZYTAJ WIĘCEJ