Tempo zmian w dzisiejszym biznesie jest większe niż kiedykolwiek. Oznacza to konieczność równie dynamicznych działań w obszarze nabywania kompetencji przez pracowników. Według raportu Deloitte „Global Human Capital Trends 2017”, już 83 proc. osób zajmujących stanowiska kierownicze uważa rozwój pracowników za ważną lub bardzo ważną kwestię.
CZYTAJ WIĘCEJCzy zdarzyło Ci się, że mimo precyzyjnie zaplanowanej pracy nad wdrożeniem czy realizacją projektu, pojawiły się niespodziewane komplikacje, jak na przykład poważne przesunięcia terminów, zrzucanie odpowiedzialności na innych? Czy doświadczyłeś tego, że są w zespole osoby, z którymi komunikujesz się jakby „bez słów” a współpraca z innymi przyprawia o przysłowiowy „ból głowy”?
CZYTAJ WIĘCEJCzas staje w miejscu i nagle wszystko inne przestaje mieć znaczenie, poza zadaniem, które wykonujemy z pełnym zaangażowaniem bez większego wysiłku? Doskonale! Oznacza to, że udało nam się osiągnąć stan świadomości, nazywany w psychologii „flow”. Charakteryzuje się on wysoką efektywnością w działaniu bądź maksymalną kreatywnością.
CZYTAJ WIĘCEJZaplanowany projekt rozwojowy dla menedżerów to duże oczekiwanie od uczestników i duże wyzwanie dla HR. Na jakie pytania należy sobie odpowiedzieć, jeśli planuje się rozwój kadry kierowniczej w swojej organizacji?
CZYTAJ WIĘCEJW czasach, gdy brakuje liderów, trzeba ich sobie wychować. Jak dostrzec w kandydacie potencjał menedżerski? Oto sześć podpowiedzi serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl, które sprawią, że rekrutacja przebiegnie sprawniej.
CZYTAJ WIĘCEJObniżenie wieku emerytalnego w październiku 2017 r. będzie miało dwie ważne konsekwencje dla pracodawców.
CZYTAJ WIĘCEJJak twierdzi A. Carvelli, młodzi Polacy mogą bez obaw szukać dobrej posady dotąd, aż ją znajdą. Najpóźniej po pół roku pracy w danej firmie powinni wiedzieć, jakie mają szanse na awans, by zdecydować, czy chcą w niej zostać.
CZYTAJ WIĘCEJZ najnowszego badania Hays Poland wynika, że najwyższe stanowiska są częściej obejmowane przez mężczyzn. Tylko nielicznym kobietom udaje się wejść do zarządów. Aż 85% respondentów wskazało, że osobą zarządzającą w ich firmie zajmuje mężczyzna
CZYTAJ WIĘCEJKomunikacja korporacyjna nie musi być nudna. Firmy idą z duchem czasu i zapewniają nowoczesne narzędzia pracy oraz formy komunikowania się. Długie, nudne maile zastępują chaty i emotikony, a korytarzowe pogawędki – aktywne grupy na firmowych portalac
CZYTAJ WIĘCEJCzłonkowie zarządów, którzy dbają o ciągły rozwój organizacji, cenią sobie opinie specjalistów z niższych szczebli organizacji uważając, że mają oni możliwość bezpośredniej obserwacji problemów oraz praktyczne podejście do ich rozwiązania. Aby z ich wiedzy i doświadczeń skorzystać, powołuje się zespoły eksperckie.
CZYTAJ WIĘCEJ